Mac Studio در مقابل iMac در مقابل Mac mini: اشتباه نکنید

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

در دو سال گذشته، اپل سه کامپیوتر دسکتاپ مک جدید را منتشر کرده است که همگی مبتنی بر سیلیکون اپل هستند، اما این سیستم‌ها به شدت متفاوت هستند. جدید مک استودیو می نشیند در بالا، با آی مک و مک مینی پر کردن طبقات پایین البته، مک پرو نیز وجود دارد، اما در این مقایسه فعلاً آن را کنار می گذاریم.

از یک نظر، ساده است – گران ترین مدل دارای بهترین عملکرد است. با این حال، ممکن است چندین هزار دلار هدر برود اگر قرار باشد برای کارهایی استفاده شود که حتی به ارزان‌ترین مدل، که بسیار سریع نیز است، فشار وارد نمی‌کند. علاوه بر این، برخی از خطوط مبهم بین تنظیمات این مک ها می تواند تصمیم را پیچیده تر کند. در اینجا مواردی است که هنگام خرید یک مک دسکتاپ جدید باید در نظر بگیرید.

با iMac شروع کنید

لوک لارسن / روندهای دیجیتال

اپل iMac خود را در سال ۲۰۲۳ به روز کرد و به آن پردازنده M3 داد و با صفحه نمایش ۲۴ اینچی فوق باریک طراحی را تازه کرد. این یک کامپیوتر همه کاره است که از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود و زحمت ساخت یک سیستم را به طور کامل از بین می برد. M3 iMac با یک ماوس جادویی و صفحه کلید جادویی، یک صفحه نمایش بزرگ و یک وب کم ۱۰۸۰p ارائه می شود، بنابراین برای شروع استفاده از آن فقط باید جعبه را خارج کرده و به برق وصل کنید.

از آنجایی که iMac شامل یک صفحه نمایش است، این یک عامل مهم در هنگام در نظر گرفتن این رایانه است. آیا صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ، واضح و به اندازه کافی روشن است؟ برای اکثر مردم، صفحه نمایش ۲۴ اینچی iMac فوق العاده به نظر می رسد. با وضوح ۴٫۵K و اندازه ۲۴ اینچ مورب، صفحه نمایش بزرگ و واضحی است که ۵۰۰ نیت روشنایی نیز دارد. یک مانیتور گران قیمت، مانند نمایشگر استودیو اپل یا یک مانیتور شخص ثالث گران قیمت، برای شکست دادن نمایشگر iMac مورد نیاز است.

بنابراین، اگر شما کسی هستید که ایده یک راه حل همه کاره در یک واحد مستقل را دوست دارید، این راه حل خیلی ساده تر یا راحت تر از iMac نمی شود. این دستگاه همه چیز مورد نیاز خود را در جعبه دارد و یک دستگاه فوق العاده برای بوت کردن است. با این حال، پورت های زیادی را شامل نمی شود و عملکرد فقط به M3 محدود می شود. هیچ مدل Pro یا Max در دسترس نیست، به این معنی که اگر به نوعی تولید کننده محتوا هستید، ممکن است بخواهید یکی از گزینه های قدرتمندتر را در نظر بگیرید.

مک مینی یک جایگزین فوق العاده ارزان است

لوک لارسن / روندهای دیجیتال

مک مینی یک جایگزین ارزان قیمت است که هنوز هم بسیار خوب است. خرید M2 Mac mini با تنها ۵۹۹ دلار امکان پذیر است و آن را ارزان ترین Mac ممکن در کل خط تولید می کند. البته، چیزی فراتر از کامپیوتر کوچک ۱٫۴ اینچی و سیم برق آن را شامل نمی شود. با این حال، برای یک کامپیوتر مقرون به صرفه، این یک فرض منصفانه است که استفاده مجدد از لوازم جانبی موجود خوب است. مانیتور، صفحه کلید و ماوس موجود خود را به برق وصل کنید تا از مک مینی برای انجام سریع و کارآمد کارهای روزمره استفاده کنید و در عین حال پول نقد زیادی برای خرید برنامه ها و ارتقاء لوازم جانبی باقی بگذارید.

پردازنده M2 آن با عملکرد برابر است تراشه M2 که در نسل قبلی مک بوک یافت شد لپ‌تاپ‌ها و نمی‌توانند با رایانه‌های مجهز به M3، M3 Pro، و M3 Max که در سال ۲۰۲۳ عرضه شدند رقابت کنند. و Mac mini را می‌توان با M2 Pro سریع‌تر با قیمتی عالی پیکربندی کرد.

با این حال، این بدان معنا نیست که یک کامپیوتر کند است. مک مینی می‌تواند وظایف تک هسته‌ای را تقریباً به سرعت M2 Ultra، که رایج‌ترین کاربرد رایانه است، اجرا کند. این تفاوت ممکن است هنگام پردازش ویدیوها، خرد کردن یک صفحه گسترده گسترده، اجرای یک بازی سخت، یا مدیریت تصاویر یا فایل‌های صوتی چندلایه بسیار دیده شود. برای کارهای مرورگر، تنظیمات عکس، چیدمان صفحه و پردازش کلمه، یک تراشه M2 Pro بدون هیچ مشکلی در اکثر کارها کار می کند و به ندرت نیاز به خنک شدن توسط فن دارد.

اگر قبلاً یک مانیتور و مجموعه‌ای از لوازم جانبی مورد علاقه خود دارید – یا شاید دوست دارید کل انتخاب خود را داشته باشید – Mac mini مکانی عالی برای شروع است. جمع و جور، مقرون به صرفه و قدرتمند است (مخصوصاً با M2 Pro موجود).

Mac Studio فقط برای کسانی است که به آن نیاز دارند

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

مک استودیو اپل یک رایانه رومیزی هیجان انگیز با عملکرد باورنکردنی در بسته بندی کوچک است و شکی نیست که یک دستگاه عالی برای هر کسی خواهد بود. با این حال، یک مانع قابل توجه برای اکثر خریداران وجود دارد، زیرا Mac Studio از ۱۹۹۹ دلار فقط برای مینی تاور و سیم برق شروع می شود. اضافه کردن صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس استودیو اپل، قیمت را تا ۳۸۹۶ دلار افزایش می دهد. انتخاب پیکربندی بالاترین عملکرد بیش از دو برابر هزینه را به ۷۹۹۹ دلار افزایش می دهد و این سیستم را به یک سیستم فوق العاده قدرتمند و در عین حال بسیار گران تبدیل می کند.

با گزینه ای برای M2 Max با ۱۲ هسته CPU و ۳۰ یا ۳۶ هسته GPU یا پردازنده M2 Ultra که دارای ۲۴ هسته CPU و ۶۰ یا ۷۶ هسته GPU است. مک استودیو سلطنت می کند در عملکرد دسکتاپ مک، حتی مک پرو را که در یک جعبه عظیم ۴۰ پوندی بالاتر از آن قرار دارد، شکست داد. مک استودیو در یک بدنه بسیار کوچک ۷٫۷ در ۷٫۷ در ۳٫۷ اینچی قرار می گیرد و وزن آن کمتر از ۸ پوند است.

اپل متعاقباً تراشه‌های جدید M3 را منتشر کرد، با M3 Max در کارهایی که به CPU فشرده می‌شوند، تقریباً به سرعت M2 Ultra و در پردازش‌های فشرده GPU سریع‌تر است، اما Mac Studio همچنان یک رایانه بسیار سریع با تقاضای انرژی نسبتاً کم و کم‌صدا است. و طراحی با دمای پایین بار دیگر، اپل صنعت رایانه های شخصی را تحت فشار قرار می دهد تا با فناوری تراشه های پیشرفته خود که ارتباط نزدیکی با پردازنده مورد استفاده در آیفون دارد، پیش برود.

در حالی که شکی وجود ندارد که Mac Studio یک نیروگاه است که تقریباً هر نیازی را برآورده می کند، اکثر مردم به سادگی به عملکرد زیادی نیاز ندارند و منطقی تر است که ابتدا مک های دیگر اپل را در نظر بگیریم. شما همچنین دارید M3 MacBook Pro به فکر کردن، که یک جایگزین شگفت آور خوب را ایجاد می کند.

کدام مک برای شما مناسب است؟

رایلی یانگ / روندهای دیجیتال

iMac همچنان محبوب ترین گزینه خواهد بود – و دلیل خوبی هم دارد. M3 iMac 2023 با صفحه نمایش ۲۴ اینچی روشن و واضح خود، یک راه حل همه کاره عالی است. با قیمت ۱۲۹۹ دلار، اکثر نیازهای محاسباتی روزانه را برآورده می کند و روی میز عالی به نظر می رسد و همه چیز را مرتب و جمع و جور نگه می دارد و به طور کامل روی صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس تمرکز می کند. به عنوان اولین رایانه یا هنگام ارتقاء هر مؤلفه به طور همزمان، شکست دادن آن دشوار است.

چند دلیل برای انتخاب مک مینی به جای آن وجود دارد. یعنی قیمت ۵۹۹ دلاری آن را ارزان‌ترین راه ورود به اکوسیستم مک می‌کند. بنابراین، اگر قبلاً مانیتوری دارید که دوست دارید، Mac mini راهی مقرون به صرفه برای به‌روزرسانی تنظیمات یا تغییر به Mac است. همچنین برای کسانی که می‌خواهند مجموعه‌ای از پورت‌های قوی‌تر را برای راه‌اندازی میز خود نسبت به آنچه در iMac موجود است، داشته باشند، خوب است. این واقعیت که حتی می‌توانید آن را تا M2 Pro پیکربندی کنید، آن را چند منظوره‌تر می‌کند.

مک استودیو یک دستگاه بسیار پیشرفته‌تر است، واقعاً فقط برای کسانی که واقعاً به عملکرد اضافی نیاز دارند. مدل پایه شامل یک تراشه M2 Max است که با کارایی چهار برابر M1 در بارهای سنگین کار می کند. اگر نیاز به حافظه بیش از ۱۶ گیگابایت باشد، مک استودیو با ۳۲ گیگابایت شروع می شود و به ۱۲۸ گیگابایت می رسد. این اجازه می دهد تا مجموعه داده های بزرگتر در حافظه باقی بمانند، بنابراین پردازنده مجبور نیست منتظر بازیابی اطلاعات از حافظه باشد. قیمت اولیه ۱۹۹۹ دلاری بیش از دو برابر مک مینی است، اما اغلب هنگام استفاده برای کار ارزش هزینه را دارد.

توصیه های سردبیران







اپل iMac خود را در سال ۲۰۲۳ به روز کرد و به آن پردازنده M3 داد و با صفحه نمایش ۲۴ اینچی فوق باریک طراحی را تازه کرد. این یک کامپیوتر همه کاره است که از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود و زحمت ساخت یک سیستم را به طور کامل از بین می برد. M3 iMac با یک ماوس جادویی و صفحه کلید جادویی، یک صفحه نمایش بزرگ و یک وب کم ۱۰۸۰p ارائه می شود، بنابراین برای شروع استفاده از آن فقط باید جعبه را خارج کرده و به برق وصل کنید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/mac-studio-vs-imac-vs-mac-mini/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *