Microsoft 365 Copilot نشان خواهد داد که چه کسی برای هوش مصنوعی آماده است

Microsoft 365 Copilot نشان خواهد داد که چه کسی برای هوش مصنوعی آماده است

بسیاری از مدیران و استراتژیست های فناوری اطلاعات موافق هستند که ما در یک “بن بست هوش مصنوعی” قرار داریم. سازمان ها باید از مولد استفاده کنند هوش مصنوعی رقابتی ماندن، اما سال گذشته ثابت کرده است که اگرچه پذیرش فناوری جدید آسان است، اما به حداکثر رساندن پتانسیل کامل آن بسیار دشوار است. همین بیانیه در مورد Microsoft Copilot نیز صادق است، آخرین برداشت از هوش مصنوعی مولد که با بسیاری از مایکروسافت ها ادغام می شود. برنامه های کاربردی شامل مرورگر اج، سیستم عامل ویندوز، برنامه های آفیس (مانند ورد، اکسل، پاورپوینت، تیم های ام اس و غیره)، پلتفرم پاور و موارد دیگر. یکی از مورد انتظارترین Copilot ها، Copilot برای مایکروسافت ۳۶۵، در ۱ نوامبر راه اندازی شد. اکنون برای تقریباً هر کسی آسان تر از همیشه است که از قدرت هوش مصنوعی استفاده کند، همه از درون جریان کارشان. با این حال، اطمینان از اینکه این یک سرمایه گذاری ارزشمند برای سازمان شما است، نیاز به پیش اندیشی و برنامه ریزی استراتژیک دارد. اگر به درستی انجام شود، اجرای Copilot نوید تحولی برای سازمان شما، ایجاد نوآوری، افزایش چشمگیر کارایی و رقابتی شدن سازمان شما را می دهد.

مایکروسافت ۴۹ درصد ایالت را در Open AI، خالق ابزار هوش مصنوعی ویروسی خریداری کرد ChatGPT. با استفاده از همان مدل زبان بزرگ ChatGPT (LLM) و قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی (NLP)، مایکروسافت Copilot را ساخت، مجموعه‌ای از دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی که برنامه‌های مختلف را در پلتفرم مایکروسافت بهبود می‌بخشد. برخلاف ChatGPT که در داخل a عمل می کند مرورگر یا اپلیکیشن موبایلMicrosoft 365 Copilot به طور یکپارچه با برنامه های مایکروسافت که ما هر روز به آنها تکیه می کنیم، از Outlook گرفته تا Excel ادغام می شود.

Copilot برای مایکروسافت ۳۶۵ نوید افزایش بهره وری چشمگیر را می دهد. به عنوان مثال، Copilot پاورپوینت می‌تواند کل ارائه‌ها را از یک اعلان ایجاد کند، Copilot Excel می‌تواند داده‌های شما را در استراتژی‌ترین نمودار تجسم کند، Copilot Outlook می‌تواند صندوق ورودی شما را در عرض چند دقیقه پاک کند (چه کسی آن را دوست ندارد؟)، و Teams Copilot می‌تواند به سرعت دریافت کند. شما به جلساتی که شرکت کرده اید و شاید حتی از دست داده اید، پی برده اید.

با این حال، با حداقل قیمت سالانه ۱۰۸۰۰۰ دلار (که بعداً آن را بررسی خواهم کرد) و با استفاده از داده های شما، Copilot برای Microsoft 365 اگر به درستی اجرا نشود، یک سرمایه گذاری گران قیمت و بالقوه خطرناک است. بسیاری از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود Copilot به نام خود عمل کند (یک خلبان یک شماره ۲ واجد شرایط است که خلبان اصلی را از وظایف اضافی یا غیر ضروری خلاص می‌کند) اگر سازمان شما بهترین شیوه‌ها را در زمینه امنیت، حریم خصوصی، بررسی و اجرا نکرده باشد، چالش‌های اساسی ایجاد می‌کند. انطباق، و به “سمت مردم” این تغییر تکاملی که به احتمال زیاد در سراسر سازمان شما رخ خواهد داد، پرداخت. به‌جای استفاده از Microsoft Copilot به‌منظور بهره‌گیری از فناوری جدید در سریع‌ترین زمان ممکن، ارزیابی محیط دیجیتالی که فناوری جدید را به آن دعوت می‌کنید، به جای پریدن در فضای خالی بدون شبکه ایمنی، بسیار مهم است.

به زبان ساده، اگر می خواهید Copilot ارزشش را داشته باشد، وقت آن رسیده که خانه خود را مرتب کنید.

در داده های شما پایه گذاری شده است

ChatGPT خروجی خود را استخراج می کند داده ها از سه منبع: اطلاعاتی که به صورت آزاد در اینترنت در دسترس است، داده های دارای مجوز از ارائه دهندگان شخص ثالث، و اطلاعات ارائه شده توسط کاربران آن. در مقابل، Copilot از SharePoint، OneDrive، داده‌های Teams و موارد دیگر سازمان شما برای ارائه کمک بلادرنگ استفاده می‌کند. Copilot حتی می‌تواند داده‌ها را از سایر منابع داده و برنامه‌های کاربردی غیر مایکروسافت مصرف کند تا یک هوش مصنوعی متقابل واقعی بسازد. بهره وری ابزار

از آنجایی که Copilot به داده‌های سازمان شما دسترسی دارد، مایکروسافت ویژگی‌های حریم خصوصی را برای محافظت از اطلاعات حساس شما پیاده‌سازی کرده است (نه، لازم نیست نگران ایمیل‌هایی باشید که اخیراً ارسال می‌کنید). Copilot تنها اطلاعاتی را بازیابی می کند که شما به آنها دسترسی دارید، با حفظ حریم خصوصی، امنیت و تنظیمات انطباق که در محیط Microsoft خود پیاده سازی کرده اید. در اصل، این بدان معناست که یک متخصص بازاریابی که از Copilot استفاده می‌کند نمی‌تواند به داده‌های فایل‌های حساس منابع انسانی دسترسی داشته باشد، همچنین یک نماینده منابع انسانی اطلاعات اسناد محرمانه مدیرعامل را نخواهد دید.

با این حال، ویژگی‌های حریم خصوصی Copilot تنها در صورتی به نفع شما خواهد بود که امنیت، حریم خصوصی و حاکمیت/پیکربندی‌های انطباق مناسب را در اختیار داشته باشید. اگر یک نماینده منابع انسانی سندی از اطلاعات محرمانه کارمندان را ذخیره کند و ناآگاهانه تنظیمات اشتراک گذاری آن را به عنوان جهانی رها کند، آن سند برای Copilot بازی منصفانه ای است که به همه افراد سازمان شما امکان دسترسی بالقوه به اطلاعاتی را می دهد که نباید داشته باشند. شایان ذکر است که هر چه سازمان شما بزرگتر باشد، احتمال برخورد شما با حریم خصوصی مسائلی از این دست

برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض اطلاعات خصوصی در سازمان خود، باید به درستی ایجاد و اجرا کنید امنیت، حریم خصوصی و حاکمیت/پیکربندی های انطباق. به طور خاص، تعریف و ابلاغ خط‌مشی‌ها در مورد مدیریت مجوزها برای اطمینان از اینکه نیروی کار شما می‌داند که مجوزهای نادرست ممکن است منجر به «اشتراک‌گذاری بیش از حد» اطلاعاتی شود که Copilot‌های شما ممکن است پیدا کنند و به هر کسی که از Copilot استفاده می‌کند نشان دهد، بسیار مهم است. به همین دلیل، ضروری است که سازمان شما مجوزهای موجود، قابلیت‌ها و محدودیت‌های اشتراک‌گذاری و سایر ویژگی‌های مایکروسافت را که حفاظت از داده‌های شما را افزایش می‌دهد، مانند برچسب‌های پیشگیری از از دست دادن داده و حساسیت، بررسی کامل کند.

مولد، نه ذهن خوان

اگر کاربران آموزش مناسب در تولید سریع را نداشته باشند، هوش مصنوعی Generative می‌تواند شبیه ترکیبی از دو بازی دوران کودکی شود: تلفن و Mad Libs. هنگام استفاده از Copilot، اسناد ما می‌توانند مانند پیام‌های زمزمه‌شده در بازی تلفنی شوند، زمانی که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند، و اغلب در مقایسه با نسخه اصلی غیرقابل تشخیص هستند (این بخشی از سرگرمی است). این اعوجاج یک خطای کاربر است تا یک خطا از طرف ابزار.

ورودی‌هایی که هوش مصنوعی می‌دهیم می‌توانند خروجی‌های تحریف‌شده تولید کنند، اگر مراقب نباشیم دقیقاً منظورمان را بیان کنیم. این خروجی‌های تحریف شده بسیار شبیه Mad Libs هستند، یک بازی کلمه‌بازی متشکل از جملات خالی. Mad Libs، نمایشنامه‌ای در مورد ad lib، از کلمه لاتین ad libitum آمده است، “همانطور که خوشایند است”. همانطور که ریشه شناسی بازی نشان می دهد، بازیکنان هر طور که می خواهند جاهای خالی را پر می کنند.

مدل‌های مولد هوش مصنوعی مانند Copilot روش منحصر به فردی برای مدیریت ورودی‌های ما دارند. هنگامی که مدل داده بر روی آن آموزش داده می شود، حاوی اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به یک سوال یا انجام یک فرمان نباشد، مدل سیگنال نمی دهد که نمی تواند کاری را که از آن خواسته شده است انجام دهد. در عوض، مانند کسی که بازی Mad Libs را بازی می‌کند، مدل پاسخ‌هایی را تولید می‌کند که با ورودی مطابقت دارند، حتی اگر نادرست باشند. بسیاری از مردم این خروجی ها را “توهم” یا “خطا” می نامند. ترجیح می‌دهم آنها را «پاسخ‌های غیرمفید» بنامم، زیرا آنها خطا نیستند – ورودی صرفاً سؤال اشتباهی را مطرح کرده است. اگر یک پرس و جو را به اشتباه هدایت کنید، حتی ناآگاهانه، پاسخ ها نادرست خواهند بود. Copilot نمی تواند چیزی را که می خواهیم بگوییم استنباط کند. فقط می تواند به درخواستی که ما می نویسیم پاسخ دهد. مدل‌های هوش مصنوعی مانند Copilot «تولیدکننده» نامیده می‌شوند زیرا محتوای جدید و تا حدودی اصلی را بر اساس الگوهایی که بر روی آنها آموزش دیده‌اند ایجاد می‌کنند. حتی اگر پاسخ آنها به طور دقیق یا کامل درخواستی را که دریافت کرده اند برآورده نکند، باز هم چیزی جدید تولید می کنند.

برخلاف سادگی Mad Libs، Copilot با ساختار بسیار پیچیده ای عمل می کند. حتی اگر با پرس و جوی مواجه شود که داده هایش نمی توانند به آن پاسخ دهند، به هر حال پاسخی ایجاد می کند. وظیفه بررسی تمام خروجی ها از نظر دقت و تنظیم اعلان ها تا زمانی که خروجی مورد نظر تولید شود، بر عهده کاربر گذاشته می شود. این امر بر اهمیت آموزش جامع برای کارکنانی که اجازه دسترسی به Copilot را دارند تأکید می کند.

آموزش باید تاکید کند که هوش مصنوعی مولد یک ابزار تحقیقاتی معتبر نیست. این یک دستیار بهره وری است. به جای اینکه بپرسید “خروجی Copilot چقدر قابل اعتماد است؟” ابتدا باید بپرسیم: “آیا ورودی من به اندازه کافی برای Copilot مفید است که خروجی دقیقی تولید کند؟” خبر خوب این است که اتصال Copilot در اسناد شما احتمال خروجی های غیر مفید را کاهش می دهد و در نتیجه شانس دریافت پاسخ های مرتبط و قابل اعتماد را افزایش می دهد.

قیمت برای هر نفر

Microsoft 365 Copilot 30 دلار برای هر کاربر در ماه قیمت دارد و حداقل به ۳۰۰ کاربر نیاز دارد. این بدان معناست که Copilot برای سازمان شما ۹۰۰۰ دلار در ماه و حداقل ۱۰۸۰۰۰ دلار در سال هزینه خواهد داشت. علاوه بر این، برای خرید Copilot، سازمان شما باید یکی از دو طرح مجوز Microsoft 365 را داشته باشد: M365 E3، با قیمت ۳۶ دلار برای هر کاربر در ماه، یا M365 E5، با قیمت ۵۷ دلار برای هر کاربر در ماه.

Copilot در برنامه مجوز مایکروسافت موجود شما گنجانده نشده است، به این معنی که سازمان ها باید هزینه آن را به بودجه خود اضافه کنند.

شرکت‌هایی که برنامه M365 E3 را دارند و Copilot را خریداری می‌کنند ماهانه ۱۹۸۰۰ دلار و حداقل سالانه ۲۳۷۶۰۰ دلار و شرکت‌هایی که طرح M365 E5 را دارند ماهانه ۲۶۱۰۰ دلار و حداقل سالانه ۳۱۳۲۰۰ دلار هزینه خواهند کرد. برای یک شرکت Fortune 500، Copilot ممکن است مقرون به صرفه باشد، اما برای شرکت های کوچکتر و متوسط، هزینه آن ممکن است سرسام آور به نظر برسد.

با چنین برچسب قیمت گزافی، اطمینان از دریافت آنچه برای آن پرداخت می کنید بسیار مهم است. برای تعیین اینکه آیا سازمان شما باید Copilot بخرد یا خیر، بپرسید: “ما امیدواریم از Copilot چه چیزی بدست آوریم؟” پاسخ شما به این سوال باید شامل یک برنامه مدیریت تغییر سازمانی (OCM) باشد که در مورد نحوه معرفی Copilot به پرسنل مناسب، نحوه تطبیق آن با چشم انداز دیجیتال فعلی شما و اینکه چگونه افزایش بهره وری آن سرمایه گذاری شما را توجیه می کند، بحث می کند. اگر نمی توانید به این سوال پاسخ دهید، ممکن است زمان مناسبی برای خرید Copilot نباشد. در واقع، بسیاری از سازمان‌ها ممکن است از نظر فرهنگی، مالی یا فناوری آماده سرمایه‌گذاری در Copilot یا سایر مدل‌های هوش مصنوعی در این مقیاس بزرگ نباشند.

اگر سازمان شما یک برنامه Copilot کاملاً تعریف شده دارد، سؤال بعدی باید فراتر از این باشد که “چه کسی باید به Copilot دسترسی داشته باشد؟” و به، “کدام موقعیت ها چنین افزایش چشمگیری در بهره وری را تجربه می کنند که هزینه Copilot را جبران می کند؟” برای پاسخ به این سوال، موقعیت‌هایی را در سازمان خود فهرست کنید که بیشترین سود را از Copilot می‌برند. سپس، مشخص کنید که چگونه فردی با یکی از این موقعیت ها از Copilot در دنیای ایده آل استفاده می کند. پس از ایجاد آن لیست ها و ارزیابی بودجه خود، انتخاب کنید که کدام ۳۰۰ کارمند (یا بیشتر) به Copilot دسترسی داشته باشند.

برای به حداکثر رساندن سرمایه گذاری خود، باید به وضوح نحوه استفاده کارمندانی که به Copilot دسترسی دارند در کارهای روزمره خود از آن استفاده کنند. اگر به کارمندان خود نمونه‌های مشخصی از مواردی که می‌توانند از Copilot استفاده کنند ارائه ندهید و نحوه انجام آن را به آنها آموزش ندهید، احتمال استفاده از Copilot کمتر خواهد بود و در نتیجه برای شما هزینه خواهد داشت.

برای مثال، می‌توانید به نماینده منابع انسانی نشان دهید که چگونه از Word’s Copilot برای خلاصه کردن رزومه یک نامزد یا نوشتن شرح شغل استفاده کند. به طور مشابه، می‌توانید به مدیر پروژه نشان دهید که چگونه از PowerPoint’s Copilot برای فشرده‌سازی یک ارائه صد اسلاید در یک دسته خلاصه پنج تایی استفاده کند. ارائه آموزش های عملی و نمایش های خاص به کارکنان خود به سرمایه گذاری بهتر Copilot کمک می کند.

پتانسیل Copilot را به حداکثر برسانید

ویژگی‌های بصری Copilot چالش‌های موجود را که بسیاری از سازمان‌ها هنگام خرید فناوری جدید با آن مواجه هستند، روشن می‌کند. قبل از اتخاذ هر فناوری جدید، نه فقط Copilot، بسیار مهم است که آمادگی سازمان خود را برای تغییر تقویت کنید.

معرفی Copilot به سازمان شما نیاز به دقتی دارد که با رویکردی بدون عجله و فکر شده برای تغییر همراه است. برای به حداکثر رساندن پتانسیل Copilot، سازمان شما باید تعیین کند که هوش مصنوعی مولد برای چه چیزی می‌تواند و باید مورد استفاده قرار گیرد، کدام موقعیت‌ها بیشترین سود را از استفاده از آن به همراه خواهند داشت، چگونه سؤالات دقیقی را برای دریافت پاسخ‌های دقیق فرموله کنند، و چگونه پاسخ‌های آن را ارزیابی انتقادی کنند.

پاسخ شما به این سؤالات دامنه اهداف پذیرش شما را مشخص می کند. مهمتر از آن، آنها انتظارات واقع بینانه ای را برای قابلیت های Copilot تعیین می کنند و از اتکای بیش از حد کارمندان به آن جلوگیری می کنند و از موثر بودن استراتژی پذیرش و برنامه مدیریت تغییر شما اطمینان حاصل می کنند.

هنگامی که برنامه های مالی، فرهنگی و دیجیتالی شما آماده شد، خانه شما رسماً آماده است و می توانید تصمیم بگیرید که آیا Copilot را به داخل دعوت کنید یا خیر.

ما بهترین نرم افزار منبع باز را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/microsoft-365-copilot-will-expose-whos-ready-for-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *