MIT حسگر قابل بلع جدیدی را آزمایش می کند که تنفس شما را از طریق روده ضبط می کند

محققان MIT که می تواند علائم حیاتی از جمله ضربان قلب و الگوهای تنفسی را از داخل دستگاه گوارش بیمار کنترل کند. دانشمندان همچنین می گویند که این دستگاه جدید این پتانسیل را دارد که برای تشخیص علائم افسردگی تنفسی در هنگام مصرف بیش از حد مواد افیونی نیز استفاده شود. یک دانشیار مهندسی مکانیک در MIT که روی توسعه طیف وسیعی از حسگرهای قابل بلع کار کرده است، به Engadget گفت که این دستگاه به ویژه برای مطالعات خواب مفید خواهد بود.

به طور معمول، مطالعات خواب بیماران را ملزم می کند که به تعدادی سنسور و دستگاه متصل شوند. در آزمایشگاه ها و در مطالعات خانگی، حسگرها را می توان با سیم به پوست سر، شقیقه ها، قفسه سینه و ریه های بیمار متصل کرد. همچنین ممکن است بیمار از کانولای بینی، کمربند قفسه سینه و پالس اکسیمتر استفاده کند که می تواند به یک مانیتور قابل حمل متصل شود. تراورسو به Engadget گفت: «همانطور که می‌توانید تصور کنید، تلاش برای خوابیدن با همه این دستگاه‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

MIT حسگر قابل بلع جدیدی را آزمایش می کند که تنفس شما را از طریق روده ضبط می کند
با

این آزمایش که از کپسول ساخته شده توسط یک استارت آپ به رهبری محققان MIT و هاروارد اولین باری است که فناوری حسگر قابل بلعیدن روی انسان آزمایش شد. به غیر از راه اندازی و MIT، این تحقیق توسط کارشناسان دانشگاه ویرجینیای غربی و سایر بیمارستان های وابسته انجام شد.

این کپسول حاوی دو باتری کوچک و یک آنتن بی سیم است که داده ها را انتقال می دهد. حسگر قابل بلعیدن، که به اندازه یک کپسول ویتامین است، از طریق دستگاه گوارش حرکت می‌کند و سیگنال‌های دستگاه را در حالی که در معده بود، جمع‌آوری می‌کند. شرکت کنندگان یک شب در یک آزمایشگاه خواب ماندند در حالی که دستگاه تنفس، ضربان قلب، دما و حرکت معده را ثبت می کرد. این حسگر همچنین قادر به تشخیص آپنه خواب در یکی از بیماران در طول آزمایش بود. یافته‌ها نشان می‌دهد که این خوراکی قادر است معیارهای سلامتی را با تجهیزات تشخیصی درجه پزشکی در مرکز خواب اندازه‌گیری کند. به طور سنتی، بیمارانی که نیاز به تشخیص اختلالات خواب خاص دارند، باید شب را در یک آزمایشگاه خواب بمانند، جایی که به مجموعه‌ای از حسگرها و دستگاه‌ها متصل می‌شوند. فناوری حسگر بلع نیاز به آن را از بین می برد.

نکته مهم این است که MIT می گوید هیچ عارضه جانبی به دلیل مصرف کپسول گزارش نشده است. کپسول معمولاً در عرض یک روز یا بیشتر از یک بیمار عبور می کند، اگرچه این مدت ماندگاری داخلی کوتاه ممکن است تأثیر آن را به عنوان یک دستگاه نظارتی نیز محدود کند. تراورسو به Engadget گفت که قصد دارد Celetro را که او یکی از بنیانگذاران آن بود، در نهایت دارای مکانیزمی باشد که به کپسول اجازه می دهد تا یک هفته در معده بیمار بنشیند.

رئیس مؤسسه علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینیای غربی، گفت که پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد مسیر جدیدی از طریق این دستگاه وجود دارد که به ارائه دهندگان کمک می کند تا تشخیص دهند که چه زمانی بیمار بیش از حد مصرف می کند. در آینده، محققان حتی پیش‌بینی می‌کنند که دستگاه‌ها می‌توانند داروها را به صورت داخلی ترکیب کنند: اگر حسگر ثبت کند که سرعت تنفس فرد کاهش یافته یا متوقف شده است، می‌توان عوامل معکوس‌کننده مصرف بیش از حد، مانند نالمفن، به آرامی تجویز کرد. داده های بیشتری از مطالعات در ماه های آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/mit-tests-new-ingestible-sensor-that-record-your-breathing-through-your-intestines-224823353.html?src=rss منتشر شده است.


منبع: https://www.engadget.com/mit-tests-new-ingestible-sensor-that-record-your-breathing-through-your-intestines-224823353.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *