Nvidia با ۵۰۰ بازی (و برنامه) که اکنون از DLSS یا ray tracing پشتیبانی می کنند، به نقطه عطف مهم RTX GPU رسیده است.

Nvidia با ۵۰۰ بازی (و برنامه) که اکنون از DLSS یا ray tracing پشتیبانی می کنند، به نقطه عطف مهم RTX GPU رسیده است.

انویدیا در حال جشن گرفتن یک نقطه عطف بزرگ با فناوری RTX خود است و اعلام کرده است که اکنون ۵۰۰ بازی و برنامه از پشتیبانی RTX به شکلی یا دیگری استفاده می کنند.

اینها بازی ها و برنامه های در حال اجرا هستند ردیابی اشعه یا DLSS (یا هر دو)، با استفاده از هسته های اختصاصی در کارت های گرافیک RTX.

مانند انویدیا به ما یادآوری می کنداولین پردازنده گرافیکی RTX RTX 2080 بود که بیش از پنج سال پیش در حال حاضر راه اندازی شد (زمان چقدر می گذرد وقتی در حال انجام بازی های سرگرم کننده هستید).

انویدیا به ما می گوید که تنها تعداد انگشت شماری از نرم افزارها و بازی ها با پشتیبانی اولیه عرضه می شدند، اما اکنون ۵۰۰ نرم افزار وجود دارد و بازی های RTX به مدت ۸۷ میلیون ساعت در هفته اجرا می شوند.

به طور طبیعی، انویدیا آمارهای دیگری برای به اشتراک گذاشتن دارد، و این شامل افشای نسبتاً غیرمعمولی است که اکثر گیمرهای رایانه شخصی با کارت گرافیک RTX از ردیابی پرتو و/یا DLSS در عناوین معروفی که از آن پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

به عنوان مثال، ۹۷ درصد از کسانی که Cyberpunk 2077 را بازی می کنند، همانطور که انویدیا می گوید، «RTX On» می شوند، و ۹۹ درصد از بازیکنان Alan Wake 2 (و ۹۹ درصد از کسانی که در Minecraft نیز شرکت می کنند).

البته بدون هدایایی جشنی نخواهد بود، و انویدیا ۲۰ کارت هدیه بازی Green Man و همچنین تعدادی کلید «RTX On» دارد. برای اینکه شانس دریافت چیزهای خوب را داشته باشید، باید یکی از کانال های اجتماعی اصلی انویدیا (X، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب) را برای دستورالعمل های نحوه مشارکت دنبال کنید.


تجزیه و تحلیل: DLSS FTW

انویدیا درصد نسبی افرادی را که از ردیابی پرتو یا DLSS (یا هر دو) استفاده می‌کنند، تجزیه نمی‌کند، اما ما فکر می‌کنیم این یک شرط مطمئن است که پراستفاده‌ترین فناوری RTX DLSS است. با DLSS 3، فناوری تولید فریم یک جهش رو به جلو انجام داد – رک و پوست کنده رقیب AMD را پشت سر گذاشت – و Nvidia دائماً در حال بهبود و نوآوری با DLSS است (با نسخه ۳٫۵ اخیر).

بله، بدون شک محبوبیت ردیابی پرتو نیز رو به افزایش است، تا حدی به این دلیل که DLSS می‌تواند نرخ فریم را برای نیازهای روشن کردن پرتوهای مالیات‌دهنده GPU دلپذیرتر کند. ولی چیزی که گیمرها واقعا می خواهند توانایی بازی است بهترین بازی های کامپیوتر به آرامی – شاید با ۶۰ فریم در ثانیه، یا ۱۲۰ فریم بلندپروازانه تر – زمانی که آنها در غیر این صورت به خوبی کوتاه می آید از آن سطح

DLSS بدون شک یک نقطه فروش بزرگ برای کارت های گرافیک GeForce انویدیا است، به خصوص که پشتیبانی بیشتر گسترش می یابد. اغلب به عنوان یک حرفه ای در بحث در مورد مزایای مختلف محصولات Team Green در مقابل پیشنهادات AMD (یا در واقع پردازنده های گرافیکی Arc اینتل که جایگاه کوچکی در دنیای دسکتاپ ایجاد کرده اند) نام برده می شود – و Team Blue همچنین XeSS را ارائه می دهد که به اندازه کافی جامد است. رقیب DLSS).

از طریق Wccftech

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/nvidia-hits-major-rtx-gpu-milestone-with-500-games-and-apps-now-supporting-dlss-or-ray-tracing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *