NVIDIA به لطف قوانین صادرات ایالات متحده، کارت گرافیک RTX 4090 خود را برای خریداران چینی عصبی کرد.

NVIDIA قرار است a به طور خاص برای اینکه بازار چین با قوانین صادرات ایالات متحده مطابقت داشته باشد، RTX 4090D در حال حاضر یک صفحه محصول در وب سایت چینی این شرکت دارد و نسبت به پسر عموی خود که به همین نام خوانده می شود، هسته های CUDA کمتری دارد. همچنین دارای توان مصرفی کمتر ۴۲۵ وات به جای ۴۵۰ وات است.

بیشتر مشخصات دیگر بین دو نسخه یکسان باقی می‌ماند، اما هسته‌های CUDA کمتر و کاهش مصرف انرژی باعث کاهش پنج درصدی سرعت در هنگام بازی و استفاده از برنامه‌های خلاقانه می‌شود. حتی با وجود کاهش عملکرد، NVIDIA همچنان می‌گوید ۴۰۹۰D یک محصول است "جهش کوانتومی در عملکرد، کارایی و گرافیک مبتنی بر هوش مصنوعی.

همه اینها به دلیل محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده بر روی تراشه‌های رایانه‌ای پیشرفته است که به چین و روسیه ارسال می‌شوند تا هر دو کشور را از توسعه فناوری که می‌تواند در برنامه‌هایی مانند ساخت تسلیحات و نظارت استفاده شود، محدود کند. این قوانین اما به طور رسمی در سال جاری راه اندازی شد و تولیدکنندگانی مانند NVIDIA را مجبور به تلاش برای یافتن راه حلی کرد که نیازهای مصرف کنندگان چینی و تنظیم کننده های ایالات متحده را برآورده کند.

ما آن شرکت را می شناختیم به طور خاص برای بازار عظیم چین، زیرا محدودیت ها مانع از فروش RTX 4090 اصلی و مجموعه ای از پردازنده های گرافیکی مرتبط با هوش مصنوعی می شد. NVIDIA می گوید که GPU به روز شده “برای مطابقت کامل با کنترل های صادراتی دولت ایالات متحده طراحی شده است” و افزود که “به طور گسترده ای با دولت ایالات متحده در ارتباط است” در طول توسعه تراشه.

RTX 4090D در ماه ژانویه در سراسر چین با قیمت ۱۲۹۹۹ پوند یا حدود ۱۸۳۶ دلار در دسترس خواهد بود. این باید به کاهش تقاضا برای کارت‌های گرافیکی قدرتمند در کشور کمک کند، زیرا محدودیت‌های فوق الذکر است گزارش شده است که منجر به تغییر کاربری کارخانه ها شده است تمرکز بر شتاب دهنده های هوش مصنوعی به جای RTX 4090 ممنوعه.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nvidia-nerfed-its-rtx-4090-graphics-card-for-chinese-buyers-thanks-to-us-export-rules-190621145.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/nvidia-nerfed-its-rtx-4090-graphics-card-for-chinese-buyers-thanks-to-us-export-rules-190621145.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *