Orange Box که با سرعت ۴K 60 فریم بر ثانیه در Xbox Series X مود شده است، بهترین راه برای بازی روی کنسول است.

جعبه نارنجی پس از انتشار در سال ۲۰۰۷ یکی از بهترین معاملات بازی بود. قرار دادن پنج کلاسیک توسعه یافته توسط Valve روی یک دیسک – Half Life 2، Half Life 2 Episode 1، Episode 2، Team Fortress 2، و معرفی پورتال اصلی – نوار کیفیت بسیار بالا بود. بهبودهای ایکس باکس وان ایکس که در اصل روی ۳۶۰ با وضوح ۷۲۰p عرضه می‌شد، وضوح ۹ برابری را افزایش داد و ارائه‌ای با کیفیت ۴K را ارائه کرد که به طور طبیعی به سری X منتقل شد و به لطف برخی تنظیمات فایل پیکربندی، اکنون امکان حذف ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. cap، برای اجرای بهترین های Valve با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در سخت افزار Xbox Series X و Series S.

با این حال، اگر در ایکس باکس هستید، بازدید مجدد از این بازی‌ها امروز روی کنسول مملو از مشکلاتی است. اولاً، جعبه نارنجی از ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ به طور کامل از بازار Xbox حذف شده است. دیگر نمی توان آن را به صورت دیجیتالی خریداری کرد. با این حال، اگر قبل از حذف آن را خریداری کرده باشید، البته هنوز هم می‌توانید آن را امروز از کتابخانه خود بازی کنید. و، اگر شما صاحب دیسک فیزیکی هستید، مطمئناً هنوز هم آماده هستید. اما این واقعاً برای کاربران سری S، بدون درایو دیسک، اصلاً خوب نیست. در آن صورت شما مجبور بودید نسخه دیجیتال را در حالی که هنوز در دسترس بود بخرید.

همانطور که در این ویدیو خواهید دید، ما از نوعی حالت کاربر برای حذف سقف نرخ فریم روی هر عنوان در جعبه نارنجی استفاده می‌کنیم که در بالای بهبود X مایکروسافت قرار می‌گیرد، که ۷۲۰p نسخه اصلی را به Ultra HD افزایش می‌دهد. سری X و کیفیت ۱۴۴۰p هنوز چشمگیر در سری S. و حذف آن سرپوش نه تنها عملکرد را بهبود می بخشد – بلکه ثبات را نیز بهبود می بخشد. نسخه‌های اصلی در Xbox 360 همیشه با سرعت فریم متناقض اجرا می‌شدند و باعث ایجاد لرزش قابل مشاهده می‌شدند. راه حل رسمی برای این مورد از طریق FPS Boost مایکروسافت می توانست خوش آمد باشد، اما به هر دلیلی هرگز این اتفاق نیفتاد. ۶۰ فریم در ثانیه قطعا امکان پذیر است و من می توانم بگویم که مایکروسافت و Valve هنوز هم می توانند این کار را انجام دهند و امیدوارم که این کار را انجام دهند – زیرا همانطور که مود جالب است، محدودیت هایی دارد که باعث ایجاد مشکلات می شود.


آیا می‌خواهید Half-Life 2، قسمت‌ها و پورتال آن را بدون نقص روی سخت‌افزار سری Xbox اجرا کنید؟ بفرمایید.

قبل از اینکه به عمق این موضوع بپردازیم، نمی توانیم هیچ اعتباری برای خود مد قائل شویم. اولین بار وقتی یکی از حامیان ما – sj33 – یک پست توییتر از famicom، یک جاسازی ساده یوتیوب از یک ویدیوی یک ساله از ReveriePass را برجسته کرد، این اتفاق افتاد. به نظر می رسد کارکردن ۶۰ فریم در ثانیه نسبتاً ساده است. همه اینها به وضوح در توضیحات YouTube آنها توضیح داده شده است، اما به عنوان یک خلاصه سریع: برای انجام تغییرات به یک کنسول Xbox 360 اصلی و یک کپی از Orange Box و یک رایانه شخصی نیاز دارید. در اینجا هیچ مد سخت افزاری لازم نیست و هر دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ خرده فروشی با اتصال به اینترنت این کار را انجام می دهد. ابتدا باید وارد منوی گزینه های هر بازی در کادر نارنجی شوید تا فایل ذخیره سازی ایجاد شود. و سپس، پس از انجام، تنظیمات کاربر Orange Box را از کنسول به یک USB منتقل کنید.

پس از آن، یک برنامه رایانه شخصی به نام Horizon مورد نیاز است. این ابزاری است که به کاربران امکان رمزگشایی و تجزیه و تحلیل بازی های ذخیره شده Xbox 360 را می دهد. در اینجا وارد فایل تنظیمات کاربر شده و فایل های پیکربندی جداگانه هر بازی را استخراج کنید. Half Life 2, Episode 1, Episode 2, Portal هر کدام باید یکی داشته باشند. و از اینجا باید هر فایل پیکربندی را باز کنید و تنظیمات را در توضیح YouTube ReveriePass کپی کنید – نکته مهم این است که خط FPS_Max اکنون روی ۰ تنظیم شده است تا سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را فراهم کند. در نهایت، فایل های پیکربندی موجود در USB را با فایل های به روز شده جدید خود جایگزین کنید، فایل را دوباره امضا و رمزگذاری کنید و سپس USB stick را به ایکس باکس ۳۶۰ خود برگردانید. اکنون کار ساده ای است که فایل تنظیمات کاربر را به فضای ذخیره سازی ابری منتقل کنید. اکنون، هر زمان که به The Orange Box در کنسول Xbox One یا Xbox Series دسترسی پیدا کنید، فایل تنظیمات کاربر مود شده شما را دانلود می کند.

اساساً کار می کند. همانطور که از یک بازی ۲۰۰۴ انتظار داشتید، خط عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه بدون نقص است. در واقع، با توجه به سطح بیش از حد توان GPU که به آن وارد می شود، هیچ شانسی وجود ندارد که با سرعت ۴K60fps کمانش کند. و به همین ترتیب، اپیزود ۱ نیز با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضد آب نگه می‌دارد. در واقع، حتی اپیزود ۲ که بعداً در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، در ۶۰ عدد قفل شده اجرا می شود. در تمامی مراحل، Xbox Series X بیشترین مزیت‌ها را از این ماد دریافت می‌کند، با توجه به اینکه قبلاً از طریق بهبودهای رسمی با کیفیت ۴K اجرا می‌شد.

تنها بخش‌هایی که واقعاً پیر نمی‌شوند، برخی بافت‌های ناهموار، و آن دسته از صفحه‌های بافر بارگذاری ناخوشایند بین نواحی هستند. و فقدان ابزار ضد آلیاسینگ موثر – حتی در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ – انتظار می رود شاهد خزیدن پیکسل های سنگین و نویز در آن لبه های هندسی سخت باشیم. اما، به نوعی این بخشی از جذابیت بازدید از بازی های قدیمی است. این یک ریمستر نیست، بلکه فقط یک بازی اصلی است، همانطور که با چند ترفند کوچک بازی می‌شود. ما سعی کردیم برخی از دستورات anti-aliasing را به اسکریپت اصلاح شده اضافه کنیم، اما متاسفانه، آنها کار نکردند.

البته همه اینها در مورد Xbox Series S نیز صدق می کند – کنسول خواهر و برادر ۴TF. در این مورد، ما در بازی‌های ۳۶۰ بهبودیافته ۱۴۴۰p بومی دریافت می‌کنیم. این نقطه شروع مجموعه Orange Box است. اما پس از آن، این راه حل کاربر – ذخیره ابری اصلاح شده – همچنین راه را برای ۶۰ فریم بر ثانیه بی عیب و نقص در سری S نیز باز می کند. در کل، از Half Life 2 تا Episode 2، در اینجا بحثی در مورد آن وجود ندارد. اما باز هم، آنتی آلیاسینگ بی‌اثر در کد پایه بازی، بیشتر یک مشکل آشکار است، فکر می‌کنم اگر تصمیم دارید امروز آن را به این شکل بازی کنید. در ۱۴۴۰p، نویز حتی در نمایشگرهای سطح بالا تا ۴K، به خصوص در نرده ها در مراحل اولیه، اغراق آمیزتر است.

البته، ذخیره ابری روی هر کنسول ایکس باکس که جعبه نارنجی را اجرا می کند کار می کند، به این معنی که می توانید Xbox One S و One X را نیز بررسی کنید. بهتر است به توانایی کمتر این دو دستگاه دست نزنید – Half-Life 2 با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه به خوبی شروع می شود، اما به محض شروع کاوش در شهر ۱۷ به دهه ۴۰ می رسد. با پیشرفت به سمت اپیزودهای سنگین تر، عملکرد از بین می رود. Xbox One X بسیار جالب است: وضوح ۴K بومی از بهبودهای X ناشی می شود و Half-Life 2 اساساً ۶۰ فریم در ثانیه با کمی کاهش عملکرد است. با این حال، اپیزودهای مالیاتی بیشتر شما را به محدوده ۴۰-۶۰ فریم در ثانیه می برد. نکته این است که ما برای بدست آوردن قفل مورد نظر خود به سخت افزار سری نیاز داریم.

با در نظر گرفتن همه اینها، مطمئناً این یک پیروزی برای کاربران Xbox Series X و S است. اما چه اشکالی دارد؟ خوب، اولاً این ترفند ذخیره ابری اصلاح شده تنها در صورتی کار می کند که هنوز – بعد از این همه سال – یک کنسول Xbox 360 با حساب خود روی آن داشته باشید. ثانیاً، هنگامی که آن ذخیره را روی Xbox Series X یا S – یا کنسول Xbox One خود قرار دادید – نباید هیچ تغییری در منوی گزینه های بازی ایجاد کنید. هنگامی که هر تغییری ایجاد می شود، به ۳۰ فریم در ثانیه برمی گردد و باید کل فرآیند را دوباره تکرار کنید. شاید بدتر از آن، به نظر می رسد که امکان از سرگیری یک بازی ذخیره شده نیز وجود ندارد. همیشه باید یک بازی جدید باشد، یا به طور پیش فرض به سقف استاندارد ۳۰ فریم در ثانیه برمی گردد.


در حالی که FPS Boost اصولاً بهبود نرخ فریم عناوین Xbox One را هدف قرار می داد، مایکروسافت برخی از پیشرفت های عالی Xbox 360 را نیز ارائه کرد و برخی از بازی ها هم ارتقاء عملکرد و هم وضوح را دریافت کردند.

از طرف دیگر، Xbox Series X و S دارای ویژگی رزومه سریع هستند که در اینجا راه حلی را ارائه می دهد. اگر بخواهید این راه حل را برای آن بکار ببرید، پورتال اصلی نیز تنها در یک جلسه قابل پخش است. با این حال، این یک راه عملی برای انجام همه این بازی ها نیست. برای آن، ما واقعاً به مشارکت مایکروسافت و Valve نیاز داریم – با به‌روزرسانی رسمی این بازی‌ها.

به طور کلی، هک‌هایی مانند این ثابت می‌کنند که افزایش نرخ فریم در بازی‌های قدیمی‌تر ایکس‌باکس ۳۶۰ لزوماً نیازی به تغییر سطح DirectX نیست که توسط تیم سازگاری ace مایکروسافت تحریک شده است. گاهی اوقات، این امکان وجود دارد که بازی‌های قدیمی‌تر را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در ماشین‌های جدیدتر با تنظیمات نسبتاً کوچک فایل پیکربندی اجرا کنید، مانند این. تغییرات در کد بازی به قدری جزئی است که مایکروسافت یا Valve می توانند خودشان را پیاده سازی کنند. در واقع، در گذشته شاهد بودیم که استثناهایی برای بازی های محبوب ایجاد شده است. Dark Souls 3 در Xbox One X یک نمونه کلاسیک است. ارتقاء سطح DirectX به سبک FPS Boost دریافت نکرد – اما در عوض، مایکروسافت با توسعه دهنده From Software برای یک راه حل سفارشی تر همکاری کرد.

آیا ممکن است اتفاقی مشابه با The Orange Box بیفتد؟ آیا ممکن است نوعی هور نهایی برای FPS Boost وجود داشته باشد؟ به عنوان یک پروژه پرشور از کارکنان متعهد مایکروسافت و/یا Valve، شاید این اتفاق بیفتد – اگرچه مطمئناً این چشم انداز باید در گذشته مطرح شده باشد. مطمئناً کیفیت تجربه را دقیقاً همانطور که تصور می‌کنید تغییر می‌دهد – اما این واقعیت که جعبه نارنجی خود از فهرست فروشگاه مایکروسافت حذف شده است، شاید نشان دهد که این فقط یک تفکر آرزویی است. به هر حال، اگر مالکان سری S اصلاً نمی‌توانند The Orange Box را بخرند، چرا تلاش می‌کنیم تا این بازی‌های کلاسیک را بیشتر ارتقا دهیم؟ با این حال، اگر ابزار و تعهد لازم برای کار با محدودیت ها را دارید، ارزشش را دارد – و به وضوح بهترین راه برای بازی The Orange Box امروزه بر روی کنسول ها است.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-the-orange-box-can-be-modded-to-run-at-4k-60fps-on-xbox-series-x-and-its-superb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *