Runway Gen-2 چندین کنترل حرکتی را با Multi Motion Brush به ویدیوهای هوش مصنوعی اضافه می کند

Runway Gen-2 چندین کنترل حرکتی را با Multi Motion Brush به ویدیوهای هوش مصنوعی اضافه می کند

ویدیوهای هوش مصنوعی هنوز در روزهای اولیه خود هستند اما این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. مورد، مستقر در شهر نیویورک باندیک استارتاپ مولد با قابلیت هوش مصنوعی افراد و شرکت ها برای تولید فیلم ها در سبک های مختلفامروز مدل پایه Gen-2 خود را با ابزار جدیدی به نام Muti Motion Brush به روز کرد، که به سازندگان اجازه می‌دهد تا جهت‌ها و انواع حرکت‌های مختلف را به ویدیوهای خود با هوش مصنوعی اضافه کنند.

این پیشرفت در نوع خود برای پروژه های ویدئویی هوش مصنوعی تجاری در دسترس است: تمام تولیدکنندگان رقیب دیگر در بازار در این مرحله به سادگی از هوش مصنوعی برای اضافه کردن حرکت به کل تصویر یا یک منطقه برجسته انتخاب شده استفاده می کنند، نه چندین ناحیه.

این پیشنهاد مبتنی بر ویژگی Motion Brush است که برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳ عرضه شد، که به سازندگان اجازه می‌داد تنها یک نوع حرکت را در هر زمان به ویدیوی خود اضافه کنند.

Multi Motion Brush در اوایل سال جاری پیش نمایش شد برنامه شرکای خلاق Runway، که به کاربران قدرتمند منتخب با طرح های نامحدود و ویژگی های پیش از انتشار پاداش می دهد. اما اکنون برای هر کاربر Gen-2 در دسترس است و به بیش از ۳۰ ابزاری که مدل در حال حاضر برای تولیدکنندگان ویدیوی خلاق ارائه کرده است، اضافه می‌کند.

این حرکت محصول را در بازار هوش مصنوعی خلاق که به سرعت در حال رشد است، که شامل بازیکنانی مانند آزمایشگاه پیکا و لئوناردو AI.

از موشن براش چه انتظاری باید داشت؟

ایده Multi Motion Brush ساده است: با اجازه دادن به کاربران برای اضافه کردن حرکت مستقل به مناطق انتخابی، کنترل بهتری بر ویدیوهای هوش مصنوعی که تولید می‌کنند را به کاربران بدهید.

این می تواند هر چیزی باشد، از حرکت صورت گرفته تا جهت ابرها در آسمان.

کاربر با آپلود یک تصویر ثابت به عنوان یک اعلان و “نقاشی” آن با یک براش دیجیتالی که توسط مکان نما کامپیوتر خود کنترل می شود، شروع می کند.

سپس کاربر از کنترل‌های لغزنده در رابط وب Runway استفاده می‌کند تا انتخاب کند که قسمت‌های رنگ‌شده تصویر خود به چه سمتی حرکت کنند و چه مقدار (شدت)، با چندین رنگ رنگ که هر کدام به طور مستقل کنترل می‌شوند.

کاربر می‌تواند لغزنده‌های افقی، عمودی و مجاورتی را برای تعیین جهتی که قرار است حرکت در آن اجرا شود – چپ/راست، بالا/پایین یا نزدیکتر/ جلوتر- تنظیم کند و ذخیره را فشار دهد.

“هر لغزنده با یک مقدار اعشاری با دامنه ای از -۱۰ تا +۱۰ کنترل می شود. می توانید مقدار عددی را به صورت دستی وارد کنید، قسمت متن را به چپ یا راست بکشید یا از لغزنده ها استفاده کنید. اگر نیاز به بازنشانی همه چیز دارید، روی “پاک کردن” کلیک کنید. Runway روی آن اشاره می کند سایت اینترنتی.

Gen-2 کنترل های بهبود یافته ای را دریافت کرده است

معرفی Multi Motion Brush مجموعه ابزارهایی را که Runway برای کنترل خروجی های ویدئویی از مدل Gen-2 ارائه می دهد، تقویت می کند.

در اصل در مارس ۲۰۲۳ رونمایی شداین مدل تولید مبتنی بر متن، ویدئو و تصویر را معرفی کرد و به‌عنوان یک ارتقاء بزرگ نسبت به Gen-1، که تنها از خروجی‌های مبتنی بر ویدئو پشتیبانی می‌کرد، ارائه شد.

با این حال، در مرحله اولیه، تنها تا چهار ثانیه کلیپ تولید می کرد. این در ماه اوت زمانی که شرکت تغییر کرد قابلیت گسترش کلیپ ها را اضافه کرد تا ۱۸ ثانیه

همچنین ویژگی‌های دیگری مانند «حالت کارگردان» را ارائه کرد که به کاربران امکان می‌دهد جهت و شدت/سرعت حرکت دوربین در ویدیوهای تولید شده را انتخاب کنند، و همچنین گزینه‌هایی برای انتخاب سبک ویدیوی تولیدی – از کارتون‌های سه بعدی و تبدیل به سینمایی به تبلیغات.

در فضای تولید ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی، Runway بازیکنانی مانند Pika Labs را که اخیراً پلتفرم وب خود را معرفی کرده است، می پذیرد. پیکا ۱٫۰ برای تولید ویدئو و همچنین پایداری هوش مصنوعی انتشار ویدئوی پایدار مدل ها.

این شرکت همچنین یک ابزار تبدیل متن به تصویر را ارائه می‌کند که شامل مواردی مانند Midjourney و DALL-E 3 می‌شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگرچه خروجی‌های این ابزارها در طول زمان بهبود یافته‌اند، اما هنوز کامل نیستند و می‌توانند تصاویر/ویدئوهایی را تولید کنید که به طرق مختلف تار، ناقص یا ناسازگار هستند.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/runway-gen-2-adds-multiple-motion-controls-to-ai-videos-with-multi-motion-brush/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *