Saltsea Chronicles دنیایی از جوامع جزیره ای را در PS5 در ۱۲ اکتبر می سازد – PlayStation.Blog

سلام! یا، همانطور که می گویم وقتی بیرون و در خانه جزیره ام هستم، سلام. من هری ژوزفین گیلز هستم، یکی از نویسندگان Saltsea Chronicles که در ۱۲ اکتبر برای PS5 منتشر می شود. این یک بازی ماجراجویی داستان محور است که در آن شما خدمه را راهنمایی می کنید تا در دنیای پرآب از جزایر عجیب و غافلگیر کننده کاوش کنند و با افراد زیادی ملاقات کنند که آن جزیره جزیره را خانه می نامند.

ما هیجان زده هستیم که نگاه جدیدی به گیم پلی بازی در Saltsea Chronicles به اشتراک بگذاریم. تریلر جدید را در زیر ببینید.


Saltsea Chronicles دنیایی از جوامع جزیره ای را در PS5 12 اکتبر می سازد

بنابراین، با بزرگ‌نمایی از دنیای خارق‌العاده سالتسی، جزایر واقعاً چگونه هستند؟

نمایی از جزیره هوی از غرب سرزمین اصلی اورکنی. در پیش زمینه زمین های سبز، حصارها و مجموعه ای از ساختمان های مزرعه دیده می شود. در دوردست دو تپه بلند قهوه ای رنگ دیده می شود. بین آن یک امتداد باریک از دریای آبی آرام است.

اورکنی مجمع الجزایری متشکل از ۷۰ جزیره در سواحل شمالی اسکاتلند است. کم ارتفاع است، بسیار سرسبز، بادگیر، و خانه من. برخی از جزایر چند صد نفر، یکی چند هزار نفر و برخی دیگر فقط یک ساکن دارند. ما با کشاورزی، ماهیگیری در ساحل و گردشگری زندگی می کنیم.

آمدن از جزایر باعث می شود من مشتاق داستان های بیشتری در مورد زندگی جزیره ای باشم که از دیدگاه ما نوشته شده است. با کار بر روی سالتسی کرونیکلز، مشتاق بودم جزایری را بنویسم که برای من مثل خانه بود: مکان‌هایی که پر و واقعی بودند و در آنها زندگی می‌کردم.

زندگی با خشکی و دریا

یک جزیره باید از مردمش حمایت کند. اگر به غذاهایی که با قایق می‌آیند تکیه می‌کنید، زمانی که قایق نمی‌تواند بیاید دچار مشکل می‌شوید و همیشه مواقعی وجود دارد که دریا برای عبور قایق‌ها بسیار خطرناک است. این بدان معناست که آنچه را که می توانید رشد دهید، جمع آوری کنید و ماهی بگیرید را در مرکز زندگی خود قرار دهید. جزایر مختلف دارای خاک های مختلف، اکوسیستم های مختلف و دسترسی های متفاوت به مناطق ماهیگیری هستند. در Saltsea Chronicles، می‌بینید که چگونه هر جامعه بهترین استفاده را از جزیره خود کرده است.

در Njarfie Roust، جایی که داستان را شروع می کنیم، صخره ای مرتفع غیرعادی وجود دارد که خانه ای عالی برای پرندگان دریایی می سازد. این بدان معناست که همه بچه های نجارفی یاد می گیرند که در بهار یک محصول تخم مرغ مغذی برداشت کنند. الهام‌بخش این کار از سنت کیلدا بود، جایی که پرندگان دریایی و تخم‌هایشان بخش اصلی رژیم غذایی محلی بودند و حتی روغن چراغ را از آنچه از فولمارها می‌توانستند تهیه کنند، تهیه می‌کردند. همه اینها باعث شد صخره نوردی به یک ورزش محلی مهم تبدیل شود.

قلعه o Burrian، Westray، Orkney. در پس زمینه ای از صخره های سنگی خاکستری، گروه کوچکی از پافین ها (به زبان من تامی نوری) وجود دارد. پرهای سیاه و سفید و منقار راه راه رنگارنگ آنها روشن و شفاف است.

جزیره دیگری در این بازی، لس گاتوس، خانه جمعیت عظیمی از گربه ها است. به طور طبیعی، یکی از صادرات اصلی آنها پنبه است – پارچه ای بر پایه خز گربه. زباله نمی تواند وجود داشته باشد زیرا جایی به جز خود جزیره وجود ندارد که زباله ها بروند. بنابراین، در لوس گاتوس، آنها موفق شده‌اند راهی پیدا کنند تا موهای گربه را به پشم بچرخانند، و شنیده‌ام که به طرز مجللی نرم است. آنها از آن برای همه لباس های خود استفاده می کنند، اما به اندازه کافی وجود دارد که به یک کالای تجاری مهم برای آنها تبدیل شده است، زیرا برقراری ارتباط با جزایر دیگر به همان اندازه برای ساکنان جزیره حیاتی است که خودکفایی.

ایجاد ارتباطات

هر جزیره هویت خاص خود را دارد و چیزهایی که آن را مشخص می کنند اغلب به شدت مورد دفاع قرار می گیرند. برای افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند، ساعت‌ها می‌توان صرف بحث در مورد شایستگی‌های سواحل یک جزیره در مقابل لنگرگاه‌های جزیره‌ای دیگر یا مزارع آن‌ها مرتب‌ترین و رقص‌های آن‌ها وحشیانه‌تر باشد. با این حال، فراتر از این نبردهای بازیگوش، جزایری که یک دریا مشترک دارند، هویت مشترکی نیز دارند که از طریق حمایت متقابل و اشتراک منابع ساخته شده است. ما می‌خواستیم سالتسی احساس کند به هم پیوسته است، جایی که هر جزیره متمایز است اما به سایرین وابسته است.

این را در بازی Float، مرکز تجارت سیار که در آن مردم در سراسر سالتسی گرد هم می‌آیند تا چیزهایی را که دارند به اشتراک بگذارند و چیزهایی را که ندارند به خانه ببرند، به‌طور شگفت‌انگیز در بازی خواهید دید. ساخته شده از ده‌ها قایق به هم چسبیده، برخی از کشتی‌های شناور برای دهه‌ها آنجا بوده‌اند، در حالی که برخی دیگر با فصل‌ها می‌آیند و می‌روند. خود شناور در اطراف مجمع الجزایر حرکت می کند تا ارتباطاتی را که فرهنگ را می سازد آسان تر کند. با جمع آوری افراد مختلف، شناور راه تصمیم گیری خود را دارد که هم از پارلمان خیابان سنت کیلدا و هم از چیزهای نورس الهام گرفته شده است.

فرهنگ مشترک همچنین به معنای سنت های مشترک است. در مجمع الجزایر Saltsea، راهنماها اعضای محترم جامعه هستند که مشاوره و راحتی ارائه می دهند، اختلافات را حل می کنند و داستان های مهم را نگه می دارند. آنها در گریس، یک پناهگاه و مرکز آموزش آموزش دیده اند، اما در سراسر جزایر یافت می شوند. اگر دقت کنید، شخصیت‌هایی را در سرتاسر جزایر می‌بینید که ارسی راهنماها را بر تن دارند و هر کدام دیدگاه جزیره‌ای خود را به باورهایی که مجمع‌الجزایر را در کنار هم نگه می‌دارند، می‌آورند.

نزدیک نگه داشتن جامعه

در سالتسی، جوامع ما از دوران سختی جان سالم به در برده اند و پیوندهای خود را تقویت کرده اند. با این حال، گاهی اوقات، این می تواند آنها را نسبت به افراد خارجی مشکوک تر کند. وقتی عادت دارید همه چیز را در مورد همه افراد خانه بدانید، وقتی فرد جدیدی از راه می رسد چه اتفاقی می افتد؟

یولوکا جزیره ای است که در آن این درگیری ها به منصه ظهور می رسد. با خاک های غنی و آتشفشانی و آب و هوای مطبوع، در بین بازدیدکنندگان محبوب شده است. با این حال، مردمی که نسل‌ها در یولوکا زندگی کرده‌اند، گاهی اوقات با ایده‌ها و فرهنگ‌های جدیدی که بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند، پس گرفته می‌شوند.

نحوه برخورد ساکنان جزیره سالتسی با درگیری ها یکی از بزرگترین موضوعات داستان ما است. چه اتفاقی می‌افتد وقتی روش‌های سنتی برخورد با تعارض به محدودیت‌های خود برسد؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی مردم در جزیره محل زندگی خود ناامید می‌شوند؟ و با افرادی که از این هنجارهای سخت اجتماعی تخطی می کنند، چه برای خیر و چه برای بد، چه باید کرد؟

دست و پنجه نرم کردن با تغییر

نمایی از Copinsay از Deerness، Orkney. منظره ای جزیره ای در زیر آسمان آبی و سفید درهم، با آفتاب غروب بر دریا می درخشد و خشکی تاریک می شود. می توانید یک فانوس دریایی قدیمی و توربین های بادی جدید را در افق تشخیص دهید.

مردم اغلب جزیره‌ها را با جوامع روستایی خود به عنوان مکان‌هایی که به کندی تغییر می‌کنند، نمونه‌هایی از شیوه زندگی قدیمی‌تر تصور می‌کنند. فکر می‌کنم این اشتباه است: اگرچه جزایری که من می‌شناسم در کنار هم قرار گرفته‌اند، از فناوری‌های جدید برای ایجاد ایده‌های جدید برای زندگی در جهان استفاده کرده‌اند. اورکنی آزمایشگاهی برای انواع انرژی های جدید، از باتری های هیدروژنی گرفته تا ژنراتورهای جزر و مدی است. با این حال، این تغییرات چالش‌های جدیدی را برای فرهنگ‌های مختلف به همراه دارد تا جزایر با آن‌ها سازگار شوند.

Saltsea نیز دائماً در حال تغییر است. برخی از این تغییرات مورد استقبال قرار می گیرند و برخی دیگر بیشتر یک مبارزه هستند. جوامع جزیره‌ای باید ایده‌های جدید را در هنگام ورود بسنجید و بررسی کنند که کدام را بیرون بیاورند و کدام را کنار بگذارند. در نظر گرفتن هزینه های تغییر و ثابت ماندن چیزها یک چالش همیشگی است.

بیش از هر مکان دیگری که من می شناسم، جزیره مکان مناسبی برای پرسیدن این سوالات و یافتن پاسخ است. امیدوارم وقتی Saltsea Chronicles در ۱۲ اکتبر به PS5 آمد، راه‌حل‌های خود را در جزایری که ما ساخته‌ایم پیدا کنید.


روز مستقل اکتبر ۲۰۲۳: همه اعلان‌ها



منبع: https://blog.playstation.com/2023/10/05/saltsea-chronicles-builds-a-world-of-island-communities-on-ps5-oct-12/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *