Sony WH-1000XM5 در مقابل XM4: کدام هدفون را باید بخرید؟

وقتی صحبت از آن می شود هدفون درجه یکیکی از بهترین برندهایی که می توانید وسایل خود را از آن تهیه کنید سونی است. اگر قوطی‌های خود را از سونی می‌خرید، از طراحی‌های چشمگیر آن گرفته تا تعهد این شرکت به کیفیت صدای بالا و فناوری حذف نویز، می‌دانید که در دستان خوبی هستید. در واقع، دو جفت هدفون مورد علاقه ما هستند سونی WH-1000XM5 و سلف آنها، SonyWH-1000XM4. برای مدتی، دومی یکی از بهترین مجموعه‌های شهر بود، اما از زمانی که سونی مدل XM5 را عرضه کرد، XM4 رقابت مناسبی داشته است.

جالب اینجاست که سونی هرگز قصد «جایگزینی» XM4 با XM5 را نداشته است. همانطور که گفته شد، اگر به هر یک از این دو جفت علاقه دارید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چه ویژگی‌هایی آن‌ها را متمایز می‌کند، آیا این تفاوت‌ها قابل توجه هستند، و آیا ارزش صرف هزینه اضافی برای آخرین XM5s را دارد. به همین دلیل است که ما این مقایسه کنار هم از هر دو مدل را برای کمک به تصمیم خرید شما جمع آوری کرده ایم.

بسته بندی، کیف، لوازم جانبی

این XM4 در بسته بندی های درجه یک عرضه می شود و به خریداران حس غرور در مالکیت را می دهد که هنگام خرج کردن ۳۰۰ دلار برای یک قطعه فناوری به دنبال آن است. در حالی که چیزی در مورد بسته بندی XM4 وجود ندارد که فریاد بزند “من زمین دوست نیستم”، XM5 بسته بندی به وضوح با در نظر گرفتن پایداری و بازیافت طراحی شده است. در اینجا به اندازه یک گرم پلاستیک پیدا نمی شود، و وقتی کاغذ مقوایی بیرونی را جدا می کنید، چیزی که برایتان باقی می ماند جعبه جین بسیار ساده ای است که به وضوح از مواد بازیافتی ساخته شده و خود قابل بازیافت است. در پایان، وقتی قرار است همه اینها به هر حال در سطل زباله برود، منطقی است که اجازه دهیم تابع بیشتر از فرم باشد.

Sony WH-1000XM5 در مقابل XM4: کدام هدفون را باید بخرید؟
کیف سونی WH-1000XM5. سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

همانطور که قاب های هدفون را بررسی می کنیم، تفاوت ها کاملاً آشکار است. قاب XM5 بزرگتر و U شکل است، در حالی که XM4 در یک قاب جمع و جورتر عرضه می شود. قاب XM5 بزرگتر است زیرا XM5 مانند XM4 فرو نمی‌ریزد. این بدان معنی است که XM5 فضای بیشتری را در بسته شما اشغال می کند، چه از کیس استفاده کنید یا نه. از طرفی، قطعات متحرک کمتری وجود دارد و XM5 راحت تر در جعبه خود قرار می گیرد.

با نگاهی به داخل کیس XM5، متوجه چیزی جدید و گم شده می شویم. یک فلپ مغناطیسی جدید یک محفظه ذخیره سازی برای کابل شارژ USB-A به USB-C و یک کابل هدفون ۳٫۵ میلی متری را نشان می دهد. چیزی که گم شده، آداپتور خطوط هوایی است که به طور سنتی با XM4 و نسخه های قبلی عرضه می شد. آیا این یادگار یک آداپتور واقعاً “از دست خواهد رفت”؟ اکثر هواپیماهای در حال خدمت دیگر از جک دوگانه استفاده نمی کنند، البته اگر جک وجود داشته باشد.

از لپ تاپ و تبلت گرفته تا قهوه ساز و تصفیه کننده هوا و لوازم ضروری خانه هوشمند مانند Amazon Echo صرفه جویی کنید.

یک نکته آخر: کابل شارژ USB موجود به طور غیرقابل توضیحی کوتاه است.

برنده: کراوات

طراحی، تناسب، راحتی

Sony WH-1000XM4 (از سمت چپ) و WH-1000XM5. سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

با گذشتن از لوازم جانبی گذشته، نگاهی به خود هدفون می اندازیم. XM5 ممکن است مانند مدل‌های قبلی تا نشود، اما خطوط براق‌تر و ظاهری تازه‌تر را ارائه می‌دهد. حیف که نام مدل رفرش مشابهی نداشت.

با این حال، قابل توجه ترین تفاوت در وزن سبک تر XM5 است. با تعلیق هر جفت هدفون در دستان خود می توانید تفاوت را احساس کنید. این تفاوتی است که به محض اینکه آنها را روی سر خود می گذارید احساس می کنید و با مدت طولانی تری که پوشیده می شوند به قدردانی از آنها ادامه می دهید. چرم مصنوعی جدید همچنین راحتی را برای پوشیدن طولانی مدت بهبود می بخشد. در واقع، ما فکر می کنیم XM5 یکی از راحت ترین هدفون هایی است که می توانید بخرید. برای برخی از افراد، این ارتقاء راحتی ممکن است دلیل کافی برای پرداخت حق بیمه XM5 باشد.

برنده: WH-1oooXM5

عمر باتری و شارژ

XM5 همچنان حدود ۳۰ ساعت عملکرد گوش دادن به موسیقی را در اختیار شما قرار می دهد حذف نویز فعال (ANC) درگیر (یا ۲۰ ساعت زمان مکالمه) – مانند XM4. با این حال، قابلیت شارژ سریع XM5 بهبود یافته است. تنها با سه دقیقه شارژ، سه ساعت کارایی خواهید داشت، اما یک نکته وجود دارد: برای دریافت این نوع شارژ سریع، به یک بلوک شارژ با قابلیت USB Power Delivery نیاز دارید. در غیر این صورت، شارژ سریع مشابه XM4 است که با ۱۰ دقیقه شارژ، حدود ۵ ساعت گوش دادن به موسیقی با ANC را ارائه می دهد.

در مورد عمر باتری و شارژ، تفاوت عملی برای اکثر کاربران احتمالا ناچیز است.

برنده: کراوات

عملکرد ANC

Sony WH-1000XM4 (از سمت چپ) و WH-1000XM5. سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

XM5 در مقایسه با XM4 عملکرد حذف نویز بسیار بهتری دارد. آنها بیشتر از XM4 فرکانس های متوسط ​​و سه برابر بالا را کاهش دادند. در واقع، ما فکر می کنیم که XM5 بهترین حذف نویز را که می توانید از هر هدفون مصرف کننده در بازار دریافت کنید، ارائه می دهد. بهبود عملکرد در اینجا به اضافه شدن یک پردازشگر صوتی دوم و دو برابر شدن میکروفون های آنبورد مربوط می شود.

با توجه به این بهبود، شایان ذکر است که XM4 حذف نویز را ارائه می دهد که برای اکثر کاربران بیش از حد کافی است. صادقانه بگویم، با هر دو مدل، هنگامی که شروع به پخش فیلم یا موسیقی می کنید، اساساً این تنها چیزی است که می خواهید بشنوید. با این حال، اگر فقط به دنبال آرامش سکوت هستید، XM5 صدای بیشتری از اطراف شما را از بین می‌برد، از جمله صدای بلند کردن صدای یک فرد یا آرزوی بادی که با سرعت بالا می‌رود. در واقع، XM5 در مقابله با باد بسیار بهتر است.

XM5 همچنین به طور خودکار حذف نویز را بر اساس اندازه‌گیری‌های محیطی با استفاده از میکروفون‌های داخلی خود بهینه می‌کند، در حالی که بهینه‌سازی در XM4 نیاز به استفاده مکرر از برنامه هدفون سونی برای کالیبراسیون دارد.

برنده: WH-1oooXM5

کیفیت تماس

بدون شک، XM5 کیفیت تماس بسیار بهتری را ارائه می دهد. اگر زمان زیادی را روی تلفن یا تماس‌های زوم می‌گذرانید و همیشه نمی‌توانید به یک فضای ساکت برسید، مطمئن باشید که XM5 اساساً هرگونه نویز پس‌زمینه را پاک می‌کند. پارس کردن سگ ها، چکش جک، شلوغی باریستاها در یک کافی شاپ – بدون سر و صدا با XM5 همخوانی دارد، که باعث می شود به تنهایی در یک اتاق تنها باشید، حتی اگر در وسط ساخت و ساز باشید. منطقه بله، آنها واقعاً خوب هستند.

در مورد خود کیفیت صدا؟ خوب، شما قرار نیست پادکست را با اینها ضبط کنید – اینطور نیست که خوب است – اما برای تماس های تلفنی و جلسات ویدیویی، آنها این کار را به خوبی انجام می دهند. فقط AirPods Max در این بازه قیمتی وفاداری صدای بهتری ارائه می دهد.

برنده: WH-1oooXM5

کیفیت صدا

سونی WH-1000XM5. سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

با توجه به اینکه کیفیت صدا یک موضوع کاملاً ذهنی است، ما صدای XM5 را کمی بهتر از XM4 احساس می کنیم، اگرچه تفاوت ها بسیار ظریف هستند. واضح ترین تفاوت در کیفیت صدا در عملکرد بیس است، جایی که صدای XM5 کمی “تصفیه شده” تر است. این بدان معنا نیست که XM5 به میزان قابل توجهی باس کمتری دارد، اما نسبت به XM4 نسبت به XM4 باس جلوتر است، با پانچ کمی کمتر در باس میانی.

اگر در اردوگاه بیس بزرگتر هستید، بهتر است، پس ما فکر می کنیم که XM4 را ترجیح می دهید. اگر کمی تعادل بیشتر دوست دارید، اما همچنان بیس زیاد است، XM5 ممکن است کیف شما باشد. در غیر این صورت، صحنه‌های صوتی، جداسازی سازها، و تایم کلی بین XM5 و XM4 به قدری نزدیک هستند که به سختی قابل ذکر هستند.

برنده: گره بزنید، چون به ترجیح شما بستگی دارد

امکانات اضافی

سونی WH-1000XM5 سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

هر دو مدل XM5 و XM4 افزونه های منحصر به فردی را ارائه می دهند که ممکن است به اندازه برخی از ویژگی های کارت تلفن هدفون مورد توجه قرار نگیرند. به عنوان مثال، آیا می دانستید که هر دو XM5 و XM4 پشتیبانی از چند نقطه بلوتوث؟ به طور پیش فرض، این ویژگی در واقع غیرفعال است، اما می توانید با استفاده از برنامه Sony Headphones Connect آن را روشن کنید (برای iOS و اندروید دستگاه ها). وقتی برنامه را باز کردید، به قسمت زیر بروید سیستم را برگه و کلیدی که می گوید را روشن کنید به دو دستگاه به طور همزمان وصل شوید.

همچنین می‌توانید از برنامه Headphones Connect برای کالیبره کردن خودکار حذف نویز و گوش دادن به محیط بر اساس موقعیت مکانی خود استفاده کنید. این قابلیتی به نام Adaptive Noise Cancellation است و در XM5 و XM4 در دسترس است. اوه، و ما نمی توانیم حالت توجه سریع (که در هر دو مدل نیز موجود است) را فراموش کنیم. هنگامی که دست خود را روی هر کدام از دسته‌های گوش راست هدفون قرار می‌دهید، هر موسیقی یا پادکستی که به آن گوش می‌دهید به‌طور خودکار پایین می‌آید و میکروفون‌های آنبورد اجازه می‌دهند صدای محیط به داخل آن نفوذ کند.

برنده: کراوات

غذای آماده

اگر می‌خواهید بهترین حذف نویز ممکن، بهترین کیفیت مکالمه با یک جفت هدفون و راحت‌ترین هدفون با امکانات کامل موجود را داشته باشید، XM5 بهترین بلیط است. با این حال، اگر نیازهای شما کمتر یا خاص است، XM4 به طور کلی ارزش بهتری دارد و یکی از بهترین مجموعه‌های قوطی‌های کاملی است که می‌توانید بخرید. فقط… XM5 سطح بعدی فوق العاده خوب است.

برنده کلی: WH-1oooXM5

توصیه های سردبیران







این XM4 در بسته بندی های درجه یک عرضه می شود و به خریداران حس غرور در مالکیت را می دهد که هنگام خرج کردن ۳۰۰ دلار برای یک قطعه فناوری به دنبال آن است. در حالی که چیزی در مورد بسته بندی XM4 وجود ندارد که فریاد بزند “من زمین دوست نیستم”، XM5 بسته بندی به وضوح با در نظر گرفتن پایداری و بازیافت طراحی شده است. در اینجا به اندازه یک گرم پلاستیک پیدا نمی شود، و وقتی کاغذ مقوایی بیرونی را جدا می کنید، چیزی که برایتان باقی می ماند جعبه جین بسیار ساده ای است که به وضوح از مواد بازیافتی ساخته شده و خود قابل بازیافت است. در پایان، وقتی قرار است همه اینها به هر حال در سطل زباله برود، منطقی است که اجازه دهیم تابع بیشتر از فرم باشد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/sony-wh-1000xm5-vs-wh-1000xm4/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *