The Marvels: آیا این بدترین فیلم MCU است؟

دنیای سینمایی مارول در آتش است. زمانی که اوج سرگرمی های پرفروش بود، MCU اکنون سایه ای از خود سابق خود است و در تلاش برای کنترل دنیای پیچیده تر خود و در عین حال تلاش برای حفظ توجه مخاطبان است. پس از پایان Infinity Saga، MCU ناامیدی های زیادی را ایجاد کرد و به نظر نمی رسد که همه چیز برای آینده این شرکت دنبال شود. عملکرد پایین باکس آفیس مورد انتظار مارولز و دریافت انتقادی ولرم تنها وضعیت متأسفانه ای را که MCU در آن قرار گرفته است تأیید می کند.

اما این مسائل چیز جدیدی نیست. ما در طول دهه ۲۰۱۰ آنقدر در شور و شوق MCU بودیم که به آن مجوز دادیم یا تلاش‌های متوسط ​​متعدد را نادیده گرفتیم. در حالی که اشاره کردن به آن آسان است ثور: عشق و تندر و Ant-Man and the Wasp: Quantumania به عنوان آغاز پایان، حقیقت این است که MCU هرگز کامل نبوده است. در واقع، بسیاری از پروژه‌های او که در حماسه بی‌نهایت منتشر شدند، چیزهایی هستند که با افزایش سن بدتر می‌شوند. برخی از آنها فقط کافی هستند، اما بدترین فیلم‌های MCU در بین بدترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ جای می‌گیرند، و زمان آن رسیده است که آن را بشناسیم.

۷٫ هالک شگفت‌انگیز (۲۰۰۸)

The Marvels: آیا این بدترین فیلم MCU است؟
تصویر از طریق Universal Pictures

ادوارد نورتون، نامزد سه جایزه اسکار، اولین حضور خود در MCU – و خروج – را با فیلم معمای ۲۰۰۸ انجام داد. هالک باورنکردنی. خلاصه داستان این است که بروس بنر پس از بازی کردن به عنوان یک پیاده ناخواسته در یک آزمایش نظامی با هدف بازسازی برنامه سوپر سرباز از طریق تشعشعات گاما، تبدیل به هالک، یک موجود سبز خشمگین می شود. بنر در فرار از دست کسانی که می خواهند او را دستگیر کنند، تلاش می کند تا خود را درمان کند. لیو تایلر و ویلیام هرت برنده فقید اسکار نیز در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

هالک باورنکردنی آنقدر بد نیست که فراموش شدنی است. هیچ‌گاه در افسانه‌های روزافزون MCU نقشی نداشت، و حتی وقتی تاندربولت راس آن را تغییر داد، هارت را بازنگرداند. تماشا کردن هالک باورنکردنی مثل شهادت است چیزی که توسط Chat GPT تولید شده است: این آزمایشی بی روح، بی اهمیت و دور ریختنی است، آزمایشی به اندازه آزمایشی که هالک را تولید کرد غیرضروری و اشتباه است.

۶٫ مرد آهنی ۳ (۲۰۱۳)

تصویر از طریق Marvel Studios

اولین چیزها: شاون بلک یک نویسنده و کارگردان کمدی درخشان است. هیچ راه دیگری برای توصیف مرد پشت سر وجود ندارد بوسه کیس بنگ بنگ و استادکار بچه های خوب، دو تا از خنده دارترین و جنایی ترین فیلم های هزاره جدید. با این حال، سبک خرابکارانه او با MCU برش کوکی مناسب نبود و مرد آهنی ۳ آن را ثابت می کند. در این فیلم، تونی استارک با خطرناک‌ترین شرورش روبرو می‌شود: تروریست معروف به ماندارین.

مرد آهنی ۳ فی نفسه فیلم بدی نیست با این حال، «پیچش» بزرگ آن، یعنی انتخاب بدنام برای تبدیل ماندارین به یک مرد سفیدپوست استرالیایی، شاید مضحک ترین در تاریخ مارول باقی بماند – و این چیزی را می گوید. انتخاب بن کینگزلی به عنوان بازیگری که وانمود می‌کند ماندارین است، تنها برای اینکه ماندارین واقعی را فاش کند، در واقع آلدریچ کیلیان گای پیرس است، ممکن است مانند نقدی هوشمندانه از کلیشه‌های نژادی به نظر برسد. در واقع، این یک ایده‌ی پرمدعا و بی‌حوصلگی احمقانه بود و به یکی از بزرگ‌ترین شرورهای تاریخ کتاب‌های مصور آسیب زد. زیرا، و بدون بی احترامی به پیرس فوق العاده، او آب لازم برای بیرون کشیدن ماندارین را ندارد، به همین دلیل است که احتمالا آلدریش کیلیان او بدترین تبهکار MCU در تمام دوران.

۵٫ مرد آهنی ۲ (۲۰۱۰)

تصویر از طریق Marvel Studios

Iron Man ممکن است شروع کننده MCU باشد، اما سه گانه او در واقع بسیار بد است. فیلم دوم، ۲۰۱۰ وحشتناک مرد آهنی ۲، بدترین مجرم است. در خلاصه داستان می بینیم که سلامتی رو به وخامت تونی بدترین چیزها را در او نشان می دهد و باعث می شود که وظایف خود را نادیده بگیرد و نزدیک ترین افراد را به خود دور کند. همانطور که شیطان‌های او به طور فزاینده‌ای وحشی‌تر می‌شوند، تونی باید با شرور جدیدی که به دنبال انتقام جنایات گذشته است، مبارزه کند و در عین حال با یک رقیب تجاری که به دنبال نفوذ به بازی لباس‌های زرهی است، مبارزه کند.

مرد آهنی ۲ تونی استارک را در بدترین حالت خود نشان می دهد. هر چیزی که این شخصیت را محبوب می کند، به گونه ای تشدید می شود که باعث می شود چاک لور بلرزد. مشکل اینجاست که هیچ شخصیت قابل تحملی در آن وجود ندارد مرد آهنی ۲در حالی که همه از Happy گرفته تا Rhodey طعمه این رویکرد نفرت‌انگیز شده‌اند – حتی من را با برداشت آزاردهنده سام راکول در مورد جاستین همر، یک رقیب قوی برای نفرت انگیزترین شخصیت MCU، شروع نکنید. چیزی که واقعاً ناامید کننده است این است مرد آهنی ۲ قرار است اقتباسی از معروف باشد شیطان در یک بطری خط داستانی، یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین آرک های مرد آهنی از کتاب های کمیک. این حقیقت که این این چیزی است که MCU به آن رسید، باید اولین هشدار ما بود که شاید بعد از همه نمی دانست چه می کند.

۴٫ Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)

تصویر از طریق Marvel Studios

Ant-Man and the Wasp: Quantumania قرار بود یک معامله بزرگ برای مارول باشد، شروع فاز ۵ که مدت ها منتظرش بودیم و معرفی بزرگ بد بزرگ حماسه مولتیورس. خلاصه داستان این است که قهرمانان عنوان به طور تصادفی وارد قلمرو کوانتومی می شوند، اما در مقابل کانگ فاتح شیطانی قرار می گیرند. پل راد، اوانجلین لیلی، میشل فایفر نامزد سه جایزه اسکار و مایکل داگلاس برنده اسکار دوباره نقش‌های خود را از فیلم‌های قبلی بازی می‌کنند و کاترین نیوتن و جاناتان میجرز که نقش کانگ را بازی می‌کنند، به آنها پیوستند.

گیج، احمقانه احمقانه، زشت برای نگاه کردن، و تنبل آشکار، Ant-Man and the Wasp: Quantumania واقعا فیلم بدی است این ویژگی‌های بازخریدکننده کمی دارد و آنها را با شوخی‌های گنگ و جلوه‌های بصری به‌طور فزاینده‌ای بی‌اعتبار می‌کند. با شخصیت های واقعا احمق مانند MODOK و طرحی که نمی تواند حضور Ant-Man را در فیلم خودش توجیه کند. کوانتومی از بحران هویت رنج می برد. درام خارج از سینمای جاناتان میجرز یک لایه ناراحت کننده دیگر به این فیلم نفرین شده اضافه کرد و جایگاه آن را در بدنامی تضمین کرد. با این حال، کوانتومیبزرگترین گناه هدر دادن استعدادهایی مانند فایفر است و داگلاس، دو نماد صفحه نمایش که لایق بی نهایت بهتر از این.

۳٫ Ant-Man and the Wasp (2018)

تصویر از طریق Marvel Studios

را مرد مورچه ای سریال هیچوقت خوب نبود با این حال، اولین مورد به اندازه کافی عجیب و سرگرم کننده بود، تا حد زیادی به لطف جذابیت پایان ناپذیر پل راد. با این حال، این دنباله نتوانست وجود خود را در میان کارخانه MCU که به سرعت در حال رشد بود، توجیه کند. Ant-Man and the Wasp قهرمانان عنوانی که با هم متحد می شوند تا جانت ون داین را از قلمرو کوانتومی نجات دهند در حالی که با دو شرور کوچک مبارزه می کنند.

Ant-Man and the Waspتنها کمک به MCU، آوردن میشل فایفر به صحنه بود. در غیر این صورت، این یک فیلم بدون الهام و کاملا غیر ضروری است، یک ماجراجویی کوچک حتی با معیارهای قهرمانش. Ant-Man and the Wasp مانند سگ چیهواهوا ریز و لرزان است. با صدای بلند پارس می کند، اما در نهایت کاری جز آزار دادن ندارد. این فیلم به طرز مضحکی کوچک به نظر می رسد، به خصوص دنبال کردن Avengers: Infinity War. مانند کودکی که ناامید از پیوستن به سفره بزرگسالان است Ant-Man and the Wasp چیزهای زیادی را امتحان می کند و در همه آنها شکست می خورد و فیلمی رقت انگیز و خسته کننده را ارائه می دهد که صادقانه باید وجود نداشته باشد.

۲٫ ثور: عشق و تندر (۲۰۲۲)

تصویر از طریق Marvel Studios

هنگام بررسی شکست انتقادی و تجاری بدنام دروازه ی بهشت، وینسنت کانبی از نیویورک تایمز مدعی شد که کارگردان برنده اسکار مایکل چیمینو «روح خود را به شیطان فروخته تا موفقیت را به دست آورد. شکارچی گوزن“و “شیطان تازه آمده است تا جمع کند.” خوب، من فکر می کنم این دقیقاً همان چیزی است که برای تایکا وایتیتی اتفاق افتاد: او روح خود را برای موفقیت فروخت ثور: راگناروک و شیطان با ثور: عشق و تندر.

ثور: عشق و تندر وحشتناک است، یک آشفتگی رنگارنگ که در نهایت احمقانه بود در حالی که سعی می کرد دمدمی مزاج باشد. مانند بسیاری از سازندگانی که به موفقیت غیرمنتظره‌ای دست می‌یابند و خود را قادر به تکرار آن نمی‌دانند، Waititi همه چیزهایی را که در آن کار می‌کرد استفاده می‌کند. راگناروک و آنقدر زیاده روی می کند تا غیرقابل تشخیص شود. عشق و تندر نه عاشقانه است و نه پر انرژی برعکس، ترسناک و کسل کننده است، با ایده اصلی طنز آن دو بز فریاد و سرهای شناور است. جلوه‌های بصری وحشتناک هیچ لطفی به آن نمی‌کنند، و در نتیجه فیلمی واقعاً طغیان‌کننده به وجود می‌آید که برای طرفدارانی که بیش از یک دهه در این حماسه مانده‌اند، مانند انگشت وسط به نظر می‌رسد.

۱٫ ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳)

دیزنی/مارول/تصویر از طریق استودیو مارول

پسندیدن مرد مورچه ایرا ثور ساگا هرگز عالی نبود. کنت برانا برای معرفی MCU خود رویکردی باوقار و نزدیک به شکسپیر را اتخاذ کرد که به اندازه کافی خوب کار کرد. با این حال، آلن تیلور توپ را رها کرد که به طرز عجیبی بدون الهام و غیراصولی بود. تور: دنیای تاریک. داستان حول محور مبارزه ثور می چرخه… می خوام بگم یک جن شیطانی؟ راستش را بخواهید در این مرحله چه کسی اهمیت می دهد؟ این فیلم ممکن است وجود نداشته باشد.

تور: دنیای تاریک آنقدر بی‌اهمیت است که حتی برای نوشتن چیز بدی در مورد آن دست و پنجه نرم می‌کنم هر چیزی در مورد آن یادم می آید که لوکی ظاهراً در آن می میرد، اما او این کار را نمی کند، زیرا، می دانید، مارول. با این حال، شخصیت رنه روسو در واقع می میرد، اما همه چیز آنقدر کسل کننده به نظر می رسد که مرگ او حتی ثبت نمی شود. شاید این چیزی است که در مورد آن وحشتناک است جهان تاریک: چگونه یک فیلم با این همه نمایش می تواند اینقدر توسعه نیافته احساس کند؟ اینجا هیچ چیز نیست، نه تفریح، نه علاقه و نه زندگی. تور: دنیای تاریک انبوهی از هیچ، تلاشی غم انگیز و متوسط ​​است که در هیچ سطحی موفق نمی شود.

توصیه های سردبیران







ادوارد نورتون، نامزد سه جایزه اسکار، اولین حضور خود در MCU – و خروج – را با فیلم معمای ۲۰۰۸ انجام داد. هالک باورنکردنی. خلاصه داستان این است که بروس بنر پس از بازی کردن به عنوان یک پیاده ناخواسته در یک آزمایش نظامی با هدف بازسازی برنامه سوپر سرباز از طریق تشعشعات گاما، تبدیل به هالک، یک موجود سبز خشمگین می شود. بنر در فرار از دست کسانی که می خواهند او را دستگیر کنند، تلاش می کند تا خود را درمان کند. لیو تایلر و ویلیام هرت برنده فقید اسکار نیز در این فیلم ایفای نقش کرده اند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/worst-mcu-movies-ever-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *