Threads بالاخره در اروپا راه اندازی شد

Meta’s Threads سرانجام بیش از پنج ماه پس از انتشار در ایالات متحده، بریتانیا و سایر نقاط جهان به اروپا رسید. به دنبال الف شمارش معکوس و دعوتنامه تیزر اینستاگرام، این برنامه اکنون به طور رسمی در بلوک در وب در دسترس است، هرچند که iOS و اندروید برنامه ها هنوز برای بسیاری در دسترس نیستند.

Threads.net اکنون در وب فعال است، اگرچه برنامه های تلفن همراه هنوز برای بسیاری در دسترس نیستند (شاید باید صبورانه منتظر بمانید). من توانستم با استفاده از حساب اینستاگرام خود وارد سیستم شوم، اگرچه متا نیز بدون ایجاد نمایه دسترسی را ارائه می دهد – اگرچه در آن صورت نمی توانید محتوا ارسال کنید یا با آن تعامل داشته باشید. زمانی که موافقت کردم از اینستاگرام استفاده کنم و نمایه خود را انتخاب کردم، پرسید که آیا با عمومی بودن آن مشکلی ندارم و آیا می‌خواهم همان افرادی را که در اینستاگرام انجام می‌دهم دنبال کنم یا خیر. چند کلیک دیگر و من وارد شدم.

Threads بالاخره در اروپا راه اندازی شد
استیو دنت برای Engadget

بنا بر گزارش ها، این تاخیر به دلیل قانون آتی بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است که قرار است در سال ۲۰۲۴ اجرایی شود. هفت غول فناوری “Gatekeepers” متا می خواست اطمینان حاصل کند که با DMA مطابقت دارد، به ویژه در مورد قوانین به اشتراک گذاری داده ها بین برنامه ها. مطابق با سیاست های اتحادیه اروپا، این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به ایجاد نمایه به پلتفرم دسترسی داشته باشند.

موضوعات ۵ جولای راه اندازی شد در تلفن همراه با مجموعه ای از ویژگی های اولیه و کاربران را ملزم به ورود با استفاده از حساب های اینستاگرام خود می کند. زمانی که راه اندازی شد، بسیار شبیه توییتر (اکنون X) بود، با پشتیبانی از پست های متنی تا ۵۰۰ کاراکتر، همراه با عکس ها و ویدیوهای پنج دقیقه ای. همچنین از ارسال مجدد و نقل قول ها پشتیبانی می کند، در حالی که به کاربران اجازه می دهد پاسخ های خود را محدود کرده و سایر کاربران را مسدود/گزارش کنند.

از آن زمان تا کنون داشته است یک نسخه وب اضافه کردهمراه با هر دوذیلفیدهای ” و “برای شما”، امکان ارسال پست‌های Threads در اینستاگرام، مرتب‌سازی لیست دنبال کردن، پست‌های لایک شده در صفحه نمایه شما و موارد دیگر. به طور خلاصه، این شبکه به رقیب قدرتمندی برای X، Bluesky و دیگر رسانه‌های اجتماعی کوتاه مدت آن تبدیل شده است. برنامه ها

به علاوه دیروز متا شروع به کار کرد آزمایش کردن امکان در دسترس قرار دادن پست‌های Threads در Mastodon و سایر برنامه‌های fediverse. این سازگاری با سرویس غیرمتمرکز «ActivityPub» و توانایی ارسال متقاطع به برنامه‌های دیگر، قول اصلی متا در هنگام معرفی Threads بود.

رشد Threads با افت شدید X Elon Musk رخ داد که اکنون قطبی‌تر از همیشه دیده می‌شود. در میان بسیاری از درام‌های دیگر، این پلتفرم اخیراً تعدادی از تبلیغ‌کنندگان کلیدی را پس از اینکه ماسک نظریه توطئه یهودستیزی را تقویت کرد، از دست داد. در پاسخ به آن، ماسک پیام جدیدی ارائه کرد برای تبلیغ کنندگانی که از پلتفرم عقب نشینی می کنند: “برو خودت را به لعنت برسان.”

گرچه Threads هنوز در یک نقطه مخاطره آمیز است. این یک موفقیت فوری بود و تنها پنج روز پس از راه اندازی از مرز ۱۰۰ میلیون ثبت نام عبور کرد ۱۴۱ میلیون کاربر داشت طبق گفته شرکت تحقیقاتی Quiver Quantitative از ۱۰ نوامبر. با این حال، تعامل موضوع دیگری است – تعداد کاربران فعال روزانه در نوسان بوده و به شدت کاهش یافته است. یک ماه یا بیشتر پس از راه اندازی. با این حال، اکنون که در اروپا است، باید تقویت زیادی پیدا کند، و متا به راحتی قدرت (و پول) را دارد تا بتواند کار کند و هر دو را از بین ببرد. ایجاد و پتانسیل رقبا

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/threads-finally-launches-in-europe-110747780.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/threads-finally-launches-in-europe-110747780.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *