Wear OS 5 بهبود قابل توجهی در باتری به ارمغان می آورد

گوگل صبح امروز اعلام کرد سیستم عامل بپوشید در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد عظیمی بودیم، با افزایش ۴۰ درصدی پایگاه کاربران این پلتفرم، به طوری که کاربران گفته شده در بیش از ۱۶۰ کشور در سراسر جهان جمعیت داشتند. نکته اینجاست که در حال حاضر افراد زیادی از Wear OS استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد گوگل به سرمایه‌گذاری برای تبدیل آن به گزینه‌ای بهتر برای سیستم‌عامل ساعت هوشمند ادامه خواهد داد.

بهبود باتری: مرحله بعدی در تکامل Wear OS اعلام شد OS 5 را بپوشیدبر روی اندروید ۱۴ ساخته شده است. طبق مطالب گوگل، Wear OS 5 بهبود قابل توجهی در طول عمر باتری به ارمغان خواهد آورد. یکی از نمونه های مورد استفاده دونده ماراتن بود. طبق آمار گوگل، دونده در طول یک ماراتن در Wear OS 5 تا ۲۰% کمتر از Wear OS 4 انرژی مصرف می کند. واضح است که آنها هرگز من را در دویدن ندیده اند.

برای کمک به توسعه‌دهندگان در ساخت برنامه‌های کارآمدتر، Google در حال انتشار راهنمای جدیدی درباره مصرف انرژی و باتری است که از طریق کیت توسعه‌دهنده Wear OS در دسترس است. اولین پیش نمایش توسعه دهندگان Wear OS 5 اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

Wear OS 5 بهبود قابل توجهی در باتری به ارمغان می آورد

همچنین تکرار بعدی جدید است فرمت چهره ساعت. با این کار، گوگل دسترسی پیچیده جدیدی را به توسعه دهندگان چهره ساعت و همچنین «طعم‌های» جدید برای پیکربندی‌های سریع صفحه ساعت اضافه می‌کند. عوارض جدید موجود برای واچ فیس‌ها شامل «پیشرفت هدف» و «عناصر وزن‌دار» است.

  • پیشرفت هدف برای داده هایی که کاربر یک هدف دارد، اما می توان از آن هدف فراتر رفت، عالی است. یک مثال خوب مرحله شماری است.
  • عناصر وزنی می تواند زیرمجموعه های گسسته ای از داده ها را نشان دهد و اندازه های نسبی آنها را نشان دهد، در غیر این صورت ممکن است از چیزی مانند نمودار دایره ای استفاده کنید.

توسعه دهندگان می توانند به آخرین فرمت Watch Face دسترسی داشته باشند اینجا.

خدمات بهداشتی: گوگل ردیابی جدیدی را برای کاربران از طریق سرویس های بهداشتی اضافه می کند. برای مثال، ساعت‌های Wear OS ما به زودی می‌توانند انواع داده‌های جدید را برای دویدن ردیابی کنند، مانند طول گام، زمان تماس با زمین، نوسان عمودی و نسبت عمودی. مطمئناً کسانی که از Wear OS برای ردیابی اجراهای خود استفاده می کنند، از این داده های جدید استقبال می کنند.

این به توسعه‌دهندگان شخص ثالث بستگی دارد که این ویژگی‌های جدید را در برنامه‌هایشان تعبیه کنند، اما گوگل می‌گوید دسترسی به همه این ویژگی‌ها را به اندازه کافی در داخل یک پنل حسگر جدید برای Android Studio Koala (در حال حاضر در قناری) آسان کرده‌اند. .

توسعه دهندگان Wear OS از آن استفاده کنید.

// گوگل [۲] [۳]


منبع: https://www.droid-life.com/2024/05/15/wear-os-5-brings-significant-battery-improvements-developer-preview-later-this-year/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *