WordCamp Europe 2024: خلاصه و نکات کلیدی

پچ سپتامبر برای Galaxy Z Fold 5، Z Flip 5 وارد شدWordCamp Europe 2024: خلاصه و نکات کلیدی

WordCamp Europe اوج رویداد برجسته وردپرس است که جامعه وردپرس اروپایی و فراتر از آن را گرد هم می آورد.

رویداد امسال در تورینو ایتالیا از ۱۳ تا ۱۵ ژوئن برگزار شد. WordCamp اروپا با بیش از ۲۵۰۰ نفر از بیش از ۹۰ کشور جهان همیشه بزرگترین در تقویم بوده است.

هاستینگر مفتخر است که به طرق مختلف درگیر است. امسال، ما به عنوان حامی مالی از رویداد حمایت کردیم، به تیم برگزارکننده پیوستیم و یکی از میزهای روز مشارکت‌کنندگان را رهبری کردیم.

در حالی که نکات کلیدی و نکات مهم تجربه خود را در WordPress Europe 2024 مرور می کنم، ادامه دهید.

روز مشارکت کنندگان

روز اول این رویداد به روز مشارکت کنندگان اختصاص داشت، جایی که شرکت کنندگان برای مشارکت در پروژه وردپرس گرد هم آمدند. تقریباً تمام تیم های Make WordPress در آن روز نمایندگی داشتند و بیش از ۷۵۰ مشارکت کننده با هم کار می کردند.

من با همکاری تیم Documentation رهبری می‌کردم و بیشتر روز را روی مستندات جدید برنامه موبایل وردپرس و برخی از وظایف انتشار وردپرس ۶٫۶ کار می‌کردیم.

به هر حال، اگر برنامه موبایل وردپرس را امتحان نکرده اید، ممکن است بخواهید، زیرا به شما امکان می دهد پست ها را از دستگاه تلفن همراه خود منتشر کنید.

به غیر از من، افراد دیگری از تیم هاستینگر در طول روز گسترش یافتند و کمک های خود را نیز انجام دادند.

دانیلز مارتینوف، توسعه‌دهنده وردپرس ما، به‌عنوان اولین بار به این برنامه پیوست و در یک بلیط رفع اشکال برای WP-CLI مشارکت کرد.

مدیر محتوای ما، اما یانگ، به جلسه‌ای دعوت شد که در آن تیم‌های Polyglots، Documentation و Training شرکت داشتند تا در مورد پروژه ترجمه بین تیمی بحث کنند. این پروژه با هدف دسترسی بیشتر به محتوای جامعه برای مخاطبان گسترده تر است.

ما همچنین در این رویداد مشارکت‌کنندگانی داشتیم که توسط هاستینگر حمایت می‌شدند. دیوید پرز، پاکو مارچانته و نیلو ولز نقش رهبران جدول را بر عهده گرفتند و در تیم‌های Plugins و Photos شرکت کردند.

در طول امسال WordCamp Europe Contributors Day، متوجه شدم که مشارکت کنندگان با تجربه بیشتر از تازه واردان هستند. این لزوماً تجربه بهتر یا بدتری نیست، اما شگفت‌انگیز است که می‌بینید چگونه تقریباً همه افراد در اتاق به این سرعت به کار خود می‌پردازند، تنها چند نفری که اینجا و آنجا در حال انجام هستند.

منبع باز پایدار: مشکلات و راه حل های کلیدی

روزهای کنفرانس با یک سخنرانی کلیدی در مورد پروژه های منبع باز پایدار ارائه شده توسط Joost de Valk و Juliette Reinders Folmer آغاز شد. همانطور که جامعه وردپرس در حال بزرگتر شدن است، این سخنرانی اصلی را واقعاً روشنگر یافتم. عقب نشینی و نگاه کردن به پروژه های منبع باز از منظری وسیع تر عالی بود.

موضوع منبع باز پایداری

سخنرانی اصلی آنها چند مشکل در پروژه های منبع باز را برجسته کرد. اول، مفهوم آزادی در منبع باز اغلب با رایگان اشتباه گرفته می شود. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها با نرم‌افزار پول در می‌آورند و هیچ منبعی را پس نمی‌دهند و آن را بهره‌بردار به‌نظر می‌آورند.

مسئله دوم این است که برخی از پروژه‌های منبع باز کنار گذاشته می‌شوند یا با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا فقط به چند نفر متکی هستند. جوست و ژولیت چالشی را که نگهبانان در ایجاد توازن بین توسعه پروژه با شغل روزانه و زندگی شخصی خود با آن روبرو هستند، یادآوری کردند.

موضوع سوم بازسازی مشارکت کنندگان از جمله در اکوسیستم وردپرس است. آنها اشاره کردند که بسیاری از نگهبانان و مشارکت کنندگان اصلی از روزهای اولیه وردپرس در حدود ۱۰-۱۵ سال به سن بازنشستگی خواهند رسید. بنابراین، نسل جدیدی از مشارکت کنندگان و نگهبانان باید ظهور کنند تا پروژه را زنده نگه دارند.

راه حل پیشنهادی

Joost و Juliette دو نقطه عمل اصلی را برای زنده نگه داشتن یک پروژه منبع باز مانند WordPress پیشنهاد کردند.

اولاً، جامعه و پروژه باید فراگیر باشد و از مشارکت کنندگان جدید استقبال کند.

اما این فقط در مورد دوستانه و مفید نیست. این همچنین در مورد اطمینان از وجود وظایف مناسب برای وصال‌های جدید و یک گردش کار کاملاً مستند است تا بتوانند به درستی با کار و استانداردهای تعیین‌شده توسط تیم هماهنگ شوند.

ثانیاً، شرکت ها باید پروژه های منبع باز را تأمین مالی کنند.

Joost تاکید کرد که همه نگهبانان منبع باز نمی توانند یک تجارت منبع باز سالم بسازند. ناگفته نماند کمبود زمانی که باید به آن اختصاص دهند اگر باید به فکر کسب درآمد از پروژه باشند.

بنابراین، ابتکار وردپرس پنج برای آینده به عنوان مثال ارائه شد، جایی که شرکت‌ها تعهد خود را به اکوسیستم با حمایت از مشارکت‌کنندگان متعهد می‌کنند.

با این حال، وردپرس تنها پروژه منبع باز نیست. نرم‌افزارهای متن‌باز بسیار بیشتر به شرکت‌ها سود می‌رسانند و آن‌ها باید برای زنده ماندن از حمایتی که شایسته آن هستند برخوردار شوند.

Hostinger Sparkles در WordCamp 2024

امسال سومین سال حضور ما در WordCamp اروپا بود، و این بار، ما به عنوان حامی مالی در سطح Admin از این رویداد حمایت کردیم.

برای جشن گرفتن، ما طراحی غرفه خود را از طراحی مشکی به یک طرح هولوگرافی روشن و براق تغییر دادیم. ما خوشحالیم که بازخورد خوبی از WordCampers بازگشتی می شنویم!

این طراحی جدید افراد بیشتری را به غرفه ما جذب کرد و این چیزی است که ما در مورد WordCamps دوست داریم: تعامل با شرکت کنندگان و دریافت بازخورد ارزشمند.

شرکت کنندگان همچنین می توانند محصولات ما را در غرفه آزمایش کنند، از جمله رابط hPanel ما و افزونه وردپرس هوش مصنوعی.

ما خوشحالیم که بسیاری از مشتریان فعلی ما از خدمات ما راضی هستند، hPanel بصری، اسکنر آسیب پذیری و مراکز داده متعدد که به عنوان ویژگی های مورد علاقه آنها ذکر شده است.

از شنیدن بازخورد مشتریان، کاربران میزبان و علاقه مندان به وردپرس بسیار خوشحال شدیم. آنها به ما انگیزه می دهند تا محصولات خود را حتی بهتر کنیم.

دیدن اینکه چه چیزی از این بینش ها می توانیم ارائه دهیم تا بهترین تجربه میزبانی وردپرس را برای مشتریان خود به ارمغان بیاوریم، هیجان انگیز خواهد بود.

بار دیگر با قرار دادن مشتریان خود در مرکز توجه، با Berry House، یک خانه کشاورزی ایتالیایی، همکاری کردیم تا به شرکت کنندگان برای بازخوردشان پاداش دهیم.

ما BerryPress – مربا، شهد، و آب میوه را از خانه مزرعه آوردیم تا شرکت کنندگان خود را بچشند.

بعد چه است

WordCamp US 2024 رویداد شاخص باقی مانده سال است که از ۱۷ تا ۲۰ سپتامبر در پورتلند، اورگان برگزار می شود.

این یکی کمی خاص تر از WordCamp اروپا و آسیا است، زیرا یک روز دیگر برای رویداد Showcase وجود خواهد داشت. ایده این است که شرکت کنندگان پروژه های خلاقانه وردپرس خود را ارسال کرده و آنها را در طول روز ارائه دهند. این یک فرصت عالی خواهد بود تا ببینید وردپرس چه چیزی می تواند ارائه دهد و چگونه ذهن های خلاق می توانند از آن برای چیزی شگفت انگیز استفاده کنند!

ما نیز آنجا خواهیم بود و با حمایت مالی از این رویداد به حمایت خود از جامعه وردپرس ادامه خواهیم داد. بنابراین، اگر نزدیک زندگی می کنید یا قصد دارید در WordCamp ایالات متحده شرکت کنید، شما را در آنجا خواهیم دید!

نویسنده

لئوناردوس نوگراها

لئو یک متخصص محتوا و مشارکت کننده وردپرس است. او که با تجربه‌اش به‌عنوان رهبر نسخه‌های وردپرس و نماینده تیم مستندسازی مسلح است، دوست دارد دانش خود را برای کمک به مردم در ایجاد وب‌سایت‌های موفق به اشتراک بگذارد. او را در لینکدین دنبال کنید.


منبع: https://www.hostinger.com/blog/wordcamp-europe-2024-recap

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *