X / توییتر اجازه می دهد سخنان نفرت انگیز اسرائیل و غزه گسترش یابد، مطالعه جدید نشان می دهد – و این کاربران مقصر هستند

ایلان ماسک ایکس که قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد، مدت‌ها به دلیل مشکل اطلاعات نادرست که این پلتفرم را فرا گرفته است مورد انتقاد قرار گرفته است. سخنان نفرت انگیز در سرویس رسانه های اجتماعی نیز بوده است در حال افزایش است تحت رهبری ماسک

با این حال، وضعیت در X بوده است به خصوص فاحش از زمانی که حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل حمله کرد و اسرائیل متعاقباً شروع به بمباران غزه کرد. به طور خاص اطلاعات غلط از کاربران تایید شده پرداخت ماهانه ۸ دلار به شرکت به منظور اولویت بندی الگوریتم، بسیار زیاد بوده است.

و با توجه به الف مطالعه جدید که به تازگی توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) منتشر شده است، به نظر نمی رسد X در هنگام گزارش شدن، به محتوای بالقوه خطرناک یا مضر پاسخگو باشد.

مطالعه جدید نشان می دهد اطلاعات غلط در مورد X خارج از کنترل است

محققان CCDH 200 پست حاوی تعصب علیه مسلمانان یا یهودیان جمع آوری کردند. برای مثال، برخی از این پست‌ها حاوی تصاویر یهودی‌ستیزانه یا اسلام‌هراسی، انکار هولوکاست، ستایش نازی‌ها یا انسان‌زدایی از فلسطینیان است. CCDH سپس این پست ها را به X گزارش داد و یک هفته به شرکت فرصت داد تا پاسخ دهد. این شرکت تنها چهار پست را حذف کرد. ۱۹۶ مورد از این پست ها، معادل ۹۸ درصد، بر روی پلتفرم باقی می مانند.

عمران احمد، مدیر عامل و بنیانگذار CCDH گفت: “X به دنبال این است که به تبلیغ کنندگان و مردم اطمینان دهد که در مورد سخنان تنفرآمیز کنترل دارند – اما تحقیقات ما نشان می دهد که اینها چیزی جز کلمات توخالی نیستند.”

ماسک قبلاً با CCDH جنگیده بود، حتی تا این حد هم پیش رفت شکایت کردن سازمان برای گزارش های خود با این حال، CCDH عقب نشینی نکرده است و به انتشار مطالعات روی پلتفرم و شکست های تعدیل محتوای آن ادامه می دهد.

X دارد به اشتراک گذاشته شده است تعدادی تغییرات در برنامه Community Notes آن، راه حل جمع‌سپاری «بررسی واقعیت» که به اعضا اجازه می‌دهد تا زمینه را به پست‌های دیگر کاربران اضافه کنند. اما، واضح است که اطلاعات نادرست بدون توجه به این حرکت‌ها از سوی شرکت، هنوز تقریباً بدون کاهش در حال گسترش است. به خاطر داشته باشید که یادداشت های انجمن هیچ ارتباطی با موضوع سخنان مشوق عداوت و تنفر ندارد. این برنامه برای مقابله با این نوع محتوا نیست.

احمد در بیانیه‌ای گفت: «این نتیجه اجتناب‌ناپذیر زمانی است که کارکنان ایمنی و اعتدال را کاهش می‌دهید، سیگنال خفاش را برای استقبال از بازیگران نفرت که قبلاً ممنوع شده بودند قرار می‌دهید و به هر کسی که مایل به پرداخت ۸ دلار در ماه است، دید بیشتری ارائه می‌دهد.» ماسک فضای امنی را برای نژادپرستان ایجاد کرده است و به دنبال مصونیت از مجازات است که آنها را به حمله، آزار و اذیت و تهدید جوامع به حاشیه رانده شده سوق می دهد.


منبع: https://mashable.com/article/x-twitter-ccdh-hate-speech-israel-gaza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *