X ممکن است پیش بینی درآمد را به میزان ۱٫۴ میلیارد دلار از دست بدهد زیرا ایلان ماسک همچنان تبلیغ کنندگان را می ترساند.

طبق گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود که شبکه اجتماعی ایلان ماسک، X (که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد) در سال ۲۰۲۳ کاهش قابل توجهی در درآمد تبلیغاتی داشته باشد. برآوردها حاکی از آن است که به جای ۳ میلیارد دلار، همانطور که قبلاً پیش بینی شده بود، حدود ۲٫۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

در سه سه ماهه اول سال، X اندکی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی در هر سه ماهه ایجاد کرد که کاهش قابل توجهی از بیش از ۱ میلیارد دلار در هر سه ماهه ثبت شده در سال ۲۰۲۲ است.

تبلیغات در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از کل درآمد X را تشکیل می دهد، از جمله فروش از اشتراک ها و معاملات مجوز داده.

انتظار می رفت که X در سال ۲۰۲۳ حدود ۳٫۴ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. از این میزان، قرار بود حدود ۳ میلیارد دلار از تبلیغات و اشتراک در سال جاری باشد. با این حال، انتظار می رود این پلتفرم به طور قابل توجهی از این هدف فاصله داشته باشد.

کاهش درآمد تبلیغاتی به نگرانی تبلیغ‌کنندگان در مورد شیوه‌های تعدیل محتوای X تحت رهبری ایلان ماسک، به ویژه پست‌های او که دیدگاه‌های یهودستیزی و افراطی را تقویت می‌کند، نسبت داده می‌شود.

ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت X را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون، این پلتفرم شاهد کاهش فروش تبلیغاتی بوده است. ماسک با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی در ماه مارس و کاهش ۶۰ درصدی درآمد تبلیغاتی ایالات متحده در سپتامبر، به کاهش قابل توجه درآمد تبلیغاتی اذعان کرده است.

او علت این کاهش را فعالانی دانست که از بازاریابان می‌خواهند از هزینه‌های روی پلتفرم خودداری کنند.

در حالی که X از خدمات اشتراک خود، X Premium و قراردادهای مجوز داده نیز درآمد ایجاد می کند، برآوردهای خارجی نشان می دهد که کسب و کار اشتراک سالانه کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار کمک می کند.

ماسک ابراز تمایل کرده است که درآمد اشتراک نیمی از کل تجارت شرکت را تشکیل دهد، اما در حال حاضر، این سرویس کمی بیش از ۱ میلیون مشترک پرداخت کننده دارد که حتی ۱ درصد از کل کاربران X را تشکیل نمی دهد. این رقم به طور قابل توجهی کمتر از انتظارات اولیه ماسک است

علیرغم اینکه در زمان تصدی ماسک سودآور نبود، X، در آن زمان توییتر، درآمدی بالغ بر ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، یک سال قبل از خرید وی گزارش کرده بود. در سال ۲۰۲۲، توییتر ۴٫۴ میلیارد دلار درآمد داشت. امسال، اگر تبلیغ‌کنندگان به عقب‌نشینی خود ادامه دهند، X ممکن است کمتر از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

ماسک اقدامات کاهش هزینه ها را اجرا کرده است، اما به دلیل اظهارات و تصمیمات سیاستی جنجالی خود با شرکای بازاریابی آگاه به نام تجاری با چالش هایی مواجه شده است. تبلیغ‌کنندگان بزرگ، از جمله اپل و والت دیزنی، در ماه نوامبر پس از حمایت ماسک از یک پست یهودی‌ستیز، هزینه‌های خود را متوقف کردند.

ماسک بعداً عذرخواهی کرد، اما در طی یک کنفرانس از تبلیغ‌کنندگانی که این سرویس را تحریم می‌کردند انتقاد کرد و اظهار داشت که اقدامات آنها باج‌خواهی است. ماسک ابراز نگرانی کرده است که کاهش درآمد تبلیغاتی می تواند منجر به شکست این شرکت شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/x-may-miss-revenue-projection-by-1-4-billion-as-elon-musk-keeps-scaring-advertisers-away-13498822.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *