آشنایی با برد پکیج و شناخت اجزا آن

برد پکیج شامل چه قطعاتی می‌شود؟

فیوز برد در پکیج

در‌صورتی‌که جریان بیش‌ازحد مجاز از فیوز عبور کند، باعث ذوب‌شدن این نوار فلزی و مدار الکتریکی موجود در پکیج نیز قطع می‌شود. به‌منظور تشخیص سوختگی فیوز می‌توان از فازمتر استفاده کرد. در‌واقع، با استفاده از فازمتر و رعایت تمام نکات ایمنی مسیر جریان برق را تا قبل از قطعه فیوز می‌توان بررسی کرد. اگر فازمتر روشن نشود، به‌معنای خرابی فیوز پکیج است و این قطعه باید تعویض شود.

رله فن در برد پکیج

رله فن وظیفه آزادکردن الکترون‌ها هنگام قرارگرفتن شناور در‌کنار آن را برعهده دارد. با انجام این کار، اتصال در مدار برقی برقرار می‌شود. رله فن بر‌اساس مدل‌ها و برندهای مختلف در مکان‌های مختلف قرار می‌گیرد و به‌منظور پیدا‌کردن آن باید از اُهم‌متر استفاده شود.

برای پیدا‌کردن رله فن اهم‌متر را روی حالت بیزر قرار دهید و کانکتورهای آن‌ را روی کانکتور نول فن و رله‌ها جابه‌جا کنید. در‌نهایت، رله‌ای که به نول فن متصل است، رله فن است.

آی‌سی برد پکیج

مدار مجتمع یا آی‌سی مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی است که با استفاده از مواد نیمه‌رسانا ساخته می‌شوند. آی‌سی شامل خازن‌ها، ترانزیستورها و… است. وظیفه آی‌سی ثابت نگه‌داشتن ولتاژ تغذیه است و از بروز نوسان در آن جلوگیری می‌کند تا به قطعات الکترونیکی در پکیج آسیبی وارد نشود. در‌واقع، میزان ولتاژ ورودی‌و‌خروجی را به‌منظور آسیب‌ندیدن قطعات دیگر بررسی می‌کند. بعضی از این تراشه‌ها با سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال عمل می‌کنند.

نکته: اصلی‌ترین قسمت این تراشه‌ها لایه‌بندی‌های ویفرهای نیمه‌هادی، فلز مس و‌… هستند که به ترانزیستور و اجزای آن وصل می‌شوند و بسیار نازک هستند.

به‌طورکلی، وظیفه تبدیل برق ۲۲۰ ولت شهری به ۹ یا ۱۸ ولت در پکیج دیواری بر‌عهده ترانس تغذیه است.


منبع: https://www.zoomit.ir/appliances/408651-khowing-the-main-control-of-the-package/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *