آهنگ جعلی Drake و The Weeknd که توسط هوش مصنوعی تولید شده است، واجد شرایط دریافت جایزه گرمی نیست.

هاروی میسون جونیور، مدیر عامل آکادمی ضبط، در حال ثبت رکورد است. بعد از اوایل این هفته گزارش داد که میسون با تکرار صدای Drake و The Weeknd که برای جایزه گرمی در نظر گرفته می شود، اصرار دارد که اینطور نیست. آهنگ قلب در آستین من، توسط شخصی با نام مستعار “Ghostwriter” ایجاد و برای بررسی ارسال شد. این آهنگ دارای اشعاری است که توسط Ghostwriter نوشته شده است اما صدای رپرها را بدون رضایت تقلید می کند.

با وجود آن، در مصاحبه با ، میسون پیشنهاد کرد که این آهنگ از نظر فنی در دسته های ترانه سرا به دلیل اشعار واجد شرایط است. او گفت: «تا آنجایی که جنبه خلاقیت دارد، کاملاً واجد شرایط است زیرا توسط یک انسان نوشته شده است.

با این حال، به نظر می رسد همه چیز تغییر کرده است. در پست اخیر اینستاگرام، اولین بار توسط ، میسون مقداری وضوح ارائه کرد. مدیر عامل به صراحت اعلام کرد که آهنگ “واجد شرایط دریافت جایزه گرمی نیست”.

“اجازه دهید بیشتر، واضح تر بگویم: حتی با وجود اینکه توسط یک خالق انسانی نوشته شده است، وکال به طور قانونی به دست نیامده است، وکال توسط برچسب یا هنرمندان پاک نشده است و آهنگ به صورت تجاری در دسترس نیست و به همین دلیل است، واجد شرایط نیست.»

بر اساس بیانیه میسون، به نظر می‌رسد مشکل از این واقعیت نیست که آهنگ با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده است، بلکه مشکلات پیچیده حول رضایت است. این احتمالاً می‌تواند به این معنا باشد که گرمی آهنگ‌هایی را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند تا زمانی که مجوزهای لازم داده شده باشد و از طریق کانال‌های مناسب توزیع شود، در نظر بگیرد. اما در حالی که میسون معتقد است صنعت باید تکامل یابد و با هوش مصنوعی سازگار شود، . و قلب در آستین من اخیراً پس از شکایت گروه موسیقی یونیورسال – که هم نماینده Drake و هم The Weeknd است، از سرویس‌های پخش، از جمله Apple Music، Spotify، Tidal و YouTube کنار گذاشته شد.

میسون گفت: «من این مسائل را خیلی جدی می‌گیرم. همه چیز پیچیده است و واقعاً خیلی سریع در حال حرکت است. من مطمئن هستم که همه چیز باید به تکامل و تغییر ادامه دهد.»

در مورد Ghostwriter، سازنده قبلاً آهنگ جدیدی با استفاده از هوش مصنوعی برای تقلید از تراویس اسکات و ۲۱ ساوج از رپرها منتشر کرده است. آهنگ جدید شلاق زدن، به جای Spotify و سایر سرویس‌های پخش، در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله TikTok و X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، پست شد. Ghostwriter همچنین خواننده های رپ را تگ کرد که درخواست همکاری رسمی را دارند. در حالی که به نظر می رسد این آهنگ با برخی از طرفداران روی سکوها طنین انداز شده است، نه اسکات و نه ۲۱ ساویج پاسخی نداده اند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-ai-generated-fake-drake-and-the-weeknd-track-is-not-eligible-for-a-grammy-200924948.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/the-ai-generated-fake-drake-and-the-weeknd-track-is-not-eligible-for-a-grammy-200924948.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *