آژانس فضایی اروپا فراخوان پیشنهادی برای فناوری ماموریت ماه را باز می کند

آژانس فضایی اروپا (ESA) را قادر می سازد فن آوری شرکت‌هایی برای شرکت در برنامه اکتشاف Terrae Novae آن، خواستار پیشنهادهایی برای مأموریت‌های کوچک به ماه هستند.

فرستادن اولین فضانورد اروپایی برای کاوش در سطح ماه، هسته اصلی استراتژی Terrae Novae 2030+ است. هدف از آن تقویت حضور اروپا در مدار پایین زمین و شرکت در اولین ماموریت انسانی به مریخ است.

مأموریت‌های کوچک ماه، افزوده‌ای اخیر به این استراتژی را تشکیل می‌دهند، «با تمرکز بر بستن شکاف‌های فناوری و گسترش دانش علمی ما در مورد ماه و مریخ». گفت خاویر باربیه، مهندس ESA، دعوت به ایده را رهبری کرد.

را زنگ زدن برای شرکت های خصوصی و کنسرسیوم ها از جمله موسسات تحقیقاتی باز است. به گفته باربیر، این یک فرصت عالی برای شرکت های کوچک و متوسط ​​است تا نقش خود را در زمینه اکتشافات فضایی افزایش دهند.

دامنه ماموریت های پیشنهادی تا زمانی که بر فعالیت های اکتشافی و علمی متمرکز باشد، گسترده است. این می تواند از ماهواره ها و مریخ نوردها تا فرآیندهای استخراج منابع و نقشه برداری بهبود یافته از مکان های فرود بالقوه متغیر باشد.

آژانس فضایی اروپا فراخوان پیشنهادی برای فناوری ماموریت ماه را باز می کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

متقاضیان باید نشان دهند که توسعه پروژه آنها از شروع تا راه اندازی بیش از ۴٫۵ سال طول نخواهد کشید و هزینه کل آن بیش از ۵۰ میلیون یورو نخواهد بود. در حالت ایده آل، آنها همچنین باید بتوانند ایده خود را از ابتدا تا انتها توسعه دهند و آن را از طریق اجرا ببینند.

را ESA خود دسترسی به منابعی مانند آریان ۶ لانچر برای پیگیبک سواری و برنامه مهتاب برای ارتباطات ماه و خدمات ناوبری.

دیدگاه هنرمند از پیکربندی آریان ۶ با استفاده از چهار تقویت کننده. اعتبار: D. Ducros/ESA

فراخوان تا ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ باز است و پیشنهادات ارسال شده در اوایل سال ۲۰۲۴ مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. نامزدهای بالقوه باید در ایالت هایی مستقر شوند که با مشارکت کوچک تا متوسط ​​در Terrae Novae شرکت می کنند. اتریش، بلژیک، کانادا، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، مجارستان، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس هستند.

در همین حال، شرکت های مستقر در بریتانیا اکنون می توانند برای برنامه ملی نوآوری فضایی (NSIP) 34 میلیون پوندی درخواست دهند. تماس کیک استارتردعوت از پیشنهادهایی که می تواند توسعه جدید را تسریع کند فضا فن آوری ها، برنامه های کاربردی ماهواره و خدمات.

فراخوان تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ باز است و پروژه های منتخب کمک هزینه ای بین ۱۵۰۰۰۰ پوند تا ۱ میلیون پوند دریافت خواهند کرد. آنها باید در مدت ۱۸ ماه تکمیل شوند.

مجموع بودجه NSIP – با حمایت آژانس فضایی بریتانیا – به ۶۵ میلیون پوند می رسد و در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بین تماس های بعدی تقسیم خواهد شد.


منبع: https://thenextweb.com/news/european-space-agency-proposal-call-lunar-mission-tech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *