اتحادیه اروپا “هیچ شانسی” برای استقلال نیمه هادی ندارد – اما هیچ کس دیگری هم چنین شانسی ندارد

دنیای ما بر روی نیمه هادی ها کار می کند. تکه های سیلیکون مغز الکترونیکی را در اختیار تلفن ها، رایانه ها، اتومبیل ها، مراکز داده و بازارهای سهام قرار می دهد. آنها همچنین ستون فقرات دیجیتال ارتش های مدرن هستند.

برخی از اولین تراشه های ساخته شده در سیستم های هدایت موشک مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه آنها دستگاه های نظامی بی شماری از جت های جنگنده و هویتزر گرفته تا رادیو و رادار را تامین می کنند.

در جنگ روسیه و اوکراین، تراشه‌ها به پرتاب‌کننده‌های موشک HIMARS، موشک‌های ضد تانک Javelin و ماهواره‌های ارتباطی Starlink کمک می‌کنند. آنها همچنین جدایی ناپذیر از مسابقه تسلیحاتی در حال انجام در شرق آسیا هستند، جایی که مناقشات ارضی در دریای چین شرقی و جنوبی خطر تبدیل شدن به یک درگیری بزرگ را دارد. ظهور هوش مصنوعی بعد دیگری به تنش ها اضافه می کند: اکنون کمبود وجود دارد هوش مصنوعی چیپس.

در اتحادیه اروپا، کمبودها و اصطکاک ها، این اتحادیه را به معرفی ۴۳ میلیارد یورو سوق داده است قانون چیپس. هدف بسته سرمایه گذاری تقویت تولید داخلی و کاهش وابستگی های بین المللی است. با این حال، کارشناسان هر گونه چشم انداز حاکمیتی را کم اهمیت جلوه داده اند.

به گفته کریس میلر، نویسنده جنگ تراشه اتحادیه اروپا “هیچ شانسی” برای استقلال نیمه هادی ندارد – و نه هیچ کس دیگری.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

او استدلال می کند که مشکل این است که زنجیره تامین به سادگی بیش از حد جهانی شده و به هم مرتبط است.

میلر، یک تاریخدان اقتصادی، در TNW گفت: «استقلال ناامیدکننده است ایفا برلین نمایش فناوری این اتفاق نخواهد افتاد و فکر نمی‌کنم اروپا برای آن اصرار کند.»

یک صنعت تقسیم شده

که در جنگ تراشهمیلر نبرد چندین دهه برای کنترل نیمه هادی ها را بازگو می کند که امروزه بر رقابت بین ایالات متحده و چین متمرکز است. تنش بین کشورها، دنیای تراشه ها را به دو قسمت تقسیم کرده است.

با گسترش شکستگی ها، پکن در تلاش است تقویت خودکفایی در نیمه هادی ها در حال حاضر بزرگ‌ترین واردکننده این دستگاه‌ها در جهان است و پول بیشتری را برای واردات آنها نسبت به نفت خرج می‌کند.

میلر در حال حاضر استاد تاریخ در دانشگاه تافتس و عضو مدعو در موسسه امریکن اینترپرایز است. اعتبار: کریس میلر

برای محدود کردن جاه‌طلبی‌های چین، واشنگتن کنترل‌های گسترده‌ای را بر صادرات فناوری تراشه اعمال کرده است. در سال ۲۰۲۲، دولت بایدن شدیدترین تحریم‌های خود را اعمال کرد. بر اساس قوانین جدید، کاخ سفید نه تنها می‌تواند فروش تراشه‌های ساخت آمریکا، بلکه تراشه‌هایی که از قطعات آمریکایی یا آمریکایی استفاده می‌کنند را نیز مسدود کند. نرم افزار.

این اقدام تجارت چین با تایوان را که بیش از ۶۰ درصد از نیمه هادی های جهان و بیش از ۹۰ درصد از پیشرفته ترین نیمه هادی ها را تولید می کند، مختل کرده است.

پکن همچنین با مشکلاتی در اتحادیه اروپا مواجه شده است که دارای نیروگاه تراشه خود است: ASML.

این شرکت هلندی پیشروترین تولید کننده تجهیزات تراشه سازی پیشرفته در جهان است. بدون تجهیزات آن، شرکت های چینی برای تولید تراشه های پیشرفته با مشکل مواجه خواهند شد.

این نتیجه می تواند به زودی به واقعیت تبدیل شود.

آینده تراشه اروپا

در میان فشارهای ایالات متحده، هلند شروع به محدودیت کرد صادرات تجهیزات پیشرفته تولید تراشه در ۱ سپتامبر.

این اقدام باعث ایجاد نگرانی هایی در مورد اعمال محدودیت های تلافی جویانه توسط چین شده است. با این حال، میلر انتظار دارد که پکن با احتیاط عمل کند. او خاطرنشان می کند که انتقام می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

“چین می تواند باعث اختلال در زنجیره تامین شود، اما می تواند به همان اندازه غرب تحت تاثیر این اختلال قرار بگیرد.

با این وجود، اختلاف نظرها برای خودمختاری را تشدید کرده است. در پاسخ، اتحادیه اروپا برنامه هایی را برای تولید ۲۰ درصد از نیمه هادی های جهان – دو برابر سهم فعلی – تا سال ۲۰۳۰ انجام داده است.

این هدفی است که میلر معتقد است “ممکن” است، اما تنها با حمایت قوی از سوی کشورهای عضو و شرکت ها.

نمونه ای برای این رویکرد امسال در آلمان ایجاد شده است. پس از پیشنهاد یارانه های هنگفت، بدیگر اینتل و تایوان TSMC متعهد شده اند که کارخانه های تولید تراشه در کشور بسازند.

در نهایت، اساستقلال نیمه هادی ممکن است غیرممکن باشد – اما اتحادیه اروپا در حال حاضر نقاط قوت منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، در ماشین ابزار و نیمه هادی های قدرت، این بلوک خانه برخی از رهبران جهانی است.

میلر گفت: «من فکر می‌کنم اروپا باید روی چیزی که در طول تاریخ در آن بسیار خوب بوده است، یعنی سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی فشرده تحقیق و توسعه، تمرکز کند.

هدف این است که شرکت‌های تراشه‌های سودآور با موقعیت‌های رهبری فناوری داشته باشیم – و اروپا این را دارد.


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-semiconductor-independence-chips-act

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *