ارتقای بزرگ بعدی اپل سیلیکون ممکن است در سال ۲۰۲۶ وارد شود

به گفته تحلیلگران، اپل می تواند تا سال ۲۰۲۶ به فناوری ساخت تراشه های ۲ نانومتری بسیار پیشرفته تر ارتقا دهد. مینگ چی کو.

ارتقای بزرگ بعدی اپل سیلیکون ممکن است در سال ۲۰۲۶ وارد شود
در اخیر پست در Mediumکو توضیح داد که اپل احتمالاً شروع به استفاده از فناوری ساخت تراشه ۲ نانومتری TSMC برای تولید خواهد کرد آیفون تراشه ها در اوایل سال ۲۰۲۶ آیفون ۱۵ پروتراشه A17 Pro اولین تراشه ۳ نانومتری صنعت است که به لطف تراکم ترانزیستور افزایش یافته، عملکرد و کارایی ورزشی بهبود یافته است.

اگر چنین باشد، این نشان دهنده استفاده آن از گره ۵ نانومتری از طریق تراشه های A14، A15 و A16 Bionic از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است، جایی که این فناوری به مدت سه سال از طریق نسل های متوالی تراشه ادامه داشت. بازه زمانی ۲۰۲۶ همچنین احتمالاً به این معنی است که گره ۳ نانومتری برای سه سال از طریق A17 Pro، “A18” و “A19” از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

مانند ۳ نانومتر، ۲ نانومتر نیز کوچکترین ابعاد ممکن مورد استفاده در ساخت تراشه را کاهش می دهد و تراکم ترانزیستور را افزایش می دهد و در نتیجه عملکرد و کارایی را بهبود می بخشد.

به گفته Kuo، TSMC در تلاش برای اطمینان از انتقال نرم از فناوری فعلی ۳ نانومتری به نسل بعدی فرآیند ۲ نانومتری، قابلیت‌های یکپارچه‌سازی عمودی خود را با ARM طراح تراشه تقویت می‌کند. انتظار می رود اپل و انویدیا جزو اولین مشتریانی باشند که برای تراشه های ۲ نانومتری سفارش داده اند.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/09/19/apple-silicon-next-upgrade-in-2026/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *