استارت‌آپ فرانسوی باتری خودرو ۲ میلیارد یورو تضمین می‌کند زیرا اتحادیه اروپا به دنبال کناره‌گیری از فناوری چین است

استارتاپ فرانسوی باتری خودرو Verkor در زمانی که رقبای چینی به سرعت در حال کسب سهم بازار در اروپا هستند، ۲ میلیارد یورو برای ساخت اولین کارخانه تولیدی خود در فرانسه تضمین کرده است.

دور بودجه شامل ۶۵۰ میلیون یورو یارانه فرانسوی است که سطح قابل توجهی از حمایت دولتی نشان دهنده تعهد دولت به تقویت تولید محلی باتری‌های لیتیوم یون – قلب تپنده ماشین‌های برقی است.

ساخت این کارخانه بزرگ ماه آینده آغاز می شود و انتظار می رود برای ۱۲۰۰ شغل در منطقه ایجاد شود. ورکور پیش‌بینی می‌کند که این کارخانه می‌تواند ۲۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دستگاه را تجهیز کند. ماشین های برقی یک سال پس از ورود به عملیات، برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۵٫

“ما سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم این باتری ها می توانند از نظر هزینه رقابتی تر باشند.” بنوا لمینان، مدیرعامل Verkor گفت بلومبرگ. ما می‌خواهیم مشتریانمان بتوانند خودروهای مقرون‌به‌صرفه بفروشند. آگاهی فزاینده‌ای وجود دارد که اروپا به یک اکوسیستم باتری محلی نیاز دارد.»

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

ورکور اکنون به جمع چندین استارت آپ باتری برجسته اروپایی مانند Northvolt، ACC و Freyr می پیوندد که در حال تلاش برای ایجاد یک زنجیره تامین داخلی قوی در مواجهه با رقابت فزاینده چین هستند.

با این حال، علی‌رغم تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به واردات خارجی فناوری‌های کلیدی، شش تا از ۱۰ تولیدکننده برتر باتری‌های برقی در جهان چینی هستند. شرکت ها (مانند CATL، BYD، و Gotion) که مجموعاً ۶۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. همین دیروز، Gotion با پشتیبانی فولکس واگن اعلام کرد که ساخت باتری های لیتیوم یونی را در مرکز جدید خود آغاز کرده است. گیگافکتوری در گوتینگن، آلمان، با برنامه‌هایی برای افزایش تولید به ۵ گیگاوات ساعت تا اواسط سال ۲۰۲۴٫

هویج یا چوب؟

مقامات اتحادیه اروپا مدتهاست که نگران این هستند که اتکای بیش از حد به یک تامین کننده واحد برای فناوری های کلیدی، آنها را در برابر شوک های زنجیره تامین و خطرات ژئوپلیتیک آسیب پذیر می کند.

مقاله جدیدی برای مقامات اتحادیه اروپا تهیه شد و به بیرون درز کرد رویترز این هفته به این نگرانی‌ها اضافه کرد و هشدار داد که اتحادیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به همان اندازه که برای انرژی قبل از جنگ در اوکراین به روسیه وابسته بود، برای باتری‌های لیتیوم یون و سلول‌های سوختی به چین وابسته شود.

و این فقط باتری ها نیستند که چین در حال هجوم به جلو است. نیروگاه آسیایی بر تولید همه چیز مسلط است پنل های خورشیدی به نیمه هادی ها می رسد و حتی با برندهای محبوب خودروهای اروپایی دست و پنجه نرم می کند. چین اشتراک گذاری فروش خودروهای برقی در اروپا افزایش یافته است ۸% و می تواند در سال ۲۰۲۵ به ۱۵ درصد برسد.

اتحادیه اروپا به قدری نگران افزایش سهم چین در بازار خودروهای الکتریکی است که هفته گذشته تحقیقاتی را درباره اعمال تعرفه های تنبیهی برای حمایت از تولیدکنندگان محلی در برابر واردات ارزان تر چین آغاز کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت: “بازارهای جهانی اکنون مملو از خودروهای برقی ارزان‌تر هستند. و قیمت آنها به‌طور مصنوعی با کمک‌های هنگفت دولتی پایین نگه داشته می‌شود.”

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ماه هاست که خواستار انجام چنین تحقیقاتی بوده و با آغوش باز از این خبر استقبال کرده است. با این حال، پکن این تحقیقات را “محافظت آمیز” خواند و هشدار داد که این تحقیقات به روابط اقتصادی آسیب می رساند، نگرانی مشترک برخی در اروپا. صنعت خودرو.

مرسدس بنز گفت اقدامات حمایتی معکوس است در حالی که بوش گفت که مسابقه برای تعرفه های تنبیهی و موانع تجاری تنها “بازنده” خواهد داشت. برای بسیاری از خودروسازان، چین یک شریک است، نه یک رقیب.

انجمن خودروی VDA آلمان افزود که اتحادیه اروپا باید واکنش‌های احتمالی چین را در نظر بگیرد و بر ایجاد شرایط برای موفقیت بازیگران اروپایی – از کاهش قیمت برق گرفته تا کاهش موانع بوروکراتیک تمرکز کند.

همین امر را می توان در مورد باتری هایی که این خودروها را تغذیه می کنند نیز گفت. آ گزارش منتشر شده در اوایل سال جاری توسط گروه کمپین حمل و نقل و محیط زیست (T&E) نشان می دهد که اروپا این پتانسیل را دارد که نیازهای برق و ذخیره انرژی خود را بدون واردات چینی برآورده کند تا سال ۲۰۲۷ – تا زمانی که یارانه ها و حمایت از تولیدکنندگان محلی را افزایش دهد.

اروپا برای حمایت از صنایع سبز خود در رقابت جهانی با آمریکا و چین به نیروی آتش مالی نیاز دارد. گفت جولیا پولیسکانوا، مدیر ارشد وسایل نقلیه و تحرک الکترونیکی در T&E.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا اتحادیه اروپا رویکرد هویج یا چوب را برای تهدید فزاینده چین اتخاذ خواهد کرد. اما با توجه به اینکه انتقال سبز بیش از هر زمان دیگری ضروری است، شاید ساختن پل هایی با بزرگترین تولیدکننده فناوری جهان عاقلانه تر از شکستن آنها باشد.


منبع: https://thenextweb.com/news/french-car-battery-startup-verkor-eu-china-ev

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *