استارتاپ فضایی اروپایی، موشک هندی را برای پرتاب نمونه اولیه ماموریت ماه انتخاب کرد

با داغ شدن دوران جدید اکتشاف – و بهره‌برداری – مسابقه‌های فضایی، تلاش اروپا در آریان ۶ پرهزینه‌تر می‌شود. شرکت اکتشاف مستقر در بوردو و مونیخ به تازگی قراردادی را با سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) امضا کرده است تا در خدمت هدف خود از رسیدن به این سازمان باشد. ماه تا سال ۲۰۲۸

این استارت آپ با بازوی تجاری ISRO، New Space India Limited (NSIL)، برای خدمات پرتاب با استفاده از وسیله نقلیه پرتاب ماهواره قطبی با ارتفاع متوسط ​​ISRO (PSLV) همکاری خواهد کرد.

اولین ماموریت قرار است در ژانویه ۲۰۲۴ پرتاب شود و شامل آزمایش بیکینی خواهد بود. این نمونه اولیه کوچکی از وسیله نقلیه مداری مدولار و قابل استفاده مجدد این استارت آپ به نام Nyx است که به نام الهه یونانی شب و خلقت کیهان نامگذاری شده است. Nyx برای داشتن رابط های باز در نظر گرفته شده است. در SpaceStore موجود است تا شرکت‌های فضایی و غیرفضایی را قادر به توسعه برنامه‌های کاربردی جدید کند.

در حالی که بیکینی در اتمسفر می سوزد، یک نمونه اولیه به نام Mission Possible به دنبال آن خواهد بود که با یک فروپاشی اقیانوسی برنامه ریزی شده تکمیل می شود. اولین ماموریت مداری در حال حاضر برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است.

بیکینی در ابتدا قرار بود با سیستم پرتاب سه مرحله ای Arianespace در پاییز امسال پرواز کند. با این حال، تاخیر در برنامه از اروپایی پرتاب وسیله نقلیه باعث شده است که استارتاپ آلمانی به دنبال سوار شدن به آن باشد فضا در جای دیگر (آخرین باری که شنیدیمAriane 6 اکنون قرار است سال آینده عرضه شود.)

استارتاپ فضایی اروپایی، موشک هندی را برای پرتاب نمونه اولیه ماموریت ماه انتخاب کرد

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

مسابقه کپسول فضایی قابل استفاده مجدد به ماه و بازگشت

این تنها کسب و کار ماموریت فضایی نیست که اروپا در نتیجه پرتاب وسیله نقلیه خلاء خود از دست داده است. به عنوان مثال، Open Cosmos مستقر در بریتانیا است ماهواره های خود را پرتاب می کند در واقع، مأموریت ماهواره‌ای متعلق به آژانس فضایی اروپا (ESA) متعلق به اِئروسل ابرهای زمین و کاوشگر تشعشعی (EarthCARE) احتمالاً اسپیس‌ایکس را برای پرتاب سفارش خواهد داد – و این اولین نمونه نخواهد بود.

در همین حال، شرکت اکتشاف امیدوار است با SpaceX ماسک و فضاپیمای Dragon آن رقابت کند و شکاف ظرفیت بار فضایی را برای اروپا پر کند.

این استارت آپ قصد دارد نایکس محموله و در نهایت افراد را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و ماه بیاورد. برای تحویل ماه – از جمله به دروازه ماه، اولین ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده ناسا در مدار ماه – قیمت ها از ۱۵۰۰۰۰ یورو به ازای هر کیلوگرم شروع می شود.

“آمریکا کپسول های قابل استفاده مجدد دارد، چین کپسول های قابل استفاده مجدد دارد، اروپا هیچ کپسول ندارد [equivalent] کپسول ها هلن هوبی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، گفت: بسیار مهم است که ما ظرفیت انجام این کار را داریم. الک شده اوایل امسال

این شرکت دارای بودجه خصوصی است و در ماه فوریه ۴۰ میلیون یورو در بزرگترین سری A برای فناوری فضایی اروپا جمع آوری کرد که مجموع بودجه را به ۴۶٫۸ میلیون یورو رساند.


منبع: https://thenextweb.com/news/german-space-starup-indian-rocket-moon-mission-launch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *