استراتژی Savvy Games Group برای تبدیل شدن به نیرویی در مصاحبه برایان وارد در بازی

Monopoly Go یک بازی موبایل موفق از Scopely است.

ما خوشحالیم که بازگشت GamesBeat Next را که در اکتبر امسال در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، اعلام می‌کنیم، جایی که موضوع “Playing the Edge” را بررسی خواهیم کرد. برای صحبت در اینجا درخواست دهید و در اینجا درباره فرصت های حمایت مالی بیشتر بدانید. در این مراسم نیز اعلام خواهیم کرد ۲۵ استارت آپ برتر بازی به عنوان تغییر دهنده بازی ۲۰۲۴٫ امروز درخواست دهید یا نامزد کنید!


برایان وارد، مدیر عامل شرکت گروه بازی های هوشمنددر کمک به تلاش عربستان سعودی برای فراتر رفتن از شهرت خود به دلیل نقض حقوق بشر و تبدیل شدن به یک کشور نفتی و تبدیل شدن به یک رهبر فناوری رویایی که در صنعت بازی سرمایه گذاری می کند، رهبری را بر عهده گرفته است.

این تنش بین گذشته و آینده همیشه در عربستان سعودی وجود دارد، جایی که شرکت‌ها دوست دارند گروه بازی های هوشمند – که متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی است – سعی می کنند از طریق بازی ها نگرش را تغییر دهند و در عین حال از تمایل پادشاهی برای تغییر اندازه گیری شده آگاه باشند.

وارد معتقد است که مردم باید تغییراتی را که در جامعه عربستان سعودی اتفاق می‌افتد ببینند تا بفهمند تحت رژیم جدید که عمدتاً از صنعت بازی حمایت می‌کند، چقدر سریع اتفاق می‌افتد. شاید هیچ کشور دیگری وجود نداشته باشد که در آن تضاد بین سنت و مدرنیته – چیزی که استاد تاریخ جهان من مدتها پیش در مورد آن صحبت می کرد – تا این حد شدید باشد.

تغییرات و معاملات با سرعت سرگیجه‌آوری اتفاق می‌افتد. این مانند یک بازی بزرگ مونوپولی است و صفحه بازی صنعت بازی در مقیاس جهانی راه اندازی شده است.

قلعه مسمک در قلب ریاض.

گروه بازی های هوشمند ناشر بازی های موبایل مستقر در لس آنجلس را خریداری کرد Scopely برای ۴٫۹ میلیارد دلار در ماه آوریل، و آن را خرید سهام ۱ میلیارد دلاری در سوئد ناشر بازی Embracer Group. به دست آورد ESL Gaming و FaceIt در ورزش‌های الکترونیکی برای ایجاد گروه ESL FaceIt. و سعودی‌ها نیز امسال سهام Capcom، Nexon و Nintendo را خریداری کرده‌اند و بر روی سهامی که قبلاً در Activision Blizzard، Take-Two Interactive و Electronic Arts خریداری کرده بودند، استفاده کرده‌اند. این موضوع باعث شده تا دنیای بازی مورد توجه قرار گیرد.

سهامدار بزرگ Savvy، صندوق سرمایه گذاری عمومی (که توسط دولت عربستان سعودی اداره می شود) سرشار از پول نقد ناشی از رونق نفت است و ۳۷٫۸ میلیارد دلار کنار بگذارید برای تقویت حضور عربستان سعودی در صنعت بازی های جهانی – با ۱۳٫۳ میلیارد دلار از آن برای خرید یک ناشر بزرگ. این پول بیشتر از آن چیزی است که هر کسی در سراسر جهان برای سرمایه گذاری و خرید بازی اختصاص می دهد.

این نشان از جدیت دولت در کنار گذاشتن کشور از نفت است. چشم انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ یک برنامه دولتی است که توسط پادشاهی عربستان سعودی برای تنوع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در راستای چشم انداز بن سلمان راه اندازی شده است. سعودی‌ها آن را در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند، اما این کشور تا سال ۲۰۲۱ حدود ۷۴ درصد به صادرات نفت وابسته بود. این کشور می‌داند که اقتصاد نفتی ممکن است در ۲۷ سال آینده خشک شود، و باید مشاغل دیگری را آماده کند – و آنها هم هستند. تا اینجا چکه می کند

خط یک شهر خطی در عربستان سعودی خواهد بود که ساخت آن ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

برای صنعت بازی، این هجوم پول عربستان به بازی ها بدون بحث نیست، زیرا بودجه عربستان بحث برانگیز است و این شرکت تنها از نوامبر ۲۰۲۱ در این زمینه بوده است. منتقدان می گویند که رژیم محمد بن سلمان آل سعود به انسان ها احترام نمی گذارد. حقوق. او به عنوان ولیعهد و نخست وزیر، با قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ از طریق قاتلان ادعایی که با ولیعهد ارتباط داشتند، در ارتباط بود.

پذیرش کمک مالی از سوی سعودی‌ها در چنین رژیمی نشان‌دهنده یک معضل اخلاقی است، زیرا سعودی‌ها در تلاش‌های خود برای تنوع بخشیدن به فراتر از وابستگی خود به نفت، که جهان در حال دور شدن از آن به دنبال پاکسازی است، به منبع بزرگی از بودجه تبدیل شده‌اند. انرژی. مدافعان سعودی می گویند که همه منابع اصلی پول در جهان به نوعی آلوده است و پذیرش پول از سعودی ها به این معنا نیست که باید مداخله سعودی ها را بپذیرید یا دستور کار آنها را بپذیرید.

وارد در مصاحبه ای با GamesBeat اشاره کرد که در مورد حقوق زنان و سایر آزادی ها کشور در حال تغییر است و در مورد ایجاد نتایج متحول کننده در مورد تنوع و مشاغل جدید مرتبط با استودیوهای بازی سازی جدی است.

با این حال، با توجه به این واقعیت که همجنس گرا بودن در عربستان سعودی غیرقانونی است، قسمت دوم The Last of Us به دلیل داشتن زنان همجنس گرا در نقش های اصلی خود در این کشور ممنوع شد. وارد گفته است هدف این شرکت تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ بازی است و به یک برنامه سیاسی خاص وابسته نیست و او برای یک “پروژه تغییر تصویر” آنجا نیست. اگرچه ممکن است تغییر در حال رخ دادن باشد، اما برای منتقدان به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد.

من وارد مصاحبه ای در غرفه شرکت در نمایشگاه Gamescom در کلن آلمان شدم.

در اینجا متن ویرایش شده مصاحبه ما آمده است.

برایان وارد، مدیر عامل گروه بازی های هوشمند در Gamescom.

برایان وارد: متاسفم که قبلاً نتوانستم ملاقات کنم.

GamesBeat: شما بچه ها مشغول خریدن کسی بودید.

برایان وارد: آن زمان پر هیجان بود.

GamesBeat: اوضاع از آن زمان چگونه پیش می رود؟ به خصوص با خرید Scopely.

بخش: خیلی خوب. واضح است که ما از بستن معامله با Scopely خوشحالیم. محصول Monopoly Go آنها فوق العاده است. خیلی خوب کار میکنه مردم به شدت روی ادغام کار می کنند. آنها از کار کردن با آنها در این زمینه خوشحال بودند. تا اینجا ما خوشحالیم.

GamesBeat: در مورد چیزهایی مانند ورزش‌های الکترونیکی، نمی‌دانم که چقدر روی MENA (خاورمیانه/شمال آفریقا) در مقایسه با جهان گسترده‌تر تمرکز کرده‌اید.

بخش: ما تقریباً در سطح جهانی متمرکز هستیم. حضور زنده در تمام رشته های این سال افزایش یافته است. بینندگان، ساعت های تماشا شده است. به طور کلی مشکلاتی در این بخش وجود داشته است که ناشران امسال برای ورزش‌های الکترونیکی هزینه می‌کنند، اما در کل کسب‌وکار عالی عمل کرده است. البته ما روی MENA تمرکز کرده ایم. افراد EFG در مرحله اجرا در Gamers8 هستند. برنامه‌هایی برای بزرگ‌تر و قوی‌تر شدن آن مسابقات در سال آینده وجود دارد. چیزهای زیادی در جریان است. کنفرانس هفته آینده کنفرانس خوبی خواهد بود.

Gamers8 دارای جایزه ۴۵ میلیون دلاری بود. در ریاض عربستان سعودی برگزار شد.

GamesBeat: آیا این اولین مورد برای آنها است یا قبلاً این کار را انجام داده اند؟

بخش: این دومین نسخه از Next World Forum است. Gamers8 در طول کووید با عنوان Gamers Without Borders برای کمک های خیریه شروع به کار کرد. این دومین نسخه از G8 و NWF است.

GamesBeat: آیا با بیرون آمدن از کووید احساس پیشرفت می کنید؟ ورزش‌های الکترونیکی باید در آن زمان موفقیت‌های بزرگی را کسب کنند. خیلی هم متحول شد.

بخش: من فکر می کنم ما فراتر از کووید هستیم. بازار سرمایه، وضعیت اقتصادی سال گذشته و ورود به سال جاری، باعث شد برخی ناشران از هزینه‌های ورزش‌های الکترونیکی خود عقب نشینی کنند که این امر بر چند بخش از تجارت تأثیر گذاشت، اما حضور کلی افزایش یافته است. بیننده بالاست به نظر می رسد از نظر طرفداران به همان اندازه درگیری وجود دارد که قبلا وجود داشت.

GamesBeat: برای گیمرهای سعودی و طرفداران ورزش های الکترونیکی سعودی، بازار را چگونه توصیف می کنید؟

بخش: وقتی روی EFG سرمایه‌گذاری کردیم، به نظر می‌رسید که بیرون آمدن از کووید – که تقریباً دو سال پیش بود – نقطه عطفی بود که در آن تعامل به دلیل COVID تغییر کرده یا تسریع شده بود، و مقداری ادغام در ورزش‌های الکترونیکی وجود داشت. پویایی هایی وجود دارد که خود را حل می کند، خواه این رابطه بین بازیکنان و تیم ها و ناشران باشد و این که پایه قدرت واقعاً کجاست. بسیاری از آن ها هنوز باید مرتب شوند. اقتصاد تیمی در سطح جهانی عالی نیست.

GamesBeat: خود صنعت بازی، روند پیشرفت را در کجا می بینید؟

بخش: ما فوق‌العاده هیجان‌زده هستیم، به‌ویژه در آستانه بستن Scopely. ما در مورد فرصت‌های چند پلتفرمی اولین موبایل هیجان‌زده هستیم. Scopely همچنین در پرداخت های مستقیم پیشرفت زیادی دارد. این یک اهرم اقتصادی جالب برای ما است. برای Savvy، ما اکنون یک لنگر عالی در موبایل داریم. ما مشتاقانه منتظریم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم، مانند کاری که با Scopely انجام می‌دهیم، برخی از شرکا در رایانه شخصی و کنسول را تسهیل کنیم.

GamesBeat: هنوز به دنبال فرصت ها هستید؟

بخش: امسال ما به این تعداد فرصت نگاه نکرده ایم. ما در داخل بر روی اطمینان از داشتن تیم رهبری مناسب متمرکز شده‌ایم. Scopely یک خرید بزرگ است. ادغام نسبتاً درگیر است. تمرکز ما بر این است که مطمئن شویم برخی از متخصصان سرمایه گذاری را در محل خود قرار می دهیم، بنابراین به مشاوران خارجی چندان متکی نیستیم. ما بیشتر از اینکه به دنبال سرمایه‌گذاری‌های اضافی باشیم، بر ساختار، حاکمیت و مدل عملیاتی خود تمرکز کرده‌ایم.

GamesBeat: آیا مواردی وجود داشت که باعث شد فکر کنید دوره ای که در آنجا دارایی می خریدید – از جهاتی اتفاقی بوده است؟ زمانی که رکود در اقتصاد وجود دارد، قیمت‌های خرید پایین‌تر است. زمان خوبی برای خرید است. برای شما مهم بود؟ اگر الزامات استراتژیک برای ورود سریع به یک تجارت دارید، احتمالاً به وضعیت اقتصادی اهمیتی نمی دهید.

بخش: درست است. زمان بندی بازار بسیار دشوار است. اتفاقی بوده است که ارزش‌گذاری‌ها کمی کاهش یافته است و آن دسته از افرادی که سرمایه برای استخدام دارند در بازاری بوده‌اند که یافتن منابع متنوع سرمایه برای مردم دشوارتر از دو سال پیش بوده است. این به نفع ماست اما ما آن اهرم را خیلی محکم نکشیده ایم. امسال تمرکز ما بیشتر در داخل بوده است.

VSPO با Savvy Games Group قرارداد می بندد.

GamesBeat: برای بازی‌ها به نظر می‌رسد که فشار زیادی روی ارزش‌گذاری‌ها وجود دارد، پس از هیجان بسیار بزرگ در سال ۲۰۲۱٫ همه فکر می‌کردند که استفاده برای همیشه بالا می‌رود. آیا تنظیم سطحی وجود دارد که می بینید که هنوز روندهای مطلوب را منعکس می کند؟

بخش: به طور کلی، من فکر می کنم روندها برای بلند مدت بسیار مطلوب هستند. امسال نسبت به سال گذشته یا ۲۰۲۲ در برابر کووید خیلی هیجان‌زده نیستیم. درازمدت فکر می‌کنیم این احتمالاً بهترین کسب‌وکار سرگرمی است. بله، نوعی آشتی وجود دارد. فهمیدن اینکه استفاده و تعامل پس از کووید به کجا خواهد رسید. اما این حل خواهد شد.

GamesBeat: من به تماس درآمد Take-Two گوش دادم. شنیدن پاسخ اشتراوس زلنیک به سوالی در مورد بازی ها و هالیوود جالب بود، همه این هم افزایی در حال حاضر اتفاق می افتد. شخصی پرسید که چرا آنها بیشتر از این کار را انجام نمی دهند. او گفت: “ما از سینما آمده‌ایم. کار بسیار سختی بود. شکست‌های زیادی وجود داشت. سال‌ها همه می‌دیدند که فرصت‌های بزرگ در بازی‌ها است، پس چرا آنها دوباره به عقب برگردند؟ اگرچه او می‌گفت که آنها دارند روی یک فیلم Borderlands و چند پروژه دیگر کار می‌کنند. آنها در آن شرکت می‌کنند. اما او احساس می‌کرد که بازی کردن هنوز هم جالب‌ترین تجارت است.

بخش: این به نوعی طرف دیگر روند ۲۰ سال پیش است، جایی که فیلم ها به بازی تبدیل شدند. حالا بازی ها تبدیل به فیلم شده اند.

گروه Savvy Games مالک بخشی از نینتندو است.

GamesBeat: آیا به آن به عنوان یک فرصت نیز فکر می کنید؟

بخش: نه هنوز. ما در حال حاضر روی آن تمرکز نداریم. من هنوز ما را به عنوان یک استارت آپ می بینم. ما شاید چند صد نفر در عربستان سعودی و ۴۰۰۰ نفر در سراسر جهان داشته باشیم. ما هنوز کارهای زیادی برای ساختن یک تجارت بازی داریم. ما یک تجارت الکترونیکی بسیار خوب داریم.

GamesBeat: آیا روی ایجاد یک کارمند محلی بزرگتر تمرکز کرده اید؟

بخش: خیلی زیاد. این استودیو که اکنون به Steer Studios تغییر نام داده است، کار فوق العاده ای انجام داده است. آنها اکنون حدود ۸۰ نفر در دو یا سه تیم سیار دارند و ۸۰ درصد آنها سعودی هستند. ما به شدت بر ایجاد اکوسیستم محلی تمرکز و انگیزه بالایی داریم.

GamesBeat: چگونه با تجارت Scopely ترکیب می شود؟ آیا در کنار Scopely است؟

بخش: Scopely به منطقه MENA و گسترش فراتر از بازارهای سنتی خود علاقه زیادی دارد. ما انتظار داریم که آنها به طور خاص در منا و عربستان سعودی به فرصت ها نگاه کنند.

میدان دیره، جایی که سعودی ها عدالت را در اعدام در ملاء عام اجرا می کنند.

GamesBeat: پس از چند سال به مسائل مربوط به حقوق بشر که مردم با عربستان سعودی داشته اند، چه می خواهند در آنجا تجارت کنند یا نه، چگونه به گذشته نگاه می کنید؟ این چگونه است؟

بخش: پاسخ استاندارد من به این، یا بخشی از پاسخ استاندارد من، این است که مردم وقت بگذارند تا بفهمند آنجا چه اتفاقی می‌افتد و این پروژه تحول اجتماعی و تنوع اقتصادی در پنج سال گذشته تا کجا پیش رفته است. پیشرفت چشمگیری نسبت به چشم انداز ۲۰۳۰ و همه این تحولات صورت گرفته است. هیجان انگیز است. ما بسیار خوشحالیم که بخشی از آن، بخشی از این سفر طولانی مدت هستیم.

GamesBeat: آیا چیزی به ماموریتی که به Savvy متصل است وابسته است؟

بخش: این چیزی بود که واقعاً مرا به این سمت جذب کرد و باعث شد به ریاض بروم. من کمی در مورد چشم انداز ۲۰۳۰ و تنوع اقتصادی، جنبه تحول اجتماعی فهمیدم. اما یک بار که دیدم، یک بار برای اولین بار بازدید کردم و معنی آن را روی زمین دیدم، می توانم ببینم که این کشور به نوعی شبیه چین ۳۵ سال پیش است. سرعت تغییر شگفت انگیز است. به نظر می رسید این فرصتی بی نظیر برای شرکت در کاری ارزشمند است. به همین دلیل به آنجا رفتم و فکر می کنم بسیاری از افرادی که ما استخدام کرده ایم و به آنجا نقل مکان کرده اند از همین فرصت الهام گرفته اند.

یکی از مراکز خرید متعدد در ریاض دارای فروشگاه های مدرن است.

GamesBeat: جریان پول در بازی ها، آیا مشاهدات کلی در مورد آن دارید؟ آیا تاریخچه ای برای آن جریان وجود دارد؟ فقط به یاد دارم که وقتی ۱۵ سال پیش به VentureBeat پیوستم، فکر کردم از پوشش بازی‌ها دست بردارم. تمرکز روی سرمایه گذاری خطرپذیر برای (تکنولوژی) بود، و (عملا) هیچ سرمایه خطرپذیری برای بازی ها وجود نداشت. فکر می‌کردم در نهایت بیشتر از بازی‌ها، فناوری را پوشش می‌دهم. اما اکنون ۱۵ سال بعد هستیم و GamesBeat بسیار بزرگ است.

بخش: شما خیلی بیشتر در مورد این می دانید، اما سطح تعامل و تعداد طرفداران و دامنه بازی ها، برای آن دسته از ما که تقریباً ۳۰ سال است این کار را انجام می دهیم – به یاد دارم که فکر می کنم، “آیا عالی نیست اگر ما در نهایت بزرگتر از صنعت موسیقی بودند؟» حالا ما بزرگتر از آن بچه ها و فیلم ها و دیگران هستیم وقتی به ۳٫۲ میلیارد نفر روی کره زمین فکر می کنید که به طور منظم بازی می کنند، شگفت آور است.

GamesBeat: عربستان سعودی همچنین در حال ساخت شهرهای جدید و ساختارهای جدید است. آیا برای آن رویایی دارید؟ ساختن شهرها با بازی در ذهن چگونه اتفاق می افتد؟

بخش: همانطور که می دانید، Vision 2030 همه این موارد را در بر می گیرد. پروژه های گیگا در NEOM و Qiddiya که دارای اهمیت هستند – منظورم این است که Qiddiya اساساً یک شهر سرگرمی است که درست در غرب ریاض ساخته شده است. ما نقش بزرگی در بخش بازی آن شهر داریم. NEOM یک جزء بازی های بزرگ نیز در خود دارد. همه این موارد نه تنها تحت چشم انداز ۲۰۳۰، بلکه بر اساس استراتژی ملی بازی ها و ورزش های الکترونیکی با هم گره خورده اند. تا آنجا که من می دانم، عربستان سعودی تنها کشوری است که یک استراتژی ملی با حمایت دولت برای بخش ما اعلام کرده است. همه این موارد به روش های بسیار مهمی به هم مرتبط هستند.

GamesBeat: مشکلی که اخیراً شاهد آن بودیم این است که آیا می‌خواهید روی Embracer سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. من نمی دانم شما چگونه به بقیه بازار نشان می دهید که این به چه معناست. آن معامله خاص یکی است که شاید قرار نبود اتفاق بیفتد. آیا تغییری در استراتژی وجود دارد؟

بخش: ما تغییری در استراتژی خود نداریم. استراتژی ما در دو سال گذشته ثابت بوده است. هنگامی که سرمایه گذاری قابل توجه اولیه خود را در Embracer انجام دادیم، به رهبری و چشم انداز استراتژیک بلند مدت Embracer ایمان زیادی داشتیم. این هم تغییر نکرده است. ما از سرمایه گذاری بلندمدت خود در Embracer بسیار خوشحالیم.

GamesBeat: علاقه به انجام معاملات بزرگ، آیا این هنوز بخشی از چیزی است که می خواهید؟

بخش: من فکر می کنم Scopely ششمین معامله بزرگ M&A در تاریخ صنعت ما است. ما همچنان علاقه مند هستیم و شاید ۲۵ درصد از سرمایه را که برای درازمدت به ما تخصیص داده شده است، مستقر کرده ایم. ما هنوز بخش قابل توجهی از وظایف خود را برای انجام دادن داریم.

پلی استیشن سونی در عربستان سعودی و خاورمیانه حکومت می کند.

GamesBeat: آیا علاقه ای به این دارید که اطمینان حاصل کنید که در ارزش گذاری های خیلی بالا سرمایه گذاری نمی کنید یا پول زیادی را برای اهداف خود پرتاب نمی کنید؟

بخش: ما مشاوران بسیار عالی و پردرآمد زیادی را استخدام می کنیم تا نظرات خوبی در مورد این موارد به ما بدهند. ما به توصیه هایی که به ما می دهند اعتماد داریم. ما فکر می کنیم که معاملاتی انجام داده ایم که برای عربستان بسیار سودمند بوده و برای هر دو طرف منصفانه بوده است. اگر امروز به ارزش تراکنش در Scopely نگاه کنیم، با توجه به ماموریت خود، از نحوه عملکرد آن بسیار خرسند خواهیم بود. طولانی مدت است. مردم احتمالاً در آن زمان فکر می کردند که آمازون پرداخت یک میلیارد دلار برای Twitch دیوانه کننده است.

GamesBeat: روزهای خوب گذشته، زمانی که قیمت ها پایین بود. برای زنان در عربستان سعودی، آیا احساس می کنید فرصت های واقعی برای تغییر برای آنها وجود دارد؟

بخش: این همان چیزی است که من را شگفت زده کرد. من هیچ دانش یا تجربه شخصی از منطقه نداشتم. به طور کلی، دیدن آنچه که در آنجا در رابطه با فرصت‌های زنان می‌گذرد، واقعاً چشم‌نواز بود. در یک استودیو، که تا کنون نزدیک به ۸۰ نفر دارد – این یک استودیوی توسعه است. تقریبا ۳۰ درصد از این نیروی کار را زنان تشکیل می دهند. در هر استودیو در هر نقطه از جهان، این رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود. به طور کلی درصد بالایی از زنان در نیروی کار عربستان سعودی وجود دارد. هیجان انگیز است. این یکی از چیزهایی است که من واقعاً از آن خوشحالم.

وقتی بچه‌های Scopely برای بازدید آمدند، در حوالی زمان بسته شدن، یا درست قبل از بسته شدن، ما برای رهبری Scopely و همه کارمندان زن محلی در عربستان ناهار خوردیم. افراد اسکوپلی گفتند که از سطح انرژی، اشتیاق، دانش و حرفه ای بودن آن گروه شگفت زده شده اند. یکی از آنها گفت که ای کاش می توانست آن انرژی را جمع کرده و به کالیفرنیا برگرداند.

این زن سعودی امیدوار است که یک سازنده انیمیشن و مانگا باشد.

GamesBeat: پول ایالات متحده چندین دهه است که در سراسر جهان می چرخد. من فکر می کنم شما می توانید یک تفسیر در مورد آن پول. زمانی که چین نیز در موقعیتی بود که می‌توانست بسیاری از جهان را تامین مالی کند، فکر می‌کنم مردم از خود می‌پرسیدند که آیا فلسفه‌ای دارند که همراه با سرمایه‌گذاری‌ها در همه آن شرکت‌ها صادر شود. آیا این شرکت ها را به روش چینی اداره می کنند؟ دیدگاه شما در مورد نهاد بعدی که واقعاً فرصت سرمایه گذاری در سراسر جهان را دارد چیست؟ آیا فلسفه‌ای وجود دارد که بخواهید آن را صادر کنید، اما شاید در عربستان سعودی نیز در خانه بماند؟

بخش: هیچ فلسفه‌ای وجود ندارد، غیر از اینکه ما همیشه در نظر داشته‌ایم و در ارتباط با این موضوع ثابت قدم بوده‌ایم – به ما فرصت داده شده است که مانند یک شرکت بازی‌سازی واقعی، مطابق با ارزش‌های صنعت خود عمل کنیم. مردم مهم می دانند این درست بوده است. این یکی از چیزهایی بود که وقتی برای اولین بار به این فرصت فکر کردم، بسیار زنده بودم، زیرا به نظر شما، شرکت های چینی تمایل به فعالیت دارند – نه همه آنها، اما آنها تمایل دارند به روش چینی کار کنند. شرکت های غربی به روش غربی کار می کنند. اما نمی‌توانم بگویم که مجموعه ارزش‌های تعیین‌کننده‌ای درباره شرکت بازی‌های عربستانی وجود دارد. ما فقط سعی می کنیم یک شرکت بازی سازی باشیم.

GamesBeat: یک داده جالب، شاید، که اکنون به آن فکر می کردم. من برای این مرد به نام امیر ستوات که برای آمازون کار می کند یک پروفایل نوشتم. او به نوعی یک مقدار است. در طول اخراج های بزرگی که از پاییز شروع شد، او شروع به خراش دادن تمام سایت های صنعت بازی برای فرصت های شغلی کرد. او آنها را در صفحه‌گسترده‌ای در لینکدین جمع‌آوری کرد و آن را در دسترس همگان قرار داد تا ببینند. اینجا همه کارهاست او با ۷۳۲ شرکت و ۱۴۰۰۰ شغل باز شد. بخش جالب این بود که او متوجه شد که در حدود شش هفته گذشته، این تعداد ثابت بوده است. او آن را به عنوان یک تثبیت می بیند که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی اتفاق می افتد. قبل از آن روزنه ها تمایل به پایین رفتن داشتند. آیا این برای شما معنی دارد که تعداد کل مشاغل در صنعت بازی شروع به افزایش می کند؟

بخش: من به هیچ وجه متخصص نیستم من پیش‌بینی می‌کنم که بیشتر آشتی‌های پس از کووید در مورد تعداد کاربر، سطح تعامل و غیره از نظر تعداد نفری که برای برآورده کردن تقاضا نیاز داریم، مرتب شده است. ما باید شروع کنیم به تجارت مثل همیشه. این چیزی است که من انتظار دارم.

عربستان سعودی قصد دارد یک شهر خطی آینده نگر در نئوم بسازد که به آن خط می گویند.

GamesBeat: هوش مصنوعی نیز وجود دارد. هیچ کس نمی داند که این به چه معناست. چند هفته پیش با استادی صحبت کردم که می‌گفت با پیشرفت‌های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۲ می‌توانیم ۱۰ درصد افزایش تولید ناخالص داخلی جهان داشته باشیم. این ۱۱ تریلیون دلار است. این اتفاق می افتد. او فکر می کند که در ۱۰ سال آینده تغییرات بیشتری نسبت به ۱۵۰ سال گذشته انقلاب صنعتی در هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد. یکی از بچه های او به یک شرکت معمولی ۲۰۰۰ نفری نگاه کرد و متوجه شد که مشاغل در آن شرکت احتمالاً با یک سوم تا دو سوم افراد کمتر انجام می شود. به نظر می رسد همه این موارد نشان می دهد که ما در زمان دیگری از تغییر هستیم. ما فکر می‌کردیم که در چند دهه گذشته تغییراتی رخ داده است، اما چیزهای بیشتری در راه است.

بخش: اما آیا این یکی از بهترین چیزهای صنعت ما، تغییر و توسعه و تکامل مداوم آن نیست؟ فکر می‌کنم هوش مصنوعی شغل‌های زیادی را اضافه می‌کند. در مورد اینکه چه کسی چه کاری انجام می دهد، تغییر خواهد کرد. آیا زمانی که SpeedTree معرفی شد کمتر به هنرمند نیاز داشتیم؟ نه، ما بیشتر نیاز داشتیم. ابزار بیشتر به معنای انجام کارهای بیشتر است. این راهی است که من آن را می بینم.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/savvy-games-groups-strategy-to-become-a-force-in-gaming-brian-ward-interview/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *