انتخاب بین Apple TV و Fire Stick آمازون: کدام یک برای شما بهترین است؟

سرگرمی دستگاه های پخش جریانی

انتخاب بین Apple TV و Fire Stick آمازون: کدام یک برای شما بهترین است؟

انتخاب بین Apple TV و Fire Stick آمازون: کدام یک برای شما بهترین است؟

CeltStudio/Shutterstock
توسط دیوید بیکسنسپن/۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳، ساعت ۵:۱۵ صبح EST

این روزها در مورد سخت افزار پخش تلویزیون شما گزینه های مختلفی وجود دارد. انجام این انتخاب دشوارتر از همیشه است، به خصوص اگر تلویزیون جدیدتری دارید یا می‌خرید، زیرا مدل‌های جدید بدون مولفه پخش داخلی تقریباً غیرممکن است. این بدان معناست که خرید یک استیک یا جعبه مجزای استریم اغلب به این بستگی دارد که رابط تلویزیون هوشمند خود را دوست نداشته باشید یا بخواهید سرویس پخشی را تماشا کنید که در آن موجود نیست. اگر تلویزیون قدیمی‌تری بدون عملکرد تلویزیون هوشمند دارید و به دنبال اضافه کردن آن از طریق یک استیک یا جعبه HDMI هستید، حساب دیفرانسیل و انتگرال متفاوت است.

دو تا از پیشروترین دستگاه‌های استریم، اپل تی‌وی باکس اپل و سری دستگاه‌های Fire TV Stick آمازون هستند. آنها بخش های بسیار متفاوتی از بازار را پوشش می دهند، هرچند: پیشنهاد فعلی اپل، Apple TV 4K، از ۱۲۹ دلار شروع می شود و به ندرت مشمول تخفیف های قابل توجهی می شود، در حالی که خط Fire TV Stick از ۲۹٫۹۹ دلار شروع می شود و تخفیف های تبلیغاتی نسبتاً منظم اغلب این قیمت اولیه را کاهش می دهد. . به ۱۹٫۹۹ دلار. بنابراین اگر به دنبال یک دستگاه استریم هستید و آن را به این دو محدود کرده اید، چگونه تصمیم می گیرید – به ویژه از آنجایی که انتخاب برنامه پخش جریانی همپوشانی زیادی دارد و حتی می توانید این روزها محتوای iTunes و Apple TV+ را در Fire TV پخش کنید. ?

اپل تی وی چیست؟

در طول یک دهه و نیم در بازار، Apple TV تغییرات زیادی کرده است. در زمان عرضه، در اوایل سال ۲۰۰۷، اساساً یک مک بسیار گنگ بود. این دستگاه مجهز به پردازنده x86 (یک پنتیوم ام با فرکانس ۱٫۰ گیگاهرتز)، ۲۵۶ مگابایت رم، یک پردازنده گرافیکی GeForce Go 7300 با ۶۴ مگابایت رم و یک هارد دیسک ۴۰ گیگابایتی (بعدها به ۱۶۰ گیگابایت افزایش یافت) بود. نسخه اصلاح شده MacOS Tiger 10.4.7 را اجرا کرد. برای ۲۹۹ دلار، شاید برای کسانی که می‌خواستند آن را جیلبریک کنند تا MacOS را به درستی نصب کنند، ارزشش را داشت. با این حال، فقط با iTunes کار می‌کرد و در ابتدا فقط می‌توانست از نمونه‌ای از iTunes در حال اجرا بر روی رایانه‌ای در شبکه خانگی شما پخش شود.

از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است. اپل تی وی فعلی، Apple TV 4K اکتبر ۲۰۲۲، برای مدلی با حافظه فلش ۶۴ گیگابایتی از ۱۲۹ دلار شروع می شود (با ارتقاء به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی از طریق درگاه اترنت فقط با ۲۰ دلار بیشتر). مدت‌هاست که فراتر از یک دستگاه تحویل صرفاً برای سرویس‌های اپل تکامل یافته است، در عوض دارای نسخه مخصوص به خود از App Store با طیف گسترده‌ای از سرویس‌های پخش محبوب و مبهم‌تر و همچنین بازی‌ها است.

در بخش سمعی و بصری، Apple TV 4K از فرمت‌های Dolby Vision و HDR10+ با دامنه دینامیکی بالا و صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. کنترل از راه دور آن کمی شیک‌تر از رقبا است: اگرچه از همان فرم و چیدمان اولیه، از جمله دکمه جستجوی صوتی برخوردار است، اما همچنین شامل چیزی است که اپل آن را «کلیک‌پد با قابلیت لمسی» می‌نامد که تا حدی به کنترل‌های طولانی شباهت دارد. آی پاد کلاسیک متوقف شد.

Amazon Fire TV Stick چیست؟

اگر فروش معمولی دستگاه‌ها را در نظر بگیرید، Amazon Fire TV Stick کمترین هزینه را در میان دستگاه‌های پخش با نام تجاری دارد. این صرف نظر از اینکه به مدل پایه ۱۰۸۰p Lite (29.99 دلار خرده فروشی / ۱۹٫۹۹ دلار در فروش)، نسخه استانداردی که یک کنترل از راه دور جهانی و پشتیبانی از Dolby Atmos (39.99 دلار خرده فروشی / ۲۴٫۹۹ دلار در فروش) را اضافه می کند یا جدیدترین مورد اعمال می شود. نسخه ۴K Max اکتبر ۲۰۲۱ که پخش ۴K و پشتیبانی از Wi-Fi 6 را اضافه می کند (خرده فروشی ۵۴٫۹۹ دلار / ۲۶٫۹۹ دلار در فروش). صرف نظر از اینکه آن را با قیمت خرده فروشی یا با تخفیف دریافت می کنید، اما در دسته بندی کاملاً متفاوت از Apple TV قرار دارد.

و این هم از نظر رده قیمتی برای مصرف کنندگان و هم از نظر نگاه خود تولیدکنندگان به دستگاه ها صدق می کند. اپل در حال کسب درآمد از سخت‌افزار است، در حالی که در آمازون، سخت‌افزار اغلب به‌عنوان پیشرو در ضرر استفاده می‌شود و دلیل خوبی وجود دارد که باور کنیم این موضوع در مورد Fire TV Sticks نیز صدق می‌کند.

خط Fire TV مدت‌هاست که مجموعه‌ای عالی از سرویس‌های پخش محبوب داشته است، اما یک امتیاز این است که Fire TV OS یک نسخه اصلاح‌شده اندروید است، البته به جای Google Play، فروشگاه برنامه‌های مخصوص به خود را دارد. این بدان معنی است که انتخاب برنامه حتی از طریق فروشگاه رسمی بسیار عمیق است، اما همینطور است برنامه های بارگذاری جانبی نه در فروشگاه یک فرآیند بسیار پیش پا افتاده است. این کارکرد خط Fire TV Stick را تا حد زیادی گسترش می‌دهد، زیرا توانایی بازی‌های بیشتر و مشاهده انواع بیشتری از رسانه‌ها را با استفاده از پخش‌کننده‌های رسانه قوی‌تر مانند Kodi، که دارای مجموعه گسترده‌ای از افزونه‌ها است، اضافه می‌کند.

تجربه کاربری کلی

این منطقه ای است که در آن مزایا و معایب هر دستگاه می تواند به نبرد با یکدیگر ختم شود و معنای آنها برای شما دقیقاً بستگی به چیزی دارد که به دنبال آن هستید.

حتی قبل از اینکه Apple TV یا Fire TV Stick را روشن کنید، یک تفاوت کلیدی واضح است: Fire TV Stick یک استیک HDMI است که مستقیماً به تلویزیون شما (یا از طریق توسعه دهنده HDMI ارائه شده) وصل می شود، در حالی که Apple TV دارای ۳٫۶۶- است. جعبه مربع اینچی که از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود. اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده است، بدون شک Fire TV Stick که می تواند توسط پورت USB تلویزیون شما تغذیه شود تا کابل های آویزان را کاهش دهد، انتخاب بهتری است. اگر می خواهید از تلویزیون اپل با تلویزیون دیواری استفاده کنید، بهتر است از نوعی قفسه تجهیزات در زیر تلویزیون استفاده کنید یا از یک غلاف روی تلویزیون استفاده کنید. مانند آنچه اپل ارائه می دهد.

هنگامی که دستگاه ها را روشن می کنید، واضح است که Apple TV رابط کاربری دلپذیرتری دارد، زیرا به طور قابل توجهی کمتر از Fire TV Stick شلوغ است. در حالی که در چند سال گذشته بهبود یافته است، رابط کاربری Fire TV Stick همیشه مقدار قابل توجهی از املاک و مستغلات صفحه نمایش توسط تبلیغات آمازون که برای یارانه دادن به دستگاه استفاده می شود، در اختیار خواهد داشت. Apple TV 4K از نظر سخت افزاری نیز دارای چند مزیت واضح است: هشت تا ۱۶ برابر فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی Fire TV Sticks بسته به مدل، و گیگابیت اترنت برای کسانی که به Wi-Fi نیاز دارند یا آن را ترجیح می دهند. آداپتورهای اترنت Fire Stick وجود دارد، اما هیچکدام سرعت گیگابیتی ندارند.

ویژگی های سمعی و بصری و پشتیبانی از فرمت

Cineberg/Shutterstock

وقتی صحبت از صدای فراگیر و فرمت‌های ویدیویی ۴K با برد دینامیکی بالا به میان می‌آید، Apple TV از نظر صدا برتری دارد، در حالی که Fire TV با ویدیو حرف اول را می‌زند. دستگاه اپل با پشتیبانی از Dolby Digital، Dolby Digital Plus، فرمت های صوتی بیشتری را به صورت بومی رمزگشایی می کند. Dolby Atmosو همچنین حمایت صدای فضایی برای استفاده با هدفون AirPods آنها. Fire TV Stick فقط رمزگشایی بومی Atmos را ارائه می‌کند، و زمانی که صحبت از عبور از جریان صوتی به گیرنده AV می‌شود، زمانی که استیک نمی‌تواند آن را به‌طور بومی رمزگشایی کند، دستگاه آمازون به جای صدای ۷٫۱ روی صدای فراگیر ۵٫۱ محدود شده است. از نظر ویدیویی، Apple TV 4K و Amazon Fire TV Stick 4K Max از هر دو پشتیبانی می کنند فرمت های HDR10 و Dolby Vision با دامنه دینامیکی بالااما دومی پشتیبانی از HDR10+ را نیز اضافه می کند.

با این حال، تلویزیون شما به احتمال زیاد در وهله اول از HDR10+ پشتیبانی نمی کند. اگرچه آمازون پرایم ویدیو از نمایشگرهای روشن‌تر بهره می‌برد و تنظیمات رنگ و روشنایی پویا را برخلاف تنظیمات در سطح فیلم اضافه می‌کند، اما Amazon Prime Video تنها سرویس پخش عمده‌ای است که از این فرمت پشتیبانی می‌کند و تنها تولیدکنندگان تلویزیون سامسونگ و پاناسونیک هستند که از آن استقبال می‌کنند.

بازی

David Bixenspan/SlashGear

وقتی صحبت از بازی به میان می آید، تجربیات در پلتفرم های Apple TV و Fire TV بسیار متفاوت است. در Apple TV، انتخاب بازی تا حد زیادی در سطح بالایی از بازی های نوع موبایل است، چه به تنهایی و چه به عنوان بخشی از ۴٫۹۹ دلار در ماه. اپل آرکید اشتراک، ابونمان. در Fire TV، هاب اصلی بازی است لونا آمازون، یک سرویس بازی مبتنی بر ابر/استریم. در Luna، مجموعه کوچک‌تری از بازی‌ها همراه با اشتراک‌های Prime وجود دارد، اما می‌توانید اشتراک‌های Luna+ (9.99 دلار در ماه)، Jackbox Games (4.99 دلار در ماه) یا Ubisoft+ (17.99 دلار در ماه) را برای کتابخانه‌های پخش بازی مربوطه خود اضافه کنید.

اگر تعجب می‌کنید که چرا، با توجه به حداقل نیازهای سخت‌افزاری برای پخش بازی‌ها، Apple TV عملکرد مشابهی ندارد، پاسخ ساده است: اپل برنامه‌های پخش بازی را از فروشگاه اپل تی‌وی ممنوع کرده است. بنابراین وقتی نوبت به فریب بازی های مدرن می رسد، رقابتی بین دو خط دستگاه وجود ندارد. و از آنجایی که می‌توانید برنامه‌ها را در Fire TV Stick بارگذاری کنید، این بدان معناست که حتی می‌توانید از Xbox Game Pass روی استیک‌های استریم آمازون نیز استفاده کنید، البته با استفاده از برنامه‌ای که برای استفاده تلفن همراه در تلویزیون شما طراحی شده است. همین امر در مورد سایر بازی های اندروید و پلتفرم های بازی نیز صدق می کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1393104/apple-tv-amazon-fire-stick-comparison/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *