انفجار یک موبایل در هند، سه نفر را دچار «سوختگی شدید» کرد

بر اساس گزارش NDTV، انفجار یک گوشی هوشمند در شهر ناسیک هند تمامی شیشه‌های خانه را شکست و خرابی نسبتا زیادی به بار آورد. در نتیجه‌ی این انفجار، سه نفر آسیب دیدند.

منابع آگاه می‌گویند در نزدیکی گوشی منفجر‌شده، یک بطری دئودورانت (اسپری خوش‌بوکننده‌ی بدن) وجود داشته و همین موضوع عامل تشدید قدرت انفجار بوده است. دئودورانت به‌شدت قابل اشتعال است و انفجار گوشی در نزدیکی آن، باعث وقوع انفجاری بزرگ‌تر شد.

انفجار گوشی و بطری دئودورانت نه‌تنها پنجره و شیشه‌های داخل خانه بلکه تمامی شیشه‌هایی را که در آن نزدیکی بودند شکست. شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌ی ماشین‌های اطراف هم شکسته شد. همسایه‌ها از شکسته‌شدن شیشه‌ی خانه‌هایشان خبر داده‌اند.

بر اساس گفته‌ی مقامات محلی، سه نفر که دچار سوختگی شدید شدند، هم‌اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند. تحقیقات پلیس درباره‌ی انفجار غیرعادی شهر ناسیک آغاز شده است. فعلا مشخص نیست که در این حادثه، چه موبایلی منفجر شده است.

در اکثر مواقع، انفجار گوشی‌های هوشمند نتیجه‌ی مشکلات باتری است. گوشی‌های مدرن از باتری لیتیوم-یون استفاده می‌کنند که شامل تعادل مناسبی از الکترودهای مثبت و منفی‌ است. معمولاً اگر باتری، قدیمی یا معیوب شود، گرمای شدید می‌تواند انفجار ایجاد کند. پلیس در تلاش است دلیل انفجار گوشی را شناسایی کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/409644-mobile-phone-explodes-shatters-windows-india/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *