اپل می گوید ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۱۵ پرو محدود به ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p ProRes است مگر اینکه حافظه خارجی وصل شود

ضبط ویدیوی ProRes به کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه در مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۵ پرو محدود می شود، مگر اینکه دستگاه ضبط مستقیم به درایو حافظه خارجی متصلبه گفته اپل. در مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و بالاتر، فیلمبرداری ProRes تا کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌شود.

اپل می گوید ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۱۵ پرو محدود به ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p ProRes است مگر اینکه حافظه خارجی وصل شود
اپل این اطلاعات را در صفحه مشخصات فنی آیفون ۱۵ پرو در وب سایت خود ذکر نکرده است، اما محدودیت در مقایسه آیفون ۱۵ پرو با مدل دیگری از آیفون در برنامه اپل استور ذکر شده است، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.


همین محدودیت برای مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اعمال می‌شود، اما این دستگاه‌ها نمی‌توانند ویدیوی ProRes را در حافظه خارجی ضبط کنند، بنابراین حداقل کاربران آیفون ۱۵ پرو این بار این گزینه را دارند. این محدودیت برای آیفون ۱۵ پرو مکس اعمال نمی شود، زیرا این مدل با ۲۵۶ گیگابایت حافظه شروع می شود.

فایل های ویدئویی ProRes بسیار بزرگ هستند. اپل می‌گوید یک ویدیوی ProRes 10 بیتی یک دقیقه‌ای تقریباً ۱٫۷ گیگابایت در ۱۰۸۰p و ۶ گیگابایت در ۴K است. اپل احتمالاً احساس می کند که ارائه فیلمبرداری ۴K ProRes در حافظه داخلی در مدل ۱۲۸ گیگابایتی یک تجربه کاربری پایین تر خواهد بود. با توجه به اینکه ضبط در حافظه خارجی اکنون یک گزینه است، مشکل کمتری وجود دارد.

ProRes که در مدل‌های iPhone 13 Pro معرفی شد، به خانواده‌ای از کدک‌های اپل اطلاق می‌شود که می‌توانند ویدیوها را به اندازه فایل‌های کوچک‌تر با “حفظ کیفیت تصویر چشمگیر” فشرده کنند. اپل می گوید که ProRes به عنوان فرمت تحویل نهایی برای ویدیوهای با کیفیت بالا مانند تبلیغات، فیلم های بلند و پخش طراحی شده است.

ضبط ویدیوی ProRes هنوز در آیفون ۱۵ استاندارد و آیفون ۱۵ پلاس به هیچ وجه پشتیبانی نمی شود.

جمع بندی های مرتبط: آیفون ۱۵ پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2023/09/18/iphone-15-pro-128gb-prores-1080p-only/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *