اپل چین به خریداران آیفون ۱۵ می گوید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و آسیب از شارژرهای اندروید استفاده نکنند

اپل چین به خریداران آیفون ۱۵ می گوید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و آسیب از شارژرهای اندروید استفاده نکنند

اپل اخیرا سری آیفون ۱۵ را معرفی کرده است و تغییرات قابل توجهی مانند استفاده از رابط کاربری جهانی Type-C ایجاد کرده است. این تغییر به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا با کابل‌های لایتنینگ اختصاصی خود خداحافظی کنند و کابل‌های USB-C را در تمام دستگاه‌های اپل بپذیرند. این تغییر همچنین به نفع کاربران اندرویدی است که اکنون می توانند به آیفون سوئیچ کرده و یکی از چهار مدل را انتخاب کنند. با این حال، این انتقال باعث ایجاد مشکل جدیدی برای کاربران آیفونی شده است که از شارژر تلفن اندرویدی برای شارژ مدل های آیفون ۱۵ خود استفاده می کنند.

بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ها، تعداد زیادی از کاربران آیفون ۱۵ با مشکلات گرمای بیش از حد مواجه می‌شوند و برخی از آن‌ها توصیف می‌کنند که گوشی در حین شارژ شدن به‌طور ناخوشایندی داغ می‌شود. علاوه بر این، گزارش‌های اخیر از چین نشان می‌دهد که فروشگاه‌های اپل در این کشور به کاربران آیفون ۱۵ توصیه می‌کنند به دلیل خطر بدتر شدن مشکلات داغ شدن بیش از حد، از شارژرهای Android USB-C با دستگاه‌های خود استفاده نکنند.

گزارش Gizmo China نشان می‌دهد که یک فروشگاه اپل در فوشان، استان گوانگدونگ، به مشتریان خود هشدار داده است که از کابل‌های Android USB-C برای شارژ آیفون ۱۵ استفاده نکنند. کارکنان فروشگاه نگرانی‌های خود را در مورد داغ شدن بیش از حد به دلیل تفاوت در ترتیب پین‌ها بین این دو رابط ابراز کردند. آنها توضیح دادند که استفاده از کابل اندروید می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد شود زیرا فاصله کمی بین کانکتورهای ۹ پین تک ردیفه و ۱۱ پین تک ردیفی در مقایسه با کابل USB-C اپل وجود دارد.

نکته مهم این است که این هشدار به یک فروشگاه اپل محدود نمی شود. طبق گزارش اخیر پورتال چینی CNMO، بسیاری از فروشگاه های انحصاری اپل در سراسر چین اخطارهای مشاوره ای مشابهی صادر کرده اند.

در حالی که اپل به طور رسمی در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است، بحثی در مورد اینکه آیا احتیاط چین منعکس کننده نگرانی های ایمنی واقعی دستگاه است یا اینکه آیا این بخشی از استراتژی اپل برای تشویق کاربران آیفون ۱۵ به خرید کابل های USB-C این شرکت است، ایجاد شده است.

کاربران همچنین عدم وجود دستورالعمل‌های واضح از سوی اپل در مورد استفاده از کابل‌های شارژ USB-C برای آیفون‌های جدید را برجسته می‌کنند. اگرچه راهنمای رسمی اپل استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای شارژ با برند اپل را مشخص می‌کند، اما همچنین اشاره می‌کند که کاربران می‌توانند از کابل‌ها و آداپتورهای برق شخص ثالث استفاده کنند که معیارهای خاصی مانند مطابقت با استانداردهای USB 2.0 یا جدیدتر و رعایت ایمنی مربوطه را دارند. مقررات در کشور کاربر و همچنین استانداردهای ایمنی بین المللی و منطقه ای.

با این حال، اپل به طور همزمان هشدار می دهد که همه آداپتورهای شخص ثالث این استانداردهای ایمنی را رعایت نمی کنند و استفاده از آداپتورهای غیرمنطبق می تواند خطرات جدی برای ایمنی کاربر ایجاد کند که به طور بالقوه منجر به مرگ یا آسیب می شود.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/apple-china-is-telling-iphone-15-buyers-to-not-use-android-chargers-to-avoid-overheating-damage-13185642.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *