اپ استور اپل ممکن است به زودی پس از اینکه نیروهای فنی ح‌ک‌پی اطلاعات را ارسال کنند، در چین غیرقانونی شود

چین اولین لیست ۲۶ فروشگاه اپلیکیشن موبایلی خود را منتشر کرده است که جزئیات کسب و کار خود را در اختیار رگولاتورها قرار داده اند، اما به طور مشخص، فروشگاه اپلیکیشن اپل در لیست غایب است.

این فهرست که توسط اداره فضای سایبری چین (CAC)، تنظیم‌کننده اولیه اینترنت این کشور منتشر شده است، شامل «پلت‌فرم‌های توزیع اپلیکیشن» است که توسط بازیگران بزرگ فناوری مانند شیائومی، سامسونگ الکترونیک، Tencent Holdings، Baidu، Oppo، Vivo و Huawei Technologies اجرا می‌شود.

با این حال، اپل، که به عنوان چهارمین برند بزرگ گوشی های هوشمند در چین بر اساس محموله های سه ماهه دوم رتبه بندی می شود، به وضوح غایب است.

دیگر پلتفرم‌های ثبت‌شده عبارتند از Alipay، پلتفرم پرداختی که توسط Ant Group اداره می‌شود، و همچنین ZTE، Coolpad، Nubia و Lenovo.

این توسعه به دنبال مقرراتی است که توسط CAC در آگوست ۲۰۲۲ معرفی شد، که پلتفرم‌های توزیع برنامه را ملزم می‌کرد که فروشگاه‌های اپلیکیشن و پلت‌فرم‌های کوچک برنامه‌ای مانند WeChat را پوشش دهند تا اطلاعات خاصی را برای ثبت نام ارسال کنند.

این مقررات فروشگاه‌های اپلیکیشن را مسئول نظارت بر برنامه‌ها در فروشگاه‌هایشان می‌داند و رد برنامه‌های حاوی «محتوای غیرقانونی یا مضر» را الزامی می‌کند. همچنین تصریح می کند که فروشگاه های برنامه باید با “نظارت و بازرسی” توسط CAC و سایر نهادهای نظارتی همکاری کرده و از آن حمایت کنند.

CAC در بیانیه ای که لیست منتشر شده را همراهی می کند، تأکید کرد که قابلیت های سرویس یا برنامه های موجود هیچ پلتفرمی را تایید نمی کند.

در مردادماه، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات اعلام کرد که عدم ثبت نام در بازه زمانی شهریور تا اسفند سال بعد می تواند جریمه هایی را در پی داشته باشد، البته عواقب خاص آن به تفصیل ذکر نشده است.

الزام ارائه دهندگان برنامه های تلفن همراه برای به اشتراک گذاری اطلاعات تجاری با دولت، نگرانی هایی را در میان توسعه دهندگان نرم افزار مستقل چینی ایجاد کرده است، زیرا می ترسند که این امر می تواند مانع نوآوری محلی و مانع دسترسی به نرم افزارهای خارج از کشور شود.

فرآیند تشکیل پرونده، که می‌تواند تا ۲۰ روز طول بکشد، ممکن است از راه‌اندازی سریع برنامه‌ها و بهبود مستمر از طریق به‌روزرسانی‌های سریع، که یک مدل تجاری رایج است، توسط ارائه‌دهندگان محلی جلوگیری کند.

در سال‌های اخیر، پکن تلاش‌های خود برای تنظیم اینترنت را تشدید کرده است و طیف گسترده‌ای از محتوا، از آموزش آنلاین گرفته تا بازی‌های ویدیویی را هدف قرار داده است. تعداد کل اپلیکیشن ها در چین که به عنوان شاخص اقتصاد دیجیتال این کشور عمل می کند نیز کاهش یافته است. به دنبال سرکوب نظارتی پکن بر روی شرکت‌های بزرگ اینترنتی، سال گذشته ۲٫۶ میلیون اپلیکیشن در چین فعال بودند که نشان دهنده کاهش ۲۵ درصدی نسبت به ۳٫۵ میلیون اپلیکیشن موجود در سال ۲۰۲۰ است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/apples-app-store-may-become-illegal-in-china-soon-after-ccps-forces-tech-cos-to-submit-information-13181622.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *