ایسوس بزرگترین مانیتور میکرو ال ای دی را با قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار به فروش می رساند – اما تنها ۴K و نرخ تازه سازی پایینی دارد.

ایسوس در حال عرضه مانیتور ۱۳۵ اینچی MicroLED حرفه ای خود به کسانی است که در صنایع خلاق هستند، از جمله متخصصان پس از تولید و هنرمندان VFX – اما اندازه آن ممکن است با چند محدودیت جبران شود.

ProArt Cinema PQ07، دقیقاً مانند نمایشگرهای OLED، نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایتی را ارائه می‌کند، اما برخلاف استانداردهای رایج نمایشگر فعلی، هیچ محدودیت‌دهنده روشنایی خودکار (ABL) با مشکل مواجه نمی‌شود.

این بدان معناست که می تواند سطح روشنایی کامل ۲۰۰۰ نیتی را به طور خیره کننده ای حفظ کند. چک نوت بوک. در مقایسه، آخرین تلویزیون‌های OLED ال‌جی می‌توانند به ۲۱۰۰ نیت برسند – اما باز هم، اینها توسط ABL‌هایی محدود می‌شوند که به‌طور خودکار هنگام نمایش تصویر سفید یا روشن در هر زمان، نمایشگر را کم‌نور می‌کنند.

بزرگترین مانیتور MicroLED که می توان با پول خرید

نمایشگرهای MicroLED نوع نسبتا جدیدی از فناوری در فضای نمایشگر هستند، اما قیمت‌ها همچنان بسیار گران هستند، در حالی که نمایشگرهای OLED در سال‌های اخیر بسیار مقرون به صرفه‌تر شده‌اند. بسیاری از آخرین نمایشگرهای MicroLED در این صفحه نمایش داده می‌شوند CEDIA 2023 در سپتامبر.

صفحه نمایش MicroLED ایسوس از پنل های سامسونگ استفاده نمی کند پیشروان صنعت در این فناوری – به گفته این نشریه، زیرا گام پیکسلی ۰٫۷۸ میلی متری آن کمتر از میزانی است که سامسونگ در اوایل سال نشان داده بود.

سازنده سخت افزار اولین بار این نمایشگر را در Computex 2023 در ماه ژوئن به نمایش گذاشت، اما در آن زمان اطلاعات بسیار کمی در مورد مشخصات موجود بود.

این نمایشگر دارای بزرگترین اندازه نمایشگر برای یک مانیتور MicroLED در بازار فعلی است، اما همچنین می توانید چندین مورد را با هم ترکیب کنید تا سطح صفحه نمایش را به صورت مدولار افزایش دهید.

در حالی که مزایای زیادی برای ProArt Cinema PQ07 وجود دارد، محدودیت‌های متعددی نیز وجود دارد. فراتر از برچسب قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلاری، طیف رنگی آن ۹۵% DCI-P3 است که از سطحی است که بهترین نمایشگرهای OLED به آن دست یافته اند.

همچنین ممکن است به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز محدود شود، در حالی که بسیاری از مانیتورهای حرفه‌ای ممکن است به نرخ تازه‌سازی تا ۲۴۰ هرتز برسند.

این بزرگترین نمایشگر موجود نیست، اما مواردی مانند آن است دیوار سامسونگ – به طور مشابه تولید مجازی را هدف قرار می دهد – کمی متفاوت عمل می کند و برای استفاده در علائم دیجیتال مناسب تر است.

نمایشگر LED مستقیم ال جیدر همین حال، برای نصب در سینماهای خانگی طراحی شده است و از ۸۱ اینچ تا ۳۲۵ اینچ عظیم است. اما، مانند صفحه نمایش سامسونگ، این نمایشگر مانند ProArt PQ07 ایسوس برای حرفه ای ها طراحی نشده است.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/asus-sells-the-largest-microled-monitor-ever-for-a-cool-dollar200000-but-its-only-4k-and-a-low-refresh-rate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *