ایلان ماسک ممکن است بعداً برای Twitter/X از همه هزینه کند

ایلان ماسک ممکن است تمام Twitter/X را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهد. صحبت کردن در الف پخش زنده دوشنبهماسک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که پلت فرم میکروبلاگینگ است “حرکت به یک پرداخت ماهانه کوچک” سیستم، ظاهرا برای مبارزه با ربات ها.

به آن می گویم: این کار را بکن، نامرد. من به شما جرات می کنم.

ماسک مدتی است که در نظر دارد Twitter/X را به یک وب سایت پولی تبدیل کند گزارش پلتفرمر از نوامبر گذشته وی اظهار داشت که قبلاً در حال بحث در مورد اجرای چنین تغییری در سال ۲۰۲۲ بود. ۴۴ میلیارد دلار خرید فوری از لحظه ای که او به یک سرمایه گذاری سودآور تبدیل شود سینک آشپزخانه را وارد دفتر مرکزی شرکت کرد اواخر سال گذشته با این حال، به نظر می رسد ماسک ایده کمی در مورد چگونگی انجام آن بدون بیگانه کردن اکثریت قریب به اتفاق پایگاه کاربران توییتر/X ندارد. به تبلیغ کنندگان آن اشاره نکنیم.

ماسک در مورد آخرین طرح درآمدزایی خود گفت: “این تنها راهی است که می توانم به آن فکر کنم تا با ارتش عظیم ربات ها مبارزه کنم.”

ثروتمندترین مرد جهان دقیقاً نگفت که در نظر دارد از پرولتاریا برای ادامه استفاده از توییتر/X چقدر مطالبه کند، فقط گفت که این “مقدار کمی پول” خواهد بود. البته، «مقدار کم» می‌تواند به معنای هر چیزی باشد که از طرف مردی با دارایی خالص حاصل می‌شود ۲۶۳٫۳ میلیارد دلار.

مبلغ هر چه که باشد، بعید است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران تمایل به پرداخت آن را داشته باشند. حسن نیت نسبت به ماسک و توییتر/X در حال حاضر به طرز باورنکردنی کم است و افراد زیادی در آن حضور دارند فعالانه به پریدن به یک سکوی جایگزین فکر می کند. ضربه زدن به این کاربران ناراضی در کیف پول احتمالاً تصمیم آنها را بسیار آسان تر می کند.

ماسک در گذشته موفقیت چندانی با برنامه های پرداخت ماهانه نداشته است. ما قبلا طعم آن را چشیده بودیم تلاش ماسک برای کسب درآمد از Twitter/X زمانی که او سرویس اشتراک توییتر بلو را که بعداً به X Premium تغییر نام داد، دوباره قیمت گذاری و تغییر داد. افزایش هزینه آن از ۵ دلار به ۸ دلار در ماهماسک همچنین نشان تأیید تیک آبی پلتفرم رسانه اجتماعی را به یک امتیاز اشتراک پولی تبدیل کرد. به طور موثر آن را بی معنی می کند.

متأسفانه برای Twitter/X، تلاش‌های این شرکت برای متقاعد کردن کاربران به پرداخت هزینه برای این اشتراک کمتر متقاعدکننده بوده است. تحلیلگران تخمین می زنند که حدود ۸۳۰۰۰۰ حساب در X Premium مشترک هستند از ماه آگوست، کسری از ۵۴۰ میلیون کاربر ماهانه ماسک ادعا می کند Twitter/X دارد.

حتی اگر فرض کنیم ماسک با حساب خود سخاوتمند بوده است، و درصد کاربران مشترک بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد، باز هم یک قطره در یک بیابان مالی خشک است. نوامبر گذشته، جان ارلیچمن، از بلومبرگ مارکتز، این را محاسبه کرد Twitter/X به حدود ۷۸ میلیون مشترک نیاز دارد برای پیشی گرفتن از آنچه پلتفرم قبلاً از طریق تبلیغات در سال ۲۰۲۱ ساخته شده بود – منبع درآمدی که از آن زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تبلیغ کنندگان فرار کردند در پی تصاحب ماسک.

به این ترتیب، طرح ماسک برای گرفتن هزینه از همه افراد برای استفاده از توییتر/X احتمالاً حداقل تا حدودی ناشی از موقعیت مالی شرکت است. در ماه مه، شرکت سرمایه گذاری Fidelity ارزش توییتر را حدود یک سوم مبلغی که ماسک برای آن پرداخت کرده است.

با این حال، به جای افزایش سود توییتر/X، چنین تغییری به احتمال زیاد به آن آسیب می رساند. یکی از دلایل مهمی که بسیاری از آنها روی پلتفرم باقی مانده اند این است که اکثر دوستان، برندها و شخصیت های عمومی که آنها دنبال می کنند نیز در آن باقی می مانند. اما اگر Twitter/X ادای احترام پولی منظمی را به ماسک تحمیل کند، می‌تواند جرقه مهاجرت گسترده‌ای را برانگیزد و این کاربران را آزاد کند تا خانه‌ای برای میم‌ها، جوک‌ها و افکار بیهوده خود در جای دیگری پیدا کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، این امکان وجود دارد که از طرح درآمدزایی جدید ماسک هیچ نتیجه ای حاصل نشود و به سادگی یک خیال گذرا باقی بماند. با این حال، ممکن است اینطور نباشد. از این گذشته، ماسک بارها و بارها ثابت کرده است که مهم نیست چگونه غیر محبوب، بی پروایا احمق آشکار یک مسیر عمل ممکن است، او مایل به قدرت از طریق بدون توجه به.


منبع: https://mashable.com/article/twitter-x-elon-musk-paid-fee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *