اینفلوئنسرهای مجازی: با چهره های تولید شده توسط هوش مصنوعی که به عنوان دوستان آنلاین جدید شما ظاهر می شوند ملاقات کنید

آینده نفوذ اینجاست: یک آواتار دیجیتالی که میلیون‌ها طرفدار عاشق را مجذوب خود می‌کند و در عین حال سفارشی‌سازی بی‌نظیر و در دسترس بودن شبانه روزی را ارائه می‌دهد.

اینفلوئنسرهای مجازی روش ایجاد، مصرف و بازاریابی آنلاین محتوا را تغییر می دهند. آنها نشان دهنده رقصی نیروبخش بین فناوری پیشرفته و تمایل ما برای اتصال هستند. اما، در عین حال، آنها محصول دیگری هستند که توسط بازاریاب هایی که پول ما را می خواهند عرضه می کنند.

با بررسی دقیق، می‌توانیم خطراتی را که با این واقعیت‌های مبهم ظاهر می‌شوند، ببینیم.

اینفلوئنسرهای مجازی چیست؟

در حالی که اینفلوئنسرهای مجازی یک مفهوم خاص جدید نیستند – پاپ استار مجازی ژاپنی تاریخ کیوکو از سال ۱۹۹۶ وجود داشته است – پیشرفت های اخیر در فناوری آنها را در کانون توجه قرار داده است.

اینفلوئنسرهای دیجیتال یا هوش مصنوعی اینفلوئنسرها، این شخصیت های دیجیتالی در رسانه های اجتماعی حضور دارند و از منظر اول شخص با جهان تعامل دارند.

آنها توسط هنرمندان سه بعدی با استفاده از CGI (تصاویر تولید شده توسط رایانه)، فناوری ضبط حرکت و ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد شده اند. سازندگان می‌توانند کاری کنند که آنها دقیقاً همانطور که می‌خواهند به نظر برسند و رفتار کنند، و شخصیت‌های آنها به طور متفکرانه برای هماهنگی با مخاطبان هدف ایجاد شده است.

سه اصلی وجود دارد انواع اینفلوئنسرهای مجازی: افراد غیر انسان، انسان های متحرک و انسان های CGI شبیه زندگی. هر کدام روشی نوآورانه برای ارتباط با مخاطبان ارائه می دهند.

چرا اینفلوئنسرهای مجازی وجود دارند؟

پیشرفت در هوش مصنوعی، ظهور رسانه های اجتماعی و چشم انداز از متاورژن (که در آن دنیای واقعی و مجازی در یک تجربه دیجیتال عظیم و همهجانبه با هم ترکیب شده اند) به طور هم افزایی به رشد اینفلوئنسرهای مجازی دامن می زنند.

محبوبیت آنها باعث شده است بازار یابی آژانس ها از آنها به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی مقرون به صرفه استفاده کنند.

در حالی که اینفلوئنسرهای واقعی با میلیون ها فالوور ممکن است تقاضا کنند صدها هزار دلار در هر پست، یک برآورد ۲۰۲۰ اینفلوئنسر مجازی پیشنهادی لیل میکولا ۶۵۵۰ پوند معقول تر (در حال حاضر حدود ۱۲۶۰۰ دلار استرالیا) دریافت کرد.

اینفلوئنسرهای مجازی مزایای واضحی در رابطه با تعامل و بازاریابی آنلاین دارند. آنها پیر نمی شوند، آنها از رسوایی های (واقعی) آزاد هستند و می توان آنها را طوری برنامه ریزی کرد که به هر زبانی صحبت کنند. جای تعجب نیست که تعدادی از شرکت ها و افراد مشهور به این روند دست یافته اند.

در سال ۲۰۱۹، سوپر مدل بلا حدید با لیل میکولا در تبلیغات برای کالوین کلین عکس گرفت که یکی از ستون نویسان آن را “” نامید.نگاهی وحشتناک از آینده“.

از آن زمان، اینفلوئنسرهای مجازی حتی محبوبیت بیشتری پیدا کردند.
در سال ۲۰۲۱، پرادا معرفی کرد یک سفیر CGI برای عطر Candy. اخیراً، لیل میکولا در تعدادی از کمپین های برندهای مطرح و مصاحبه با افراد مشهور ظاهر شده است. حتی تیمبالند خواننده رپ گفته است او در حال بررسی یک همکاری است.

بحث شفافیت

اینفلوئنسرهای مجازی یک بعد فرهنگی منحصر به فرد دارند. آنها در فضایی تیره بین دنیای ما و فضای مجازی وجود دارند که ما هرگز آن را کاملاً کاوش نکرده ایم. چگونه ممکن است بر ما تأثیر بگذارند؟

یکی از نگرانی های اصلی شفافیت است. بسیاری از اینفلوئنسرهای مجازی در حال حاضر شبیه انسان هستند و تشخیص آنها از افراد واقعی ممکن است به طور فزاینده ای دشوار شود. این امر به ویژه در زمینه تبلیغات مشکل ساز است.

اینفلوئنسرهای مجازی اغلب در کنار افراد مشهور واقعی ظاهر می شوند.

با رشد بازار اینفلوئنسرهای مجازی، به دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه استفاده و افشای این محتوا نیاز داریم.

هند در این زمینه پیشتاز بوده است. در ژانویه، وزارت امور مصرف کنندگان آن را اجباری کرد برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، از جمله تأثیرگذاران مجازی، برای افشای محتوای تبلیغاتی مطابق با قانون حمایت از مصرف کننده، ۲۰۱۹٫

به طور مشابه، TikTok خود را به روز کرده است دستورالعمل های جامعه گفتن:

رسانه های مصنوعی یا دستکاری شده که صحنه های واقعی را نشان می دهند باید به وضوح افشا شوند. این کار را می‌توان با استفاده از برچسب یا شرح، مانند «مصنوعی»، «جعلی»، «نه واقعی» یا «تغییر شده» انجام داد.

راهی برای پول درآوردن مسی

ظهور کپی های مجازی از افراد واقعی (از جمله دیپ فیک) منجر به بحث های جدیدی در مورد نحوه استفاده از شباهت یک فرد، با یا بدون رضایت آنها شده است.

از یک سو پورنو دیپ فیک سلبریتی ها در حال افزایش است. از سوی دیگر، افراد مشهور “حقوق شبیه سازی” را در قراردادهای خود گنجانده اند تا در آینده از شباهت آنها استفاده شود. لیونل مسی ستاره جهانی فوتبال را در نظر بگیرید که به پپسی کو اجازه داد از نسخه دیجیتالی او برای تبلیغ استفاده کند چیپس سیب زمینی لای.

در حالی که این ممکن است فرصت هایی را برای گسترش استعدادها ایجاد کند، اما خطرات بهره برداری را نیز افزایش می دهد. افراد ممکن است ناخواسته یا ناامیدانه تصاویر دیجیتالی خود را بدون رضایت یا غرامت کافی بفروشند.

آیا مجازی جایگزین انسان می شود؟

در حال حاضر، رابطه بین اینفلوئنسرهای مجازی و انسانی بیشتر برای همزیستی آماده است تا جایگزینی کامل. در حال حاضر، اینفلوئنسرهای مجازی نمی‌توانند آنطور که یک فرد واقعی می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند (اگرچه سخت است بگوییم که چگونه این امر در آینده ممکن است تغییر کند).

در مورد تولیدکنندگان محتوای انسانی، اینفلوئنسرهای مجازی هم الهام بخش و هم رقابت هستند. آنها در حال تغییر معنای خلاقیت و تأثیرگذاری آنلاین هستند. چه بخواهند چه نخواهند، خالقان انسان باید به هر طریقی که می توانند با آنها – یا حداقل در کنار آنها – کار کنند.

مای نگوینمدرس بازاریابی، دانشگاه گریفیث

این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.


منبع: https://thenextweb.com/news/virtual-influencers-ai-generated-online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *