بانک مرکزی اروپا “تیم بی نهایت” را برای شناسایی برنامه های GenAI تشکیل می دهد

بوروکراسی اتحادیه اروپا ممکن است هیجان انگیزترین مفاهیم را به ذهن متبادر نکند. با این حال، عضویت در “تیم بی نهایت” مطمئناً یک چرخش ابرقهرمانی در میانگین روز کاری مرتفع خاکستری فرانکفورت شما ایجاد می کند.

دقیقه گیران مراقب باشند. پس از بررسی کارکنان در مورد محل استقرار مولد هوش مصنوعی کارگروه تازه تاسیس بانک مرکزی اروپا ۹ آزمایش را راه اندازی کرده است که نتایج آن می تواند به فعالیت های روزانه این موسسه مالی سرعت ببخشد.

این سازمان می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ را می‌توان برای کارهایی از جمله نوشتن کدهای پیش‌نویس، آزمایش نرم‌افزار سریع‌تر، خلاصه کردن اسناد نظارتی، تهیه پیش‌نویس‌ها و «بهبود متن نوشته‌شده توسط کارکنان که ارتباطات بانک مرکزی اروپا را برای عموم آسان‌تر می‌کند» به کار برد.

میریام موفکیر، مدیر ارشد خدمات بانک مرکزی، روز پنجشنبه در مورد استفاده بانک مرکزی اروپا از هوش مصنوعی صحبت کرد. پست وبلاگ سازمان (برای اینکه کاملاً روراست باشیم، او به نام “تیم بی نهایت” اشاره نمی کند، اما سایر گزارشات ارائه شده (این نام تعیین شده است.)

اظهار نظر در مورد کار اصلی بانک مرکزی اروپا برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده هاموفکیر گفت: «هوش مصنوعی راه‌های جدیدی را برای جمع‌آوری، پاکسازی، تجزیه و تحلیل و تفسیر این انبوه داده‌های موجود ارائه می‌کند، به طوری که بینش‌ها می‌توانند به کار حوزه‌هایی مانند آمار، مدیریت ریسک، نظارت بانکی و تحلیل سیاست‌های پولی وارد شوند.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

برنامه های کاربردی ECB موجود هوش مصنوعی

موفکیر گفت که بانک مرکزی اروپا در حال استقرار هوش مصنوعی در تعدادی از مناطق است. این شامل جمع‌آوری و طبقه‌بندی داده‌ها، و همچنین استفاده از خراش دادن وب و یادگیری ماشینی برای درک پویایی تنظیم قیمت و رفتار تورم است.

علاوه بر این، از مدل های پردازش زبان طبیعی آموزش دیده با بازخورد نظارتی برای تجزیه و تحلیل اسناد مربوط به نظارت بانکی استفاده می کند. این کار از طریق پلتفرم داخلی Athena انجام می‌شود که به طبقه‌بندی موضوع، تجزیه و تحلیل احساسات، مدل‌سازی موضوع پویا و شناسایی موجودیت کمک می‌کند. همچنین از هوش مصنوعی برای ترجمه اسناد به زبان های کشورهای عضو استفاده می کند.

موفکار ادامه داد: «به طور طبیعی، ما در مورد استفاده از هوش مصنوعی محتاط هستیم و از خطرات ناشی از آن آگاه هستیم. “ما باید از خود سوالاتی بپرسیم “چگونه می توانیم از پتانسیلی که مدل های زبان بزرگ ارائه می دهند به شیوه ای ایمن و مسئولانه استفاده کنیم؟” و “چگونه می توانیم از مدیریت صحیح داده ها اطمینان حاصل کنیم؟”

او بدون مشخص کردن دقیق چگونگی، اضافه کرد که بانک مرکزی اروپا در حال بررسی “سوالات کلیدی” در زمینه داده است. حریم خصوصی، محدودیت های قانونی و ملاحظات اخلاقی. با اتحادیه اروپا قانون شاخص هوش مصنوعی در حال کار استاستفاده از داده های مالی شهروندان باید چشم انداز جذابی برای پیمایش باشد.


منبع: https://thenextweb.com/news/european-central-bank-assembles-infinity-team-identify-generative-ai-applications

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *