بریتانیا، سوئیس و سوئد بزرگترین تقویت اقتصادی را از طریق هوش مصنوعی در اروپا خواهند داشت

بریتانیا، سوئیس و سوئد آماده هستند تا از هجوم طلای هوش مصنوعی درآمد کسب کنند، اما بیشتر اروپا برادرزاده فقیر عمو سام خواهند بود.

تحلیلگران خبره در کپیتال اکونومیکس، یک شرکت تحقیقاتی مالی مستقر در لندن، چنین می گویند. در یک مطالعه جدید، این شرکت ارزیابی کرد که کدام کشورها بهترین موقعیت را برای بهره مندی از رونق هوش مصنوعی دارند – و کدام یک از آنها عقب خواهند ماند.

محققان با استفاده از ۴۰ شاخص فرعی، ظرفیت های خود را برای نوآوری هوش مصنوعی، انتشار موثر هوش مصنوعی و سازگاری با تأثیرات مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سپس این سه دسته برای محاسبه یک رتبه بندی جهانی ترکیب شدند.

جای تعجب نیست که ایالات متحده در صدر جدول قرار گرفت، اما شوک هایی در گروه تعقیب وجود داشت.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

از جمله آنها موقعیت نسبتا پایین چین بود. علیرغم هوش مصنوعی خارق العاده ای که در شرکت هایی مانند TikTok و در موسسات تحقیقاتی توسعه یافته است، موانع نظارتی بسیار زیاد و مداخله دولت در بخش خصوصی چین را به عملکرد متوسطی رسانده است.

که در اروپادر همین حال، چشم انداز مختلط است. پیشتاز این قاره بریتانیا است که پس از ایالات متحده و سنگاپور در رتبه سوم جهانی قرار دارد.

«بریتانیا می‌تواند از مقررات سبک‌تر بهره‌مند شود.

تیم مطالعاتی دلایل متعددی را برای موقعیت بلندپایه بریتانیا بیان کرد. علیرغم نرخ های سرمایه گذاری همیشه پایین، این کشور به یک آهنربا برای استعدادهای هوش مصنوعی تبدیل شده است و از یک پایه تجاری مناسب برخوردار است.

یکی از بزرگترین نقاط قوت این کشور سیستم آموزش عالی آن است، به ویژه در مثلث طلایی تشکیل شده توسط شهرهای دانشگاهی کمبریج، لندن و آکسفورد، که استعدادهای برتر را از سراسر جهان جذب می کند.

موتور نوآوری دیگر گوگل است DeepMind’s آزمایشگاه پیشگام هوش مصنوعی که در لندن مستقر است. تحلیلگران همچنین انتظار دارند که بازار کار انعطاف پذیر بریتانیا از سازگاری اقتصادی گسترده تر با هوش مصنوعی حمایت کند، در حالی که اقتصاد خدمات محور آن می تواند انتشار را تسریع کند.

بریتانیا ممکن است تحت تأثیر موقعیت خود در خارج از اتحادیه اروپا باشد – چه مثبت و چه منفی. در حالی که کاپیتال اکونومیکس انتظار ندارد برگزیت یک عامل اصلی در اقتصاد هوش مصنوعی باشد، تیم تحقیقاتی می‌تواند اثراتی را متصور شود.

اندرو کنینگهام، اقتصاددان ارشد این شرکت در اروپا، به TNW گفت: «از جنبه مثبت، اگر اتحادیه اروپا در آینده هوش مصنوعی را با دقت بیشتری تنظیم کند، بریتانیا می‌تواند از مقررات لمسی سبک‌تر بهره مند شود». اما در مقابل آن، ممکن است همکاری در پروژه‌های هوش مصنوعی کاهش یابد یا بریتانیا از مشارکت در طرح‌های هوش مصنوعی اروپایی در مقیاس بزرگ جلوگیری کند.»

بعدی در صف تاج و تخت

بریتانیا یکی از سه کشور اروپایی است که پنج کشور برتر جهان را تکمیل می کند. جایگاه چهارم سوئیس است و سوئد در جایگاه پنجم قرار دارد. هر دو کشور در سازگاری قوی بودند و به ترتیب در رتبه های اول و دوم جهان قرار گرفتند.

کنینگهام گفت: «این اساساً به این معنی است که آنها سابقه خوبی در استفاده مجدد از منابع دارند.

از نظر نوآوری، سوئیس و سوئد کمی بالاتر از آلمان و کمی پایین تر از بریتانیا قرار گرفتند. اما هر دوی آنها به مراتب از چین و ایالات متحده عقب ماندند – موضوعی رایج در اروپا.

کنینگهام توضیح داد: «اروپا در زیرشاخص «نوآوری» ما فاصله زیادی از ایالات متحده و چین دارد، اساساً به این دلیل که سرمایه گذاری کمتری در تحقیقات هوش مصنوعی انجام می دهد و تحقیقات آکادمیک کمتری در این زمینه دارد.

نمرات ترکیبی هر دو منطقه یورو و اقتصادهای نوظهور در اتحادیه اروپا پس از ایالات متحده و آسیا قرار دارند. اعتبار: اقتصاد سرمایه

خارج از سه رهبر این قاره، چشم انداز اروپا به طور قابل توجهی تاریک تر است.

یکی از غم انگیزترین زمینه ها، کمبود پشتوانه مالی است. سرمایه گذاران سرمایه هنگفتی را به شرکت های فناوری ایالات متحده با قابلیت های GenAI وارد می کنند، در حالی که سهام اروپایی افزایش کمتری در ارتباط با هوش مصنوعی دریافت می کنند.

در نتیجه، بازارهای سهام این قاره احتمالاً برای همگام شدن با همتایان خود در سراسر اقیانوس اطلس تلاش خواهند کرد. اگر بازار ایالات متحده شرکت های اروپایی بیشتری را جذب کند، این شکاف ها تشدید خواهد شد، همانطور که اخیراً انجام داد بازوطراح تراشه مستقر در بریتانیا.

مانع دیگر، پراکندگی این قاره است ابر زیرساخت، که پایه های اساسی برای هوش مصنوعی را فراهم می کند. همچنین چندین مانع پایدار وجود دارد. در مقایسه با ایالات متحده، اروپا دارای یک اکوسیستم VC کوچک، شرکت های بسیار کمیاب، بازارهای کار سخت، مقررات سختگیرانه و محدودیت های سختگیرانه برنامه ریزی محلی است. در مجموع، این مؤلفه ها رشد را در طول رونق فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه ۱۹۹۰ محدود کردند. در عصر هوش مصنوعی، آنها ممکن است موانع بزرگتری ایجاد کنند.

برای تأکید بر این نکته، تیم مطالعه به تأثیرات مقررات فنی اتحادیه اروپا اشاره می کند. یک نمونه برجسته اخیراً با انتشار Bard، پاسخ گوگل به GPT OpenAI ظاهر شد. با توجه به نگرانی در مورد رعایت GDPR، Bard رسید در بیش از ۱۰۰ کشور قبل از اتحادیه اروپا.

راه اندازی های آتی بیشتر توسط قریب الوقوع مهار خواهند شد قانون هوش مصنوعی، که فناوری هایی مانند نظارت بیومتریک و تشخیص احساسات را محدود می کند. حفاظت از مردم همیشه کسب و کارها – یا اقتصاد – را خوشحال نمی کند.

آینده تعیین نشده است

هنوز زمان برای صعود – یا پایین – رتبه بندی وجود دارد. همانند فناوری‌های متحول‌کننده قبلی، افزایش بهره‌وری هوش مصنوعی به احتمال زیاد بیشتر از یک افزایش یک شبه آهسته خواهد بود. کاپیتال اکونومیکس انتظار دارد که تاثیرات بزرگ در اواخر دهه ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ رخ دهد.

برای بهبود آمادگی های خود، این شرکت به دولت های اروپایی توصیه می کند که فعالانه تر از مهاجرت استعدادهای IT و هوش مصنوعی حمایت کنند. این محقق همچنین از ارائه کمک های مالی بریتانیا برای تحقیقات دانشگاهی و تجاری حمایت کرد.

در بلندمدت، حمایت بیشتر از محیط‌های توانمند، مانند دانشگاه‌ها و آموزش در موضوعات STEM نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.

دولت‌ها جدا از نوآوری/تحقیق و توسعه نیز می‌توانند برای حمایت از انتشار هوش مصنوعی از طریق، به عنوان مثال، اطمینان از اینکه مقررات مانع از پذیرش نمی‌شوند، بازارهای کار منعطف هستند، کارهای بیشتری انجام دهند. [the] کنینگهام گفت: بخش عمومی با الگوبرداری از فناوری جدید پیشرو است.

بدون این تغییرات، بسیاری از اروپا در نظم اقتصادی جهانی بیشتر از ایالات متحده عقب خواهند ماند.


منبع: https://thenextweb.com/news/ai-to-boost-uk-sweden-switzerland-economies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *