بریتانیا بی سر و صدا هیئت مشاوران هوش مصنوعی مستقل را برکنار می کند که بخش فناوری هشدار دهنده است

را انگلستان دولت بی سر و صدا هیئت مشاوران مستقل مرکز اخلاق و نوآوری داده خود (CDEI) را که وظیفه ترویج استقرار مسئولانه داده ها و هوش مصنوعی فن آوری ها، به ویژه در بخش دولتی.

صفحه وب هیئت بود رسما تعطیل شد در ۹ سپتامبر، اما نه اطلاعاتی اعلام عمومی همین دیروز منتشر شد اخبار آینده ثبت شد (که اولین بار این خبر را منتشر کرد) گزارش شده است که دولت صفحه را به گونه ای به روز کرده است که هشدارهای ایمیلی را برای کسانی که در این موضوع مشترک هستند ارسال نمی کند.

پس زمینه

هیئت مشورتی CDEI برای اولین بار در سال منصوب شد ژوئن ۲۰۱۸. مأموریت آن «تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی شکاف‌ها در چشم‌انداز حکمرانی، توافق و تعیین بهترین شیوه‌ها برای هدایت استفاده‌های اخلاقی و نوآورانه از داده هاو به دولت در مورد نیاز به سیاست یا اقدامات نظارتی خاص توصیه می کند.

از زمان راه‌اندازی، این مرکز راهنمایی‌های عملی را به سازمان‌ها در بخش خصوصی و عمومی در مورد نحوه نوآوری فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و داده‌محور به روشی اخلاقی و کاهش‌دهنده خطر ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، آن را منتشر کرد استاندارد شفافیت الگوریتمی در ژانویه ۲۰۲۳ و الف مجموعه ای از تکنیک های تضمین هوش مصنوعی در ماه ژوئن

با این حال، همانطور که اعضای سابق هیئت مدیره به طور ناشناس به Recorded Future News گفتند، نگرش دولت نسبت به این نهاد به مرور زمان تغییر کرد و به دنبال چرخش چهار نخست وزیر مختلف و هفت وزیر امور خارجه از زمان راه اندازی این هیئت بود.

بریتانیا بی سر و صدا هیئت مشاوران هوش مصنوعی مستقل را برکنار می کند که بخش فناوری هشدار دهنده است

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

یکی از مقامات ارشد سابق CDEI توضیح داد که هیچ اراده سیاسی برای ادغام کار این مرکز در بخش عمومی وجود ندارد. استاندارد شفافیت الگوریتمی به طور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفت و “در کاغذ سفید هوش مصنوعیاضافه کردند.

حمایت از نگرانی های هوش مصنوعی “مرز”.

رویکرد ریشی سوناک به حکمرانی هوش مصنوعی به شدت بر کاهش خطرات وجودی این فناوری متمرکز شده است. هشدارها از جانب فن آوری و دانشگاه

در پاسخ، بریتانیا نامگذاری خود را در آوریل آغاز کرد گروه وظیفه هوش مصنوعی، نه تنها به تقویت رهبری کشور در این زمینه اختصاص دارد، بلکه به راه اندازی قابل اعتماد مدل های هوش مصنوعی “مرز” اختصاص دارد، “سیستم هایی که می توانند خطرات قابل توجهی برای امنیت عمومی و امنیت جهانی ایجاد کنند.” در مقابل، کار این مرکز بر استفاده واقعی و روزمره از داده ها و هوش مصنوعی متمرکز بوده است.

یکی از اعضای سابق هیئت مشورتی CDEI، “به نظر می رسد که خطرات وجودی تمرکز فعلی حداقل در دفتر نخست وزیر باشد.” گفت ComputerWeekly.com. می‌توان گفت که تمرکز بر ریسک‌های «وجودی» آینده آسان است، زیرا از در نظر گرفتن جزئیات آنچه اکنون در حال وقوع است و اقدامی اجتناب می‌کنیم.»

ناآرامی در سراسر بخش فناوری بریتانیا

در واکنش به این خبر، بنیانگذاران کسب و کار فناوری در سراسر بریتانیا نگرانی های خود را ابراز کردند. استناد کردن نگرانی در مورد “شفافیت و اعتماد به دولت” و درخواست برای “عصر جدیدی از پاسخگویی”.

“[This is] ناتالی کرامپ، مدیر عامل شرکت راه حل های داده Profusion، به TNW گفت: نشانه دیگری مبنی بر اینکه دولت به سادگی استراتژی منسجمی نسبت به داده ها و هوش مصنوعی ندارد، و همچنین مشارکت سهامداران قوی در این موضوع ندارد.

زمانی که ما این حرکت را در چارچوب عدم موفقیت نهایی جایگزینی GDPR هفت سال پس از اعلام لغو آن قرار دادیم، مسائل جاری پیرامون لایحه ایمنی آنلاینو عدم ارائه هر گونه مقررات گسترده هوش مصنوعی، تصویری از دولتی را ترسیم می کند که به نظر نمی رسد استراتژی در قبال تنظیم و پرورش نوآوری داشته باشد.

کرامپ امیدوار است که اجلاس آتی ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا نتایج مثمر ثمری را در مورد شیوه‌های هوش مصنوعی به ارمغان بیاورد، اما این سوال را مطرح می‌کند که چگونه دولت می‌خواهد با اخلاق داده‌ها بدون هیئت مشورتی پیش برود – همانطور که در واقع ممکن است.


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-dismisses-independent-ai-advisory-board-alarming-tech-sector

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *