بهترین ردیاب های بلوتوث برای سال ۲۰۲۴

اگر تا به حال توسط مجموعه ای از کلیدهای گم شده یا کیف پول نادرست از مسیر خارج شده اید، از یک ردیاب بلوتوث بهره مند خواهید شد. این گجت‌های کوچک به وسایل شما متصل می‌شوند و از گوشی هوشمند شما برای نگه داشتن تب‌ها از جایی که هستند استفاده می‌کنند. تعداد فزاینده‌ای از این ابزارها در حال حاضر در دسترس هستند، و ما برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها را آزمایش کردیم تا بهترین انتخاب‌های خود را پیدا کنیم و به شما کمک کنیم بهترین ردیاب بلوتوث را انتخاب کنید.

در دستگاه ردیابی بلوتوث به دنبال چه چیزی باشید

ردیاب‌های بلوتوث دیسک‌ها یا کارت‌های کوچکی هستند که برای برقراری ارتباط با تلفن هوشمند شما به سیگنال‌های بی‌سیم کم‌مصرف و کم‌انرژی متکی هستند. یکی را به وسایل خود وصل کنید و اگر در محدوده است، تلفن شما می تواند تراشه را “زنگ” بزند تا بتوانید آن را پیدا کنید. این دستگاه‌های ردیاب ویژگی‌های دیگری مانند هشدارهای جداسازی را ارائه می‌دهند تا به شما بگویند چه زمانی یک مورد برچسب‌گذاری شده را پشت سر گذاشته‌اید یا آخرین مورد گمشده کجا شناسایی شده است. برخی حتی می توانند به شبکه بزرگتری از تلفن های هوشمند برای ردیابی دستگاه شما در زمانی که خارج از محدوده هستید، ضربه بزنند. بسته به کاری که می‌خواهید ردیاب انجام دهد، هنگام تصمیم‌گیری برای دریافت کدام یک، باید به چند مشخصات نگاه کنید.

سازگاری دستگاه

مانند بسیاری از چیزهای مردم کوپرتینو، AirTags فقط با محصولات موجود در اکوسیستم اپل کار کنید. این شرکت افتتاح شده است دسترسی داشته باشید با این حال، به شبکه Find My خود برای تولیدکنندگان شخص ثالث، از جمله Chipolo. یاب های One Spot و Card Spot آن با شبکه بزرگ ردیابی اپل کار می کنند، اما فقط با دستگاه های اپل جفت می شوند. ردیاب‌های کلاسیک Chipolo با دستگاه‌های Android یا Apple و همچنین ردیاب‌های Tile کار می‌کنند.

یافتن شبکه

قابلیت‌های یافتن جمع‌آوری شده با داستان‌هایی درباره بازیابی اجناس دزدیده شده، تیتر خبرها هستند تجهیزات یا ردیابی چمدان گم شده سرتاسر جهان. با استفاده از سیگنال‌های ناشناس که دستگاه‌های دیگران را پینگ می‌کنند، این دستگاه‌های ردیابی بلوتوث می‌توانند به طور بالقوه به شما اطلاع دهند که یک مورد برچسب‌گذاری شده کجاست، حتی اگر تلفن هوشمند شما خارج از محدوده بلوتوث باشد. شبکه Find My اپل با بیش از یک شبکه بسیار بزرگ است میلیارد آیفون‌های در خدمت همه به‌طور پیش‌فرض از اپلیکیشن Find My اپل استفاده می‌کنند. بنابراین، مگر اینکه یک کاربر آیفون انصراف دهد، تلفن او بی‌صدا به‌عنوان ردیاب مکان برای هر AirTag نزدیک عمل می‌کند.

در حالی که گوشی های اندرویدی از تعداد آیفون‌ها در سطح جهانی، هنوز یک شبکه مشابه و یکپارچه ندارند. در طول کنفرانس I/O امسال، گوگل اعلام کرد به روز رسانی های آتی در شبکه Find My Device، با اقدامات بهتر ضد تعقیب شروع می شود، که برخی از آنها اخیرا دبیو کرده است. انتشار کامل شبکه FindMy-rival تا پایان سال جاری به تعویق افتاده است. ما چند ردیاب را می شناسیم که از مزایای سیستم جدید استفاده می کنند و پس از در دسترس قرار گرفتن، آنها را آزمایش کرده و این راهنما را به روز می کنیم.

در این میان، Tile دومین شبکه یافتن بزرگ را ارائه می‌کند، به طوری که هر تلفن هوشمندی که برنامه Tile را اجرا می‌کند، به عنوان مکان یاب ناشناس عمل می‌کند. بعد از Life360 به دست آورد Tile، ۴۷ میلیون کاربر آن برنامه به ۵۰ میلیون کاربر کاشی موجود اضافه شد و شبکه قابل توجهی ایجاد کرد.

در آزمایش‌های ما، AirTags داده‌های موقعیت مکانی تقریباً هم‌زمان را ارائه کرد و سریع‌ترین اقلام رها شده در نقاط اطراف آلبوکرکی، از جمله یک بار، کتاب‌فروشی و کافی شاپ در Nob Hill، همراه با پاتوق‌های مختلف در فضای باز در محوطه دانشگاه UNM بود. کاشی‌های ردیابی بلوتوث می‌توانستند اقلام گمشده ما را در اکثر مواقع پیدا کنند، اگرچه نه با دقت نقطه‌ای مانند AirTags. ردیاب‌های Spot Chipolo در همان شبکه Find My کار می‌کنند و عملکردی برابر با AirTags دارند.

از سوی دیگر، ردیاب‌های کلاسیک چیپولو، شبکه‌ای با منبع جمعیتی برای صحبت کردن ندارند. با این حال، همانطور که ما از ردیاب ها استفاده می کردیم، اندازه شبکه یافتن در مواجهه با موارد استفاده معمولی و روزمره اهمیت کمتری پیدا کرد. این توانایی آنها در عملکرد بهتر از هر راه دیگری بود که ردیاب های کلاسیک چیپولو را به بالای لیست ما ارتقا داد.

مجموعه ای از ردیاب های بلوتوث که به صورت شبکه ای روی پس زمینه چوبی چیده شده اند.  ردیاب‌ها شامل ردیاب‌های کاشی مشکی در اشکال مختلف، دو ردیاب نقره‌ای و سفید AirTag و یک ردیاب چیپولو آبی گرد است که به مجموعه‌ای از کلیدها با زنجیره کلید چند ابزاری متصل است.
امی اسکورهایم / انگجت

هشدارهای جدایی

اینجاست که ابزار روزمره یک ردیاب واقعاً می درخشد. هشدار جدایی به شما امکان می‌دهد زمانی که از اقلام برچسب‌گذاری شده خود دور شده‌اید مطلع شوید، که اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کیف لپ‌تاپ، یا ژاکت یا چتر همیشه هنگام خروج از خانه همراه شما باشد، مفید است.

این اعلان‌ها زمانی که شما بیرون از خانه هستید نیز کار می‌کنند. اگر یک دستگاه ردیابی بلوتوث در کیف پول خود دارید و بدون آن از رستوران خارج می شوید، هشدار جدایی باید شروع شود و باعث گم شدن اقلام کمتری شود. این ویژگی همچنین به شما می‌گوید آیتم و تلفن برچسب‌گذاری شده شما آخرین بار کجا جفت شده‌اند، به شما امکان می‌دهد در صورت از دست دادن هشدار، مراحل خود را دوباره دنبال کنید.

هر ردیاب به طور متفاوتی با آیتم های سمت چپ برخورد می کند. هر دو AirTags و Chipolo به طور پیش فرض دارای این ویژگی هستند. ردیاب کاشی نیاز به سالانه دارد اشتراک، ابونمان برای فعال کردن هشدارها (در حال حاضر ۳۰ دلار در سال). هم AirTags و هم Tiles به شما امکان می‌دهند تا هشدارهای جداسازی را در مکان‌های خاصی خاموش کنید، به این معنی که می‌توانید خانه خود را به عنوان یک مکان “ایمن” تنظیم کنید که در آن موارد می‌توان در آن جا گذاشت، اما هشدارها همچنان در جاهای دیگر فعال می‌شوند. Chipolo مکان‌های امنی ارائه نمی‌کند، اما می‌توانید هشدارهای خارج از محدوده را بر اساس هر مورد تغییر دهید.

در آزمایش‌های ما، چیپولو پس از اینکه بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ فوت از آیتم برچسب‌گذاری شده خود فاصله گرفتیم، هشداری ارسال کرد. AirTags بین ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ فوتی به ما هشدار داد. و تایلز پس از تقریباً میانگین ۱۵۰۰ فوت اعلان ارسال کرد. اعلان‌های کاشی در آیفون سازگار نبودند، اما هنگام کار با تلفن اندرویدی به خوبی کار می‌کردند.

قابلیت اتصال، حجم و طراحی

قابلیتی که اغلب از آن استفاده می کنید، عملکرد ساده «کلیدهایم را پیدا کنید» است. اگر تلفن خود را دارید، اما نمی‌دانید کلیدهای برچسب‌گذاری شده کجا هستند، می‌توانید روی دکمه‌ای در برنامه ردیاب ضربه بزنید تا ردیاب زنگ بخورد. ردیاب‌های کلاسیک Tile و Chipolo همچنین به شما امکان می‌دهند روی خود دستگاه دوبار کلیک کنید تا تلفنتان زنگ بخورد، اما AirTags و Chipolos که در برنامه Find My اجرا می‌شوند این ویژگی را ارائه نمی‌دهند.

میزان صدای دستگاه ردیاب بلوتوث ممکن است تعیین کند که آیا می‌توانید کالایی را که در کوسن‌های مبل خود دفن شده است یا در اتاقی پر سر و صدا پیدا کنید. AirTag ها شهرت دارند که در سمت ساکت هستند، و این با آنچه ما دیدیم (با اندازه گیری تقریباً ۶۵ دسی بل) مطابقت دارد. تگ‌های چیپولو به سبک زنجیره‌کلیدی، هر دو نسخه فقط اپل و نسخه آگنوستیک دستگاه، و ردیاب کیف پول Tile Slim بلندترین بودند و بین ۸۳ تا ۸۵ دسی‌بل اندازه داشتند.

طراحی مشخص می کند که شما می توانید ردیاب را به چه چیزی وصل کنید. AirTag ها دیسک های کوچک و صافی هستند که هیچ راهی برای اتصال به هیچ چیز بدون لوازم جانبی ندارند متعدد، اما این یک هزینه اضافی است که باید در نظر گرفته شود. هر دو Chipolo و Tile ردیاب‌هایی با سوراخ‌هایی ارائه می‌کنند که به راحتی به حلقه کلید شما متصل می‌شوند، و هر دو شرکت نسخه‌هایی به شکل کارت را نیز ارائه می‌کنند که برای قرار گرفتن در کیف پول شما طراحی شده‌اند. باتری ها برای AirTags، Chipolo One و Tile Pro قابل تعویض هستند. Tile Mate و تمام ردیاب‌های کارتی‌شکل باتری قابل تعویض ندارند، به این معنی که هر زمان که دستگاه از بین رفت، باید کل دستگاه را تعویض کنید. سنگریزه ردیاب ها قابل شارژ هستند. ما در حال حاضر در حال آزمایش آنها هستیم و این راهنما را به روز می کنیم تا نحوه انباشتگی آنها را به اشتراک بگذاریم.

تعقیب و دزدی

AirTags اخیراً مورد توجه بازیگران بد قرار گرفته است کاشتن آنها را بر روی مردم به منظور تعقیب آنها. اگرچه این واقعیت ممکن است بر تصمیم خرید شما تأثیری نداشته باشد، هر بحثی در مورد ردیاب بلوتوث باید به چه مراحلی توجه شود سیب، گوگل و کاشی برای رسیدگی به موضوع اقدام کرده اند. اگر AirTag تشخیص داده شود با شما حرکت می کند و جدا از صاحبش، دستگاه زنگ خواهد زد به شما هشدار دهد از حضور آن چه آیفون یا یک تلفن اندرویدی داشته باشید، تا زمانی که خدمات موقعیت یابی و بلوتوث را روشن کرده باشید، به طور خودکار یک هشدار دریافت خواهید کرد و نیازی به مراحل بیشتری نیست. Tile ویژگی مشابهی را از طریق برنامه استاندارد خود ارائه می‌کند و برای جستجوی ردیاب‌های مشکوک در نزدیکی به حساب Tile نیازی ندارد.

اخیراً Tile قابلیتی به نام Anti-Theft Mode راه اندازی کرده است که به شما امکان می دهد یکی از ردیاب های آن را برای دیگران غیرقابل شناسایی کنید. این بدان معناست که اگر شخصی آیتم برچسب‌گذاری شده شما را بدزدد، نمی‌تواند از ویژگی‌های ضد تعقیب برای یافتن مکان دقیق آن و غیرفعال کردن ردیاب استفاده کند. البته، این امر به طور بالقوه استفاده از کاشی را به عنوان یک دستگاه تعقیب آسان‌تر می‌کند، بنابراین برای فعال کردن این ویژگی، باید شناسه خود را تأیید کنید و با یک مورد موافقت کنید. ۱ میلیون دلار جریمه برای سوء استفاده

به طور کلی، ردیاب بلوتوث ممکن است بهترین گزینه برای مبارزه با سرقت باشد یا نباشد. داستان‌های حکایتی فراوان است که در آن افراد کالاهای دزدیده شده را با استفاده از ردیاب کشف کرده‌اند – اما داستان‌های دیگر بیشتر هستند. هشدار دهنده. اپل هنوز ردیاب ها یا یافتن شبکه های خود را به عنوان راهی برای مقابله با سرقت تبلیغ نمی کند. از سوی دیگر، ردیاب‌های GPS معمولاً برای همین منظور به بازار عرضه می‌شوند.

چطور تست کردیم

قبل از اینکه تصمیم بگیریم کدام ردیاب ها را آزمایش کنیم، در این زمینه تحقیق کردیم و به نظرات کاربران در آمازون، Best Buy و سایر خرده فروشان و همچنین بحث در سایت هایی مانند Reddit نگاه کردیم. ما همچنین بررسی کردیم که نشریات دیگر در مورد این موضوع چه می‌گویند قبل از محدود کردن انتخاب‌های خود به Apple AirTag، Tile و Chipolo. هنگامی که SmartTag 2 سامسونگ در اکتبر ۲۰۲۳ عرضه شد، ما آن را به همراه ردیاب چیپ قابل شارژ Pebblebee به آزمایش خود اضافه کردیم.

لیست کامل همه ردیاب‌هایی که آزمایش کردیم در اینجا آمده است:

پس از به دست آوردن ردیاب ها، هر کدام را در طی چند هفته با استفاده از آیفون ۱۱ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا آزمایش کردم. تجربیات احتمالی کاربر، مانند گم کردن و جا گذاشتن اقلام در خانه و خارج از شهر را دوباره خلق کردم. من ردیاب‌ها را در نقاط مختلف نزدیک مرکز شهر آلبوکرکی کاشتم که بیشتر در دانشگاه نیومکزیکو و اطراف آن و محله نوب هیل اطراف آن متمرکز شده‌اند. هر آزمایش چندین بار انجام شد، چه در حین راه رفتن و چه در هنگام رانندگی و من از ویژگی اندازه گیری فاصله در Google Maps برای ردیابی فیلم برای هشدار استفاده کردم. من به آسانی استفاده از برنامه، میزان قابل اعتماد بودن اتصال تلفن به ردیاب و هر مزیت و ایراد دیگری که در طول استفاده منظم به وجود آمد توجه کردم.

بهترین کلی: چیپولو وان

آزمایش عملی در شکست فرضیات عالی است، و این همان چیزی است که در مورد آن اتفاق افتاد چیپولو وان. شبکه یافتن جمعیت این ردیاب نمی تواند با AirTag یا Tile اپل مقایسه شود. در واقع، زمانی که من به مدت ۲۴ ساعت در خارج از اتحادیه دانشجویی شلوغ در UNM از چیپولو خارج شدم، هرگز به من هشدار داده نشد که یکی از اعضای چیپولو انجمن مورد من را شناسایی کرده بود اما همانطور که از آن استفاده کردم و تصور کردم که بیشتر مردم چگونه از ردیاب به صورت روزانه استفاده می کنند، دستگاه ارزش خود را ثابت کرد و جایگاه خود را بر روی جا کلیدی من به دست آورد.

The One یک دیسک پلاستیکی کوچک و رنگارنگ با سوراخ است. با هر دو دستگاه اپل و اندروید کار می کند و به برنامه ای نیاز دارد که استفاده از آن ساده باشد و ردیاب های جدید را به راحتی جفت کند. اپلیکیشن و تجربه ردیابی در آیفون و گوشی گلکسی تقریباً یکسان بود و در هر دو پلتفرم به خوبی کار می‌کرد. صدای آن از همه ردیاب ها بلندتر بود، بنابراین وسایل گمشده به سرعت در اطراف خانه پیدا شدند. برخلاف سایر ردیاب‌ها، هرگز بین فشار دادن دکمه Ring to Find و شنیدن صدای تریل تاخیری وجود نداشت. تأخیر زنگ برای AirTag هرگز بیشتر از چند ثانیه نبود و Tiles معمولاً پس از ده ثانیه وصل می‌شود و زنگ می‌زند. در حالی که این یک تاخیر توافقی نیست، اما می تواند استرس ناشی از عجله بیرون رفتن را افزایش دهد.

جایی که Chipolo One واقعاً خود را متمایز کرد با هشدارهای جدایی آن بود. من فقط نیم تا دو بلوک دورتر (یا به طور متوسط ​​۳۵۰ فوت) قبل از دریافت هشداری که می‌پرسد آیا موردی را فراموش کرده‌ام می‌رسم. نه AirTag و نه Tile هرگز Chipolo را شکست ندادند. چه در خانه، چه در کافی شاپ یا داخل ماشینم، اقلامی را فراموش کنم، هشدارها ثابت بودند.

تا جایی که چیزهایی را در طبیعت از دست بدهید، شما را به نقطه ای که آخرین بار تلفن و ردیاب شما جفت شده بودند برمی گرداند. این بدان معناست که اگر هشداری را از دست بدهید یا آن را روشن نکرده باشید، Chipolo به شما مسیرها را می‌دهد (از طریق برنامه نقشه‌هایتان) و شما را درست به جایی که موردتان را گذاشته‌اید می‌برد. در یک آزمایش، از یکی از دوستانم خواستم که ردیاب را در همان نزدیکی پنهان کرده بودم، در حالی که من به دنبال آن نبودم. من منطقه را ترک کردم و ساعاتی بعد برگشتم و با استفاده از آخرین اطلاعات مکان، من را در چند فوتی محل دقیق ردیاب هدایت کردم. زنگ زدن به ردیاب، پیدا کردن آن را آسان کرد. البته، اگر کسی با آیتم ردیابی شده شما کنار رود، چیپولو برای کمک به شما سخت‌تر می‌شود.

اگر نگران گم شدن هستید بار مسافر هنگامی که سفر می کنید یا اگر نگران هستید که ممکن است چیزهایی را در قطار یا اتوبوس گم کنید، این ردیاب برای شما نیست زیرا شبکه یافتن بسیار کوچکتر آن است. اما اگر به دنبال یک راه ساده مرده برای پیدا کردن کلیدهای خود هستید و مطمئن شوید که ژاکت شما هنگام انجام این کار از نوار خارج می شود، چیپولو وان سخت است.

بهترین برای آیفون: Apple AirTag

AirTags با برنامه Find My iOS کار کنید، بنابراین نیازی به دانلود اضافی ندارند. اگر از برنامه من را پیدا کنید پیش از این، احتمالاً خواهید فهمید که چگونه این کار می کند. اینها بی صداترین ردیاب هایی هستند که ما آزمایش کردیم و هر بار که دکمه Play Sound را فشار می دهید، برچسب ها فقط به مدت هفت ثانیه زنگ می زنند. اگر مورد خود را فوراً پیدا نکردید و نمی‌توانید از AirTags برای زنگ زدن تلفنتان استفاده کنید، باید فشار دهید.

در مورد هشدارهای جدایی، AirTags ثابت بود، و همیشه وقتی که من حدود ۱۲۰۰ فوت دورتر یا حدود سه بلوک مربع بدون آیتم سفر می کردم، هشدار “حذف پشت سر” را ارائه می داد. می‌توانید هشدارهای جداسازی را برای هر ردیاب خاصی خاموش کنید، و همچنین مکان‌های خاصی مانند خانه یا محل کار خود را به عنوان استثنایی برای اعلان‌ها تعیین کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که AirTags دارد و هیچ برچسب دیگری ارائه نمی‌کند، امکان استفاده از پروتکل بی‌سیم فوق‌باند (UWB) است. این به شما امکان می دهد یک بازی سرگرم کننده گرم و سرد را با یک آیتم در فاصله ۲۵ فوتی آیفون خود انجام دهید. فلش‌های جهت و فاصله‌سنج رو به کاهش روی صفحه نمایش آیفون شما را به سمت یک مورد بدون نیاز به زنگ زدن راهنمایی می‌کند. این در حدود ۷۵ درصد مواقع در تست های من به طور قابل اعتماد کار می کرد. گاهی اوقات زنگ زدن آیتم آسان تر بود، زمانی که یافته جهت نمی توانست قفل ردیاب را حفظ کند.

UWB توسط مدل‌های آیفون ۱۱ به بعد پشتیبانی می‌شود و در حالی که گوشی‌های جدیدتر Galaxy و Pixel نیز از UWB پشتیبانی می‌کنند، هنوز هیچ ردیاب سازگار با اندروید منتشر نشده است. در سال ۲۰۲۱، کاشی اعلام کرد یکی که این کار را می‌کند، اما از آن زمان به بعد، پنجره‌ی انتشار وعده داده شده خود در «اوایل سال ۲۰۲۲» را از دست داده است.

توانایی AirTag برای یافتن یک مورد گمشده در شهر تقریباً وهم انگیز است. من یک نفر را داشتم (که آیفون حمل نمی کرد) دوچرخه ام را با یک ردیاب که زیر صندلی پنهان شده بود به مکانی در فاصله کمی بیش از نیم مایلی برد. چند دقیقه بعد به راه افتادم و در برنامه Find My گزینه Notify When Found را فعال کردم. در عرض سه دقیقه، اعلانی دریافت کردم که دوچرخه در نزدیکی یک آدرس “دیده شده” است. با ضربه زدن روی Directions به Apple Maps می‌روم، که من را به نقطه‌ای در حدود ۳۰ فوت از دوچرخه برد. اگر از دید پنهان بود، می توانستم از دکمه Find Nearby برای فعال کردن ویژگی های مکان یابی UWB استفاده کنم. زنگ زدن تگ آنقدر آرام بود که در پیاده رو شنیده نمی شد.

اگر می خواهید همان ویژگی های ترسناک-دقیق یافتن جامعه را داشته باشید، اما با صدای بلندتر و سوراخی در ردیاب، چیپولو یک نقطه یک گزینه محکم است با این حال، این قابلیت‌های UWB را ارائه نمی‌کند و هشدارهای جداسازی مانند AirTags هستند (به شما امکان می‌دهد قبل از پینگ ۱۲۰۰ فوت فاصله بگیرید، در مقابل میانگین ۳۵۰ فوت با بالاترین رکورد ما، Chipolo One classic).

یا برای یک گزینه قابل شارژ، گیره زنبور عسل یک جایگزین خوب AirTag است. درست است، می‌توانید باتری دیسک‌های اپل را تعویض کنید، اما شارژ کردن ردیاب خود از طریق USB-C هر چند ماه یکبار ممکن است آسان‌تر باشد. Pebblebee با شبکه Find My اپل کار می کند و تنظیماتی مشابه AirTag دارد. در آزمایش‌های من، آن را به همان سرعتی که ردیاب اپل مشاهده کردم، مشاهده شد و هشدارهای سمت چپ تقریباً در همان فاصله‌ای دورتر خاموش شدند.

اما Pebblebee نسبت به AirTags چند مزیت دارد: دیسک مشکی دارای یک نقطه اتصال فلزی داخلی است و شامل یک گیره کارابین کوچک است، بنابراین برای اکثر موقعیت‌ها، به لوازم جانبی اضافی نیاز نخواهید داشت. Pebblebee بسیار بلندتر از ردیاب اپل است. من همچنین دوست دارم که وقتی آن را از برنامه پینگ می‌کنید، به زنگ زدن ادامه می‌دهد تا زمانی که به جای ساکت شدن پس از هفت ثانیه، دکمه توقف را بزنید. Pebblebee یک ردیاب کیف پول قابل شارژ نیز می‌سازد، که ممکن است راحت‌تر از AirTag گرد در یک قبض جابجا شود. اما یک کلمه هشدار: اگر می خواهید از آن با Find My استفاده کنید، نکن از قبل آن را با برنامه خود Pebblebee تنظیم کنید. اگر این کار را انجام دهید، قبل از اینکه با برنامه اپل کار کند، باید تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید.

بهترین برای اندروید: Tile Pro

Tile با دستگاه‌های Android یا Apple کار می‌کند، اما تجربه در Android بسیار بهتر است. برخی از مشکلات اتصال و فقدان هشدارهایی که تجربه آیفون را آزار می‌داد، در آزمایش‌های تلفن گلکسی نشان داده نشد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که Tile برای فعال کردن هشدارهای جداسازی به اشتراک نیاز دارد. Tile Premium 3 دلار در ماه یا ۳۰ دلار در سال است و شامل تاریخچه موقعیت مکانی و بازپرداخت اقلامی تا سقف ۱۰۰ دلار برای مواردی است که در شرکت ثبت نام می کنید، آنها همچنین سالی یک بار باتری تازه ارسال می کنند. Tile به‌عنوان تنها شرکت ردیاب که بازپرداخت را ارائه می‌کند متمایز است – حتی بدون اشتراک، آنها هزینه را پرداخت می‌کنند تا ۲۵ دلار برای مواردی که در آنها ثبت نام می کنید.

را کاشی پرو دستگاهی به شکل جاکلیدی با سوراخ فلزی جاکلیدی است که احساس محکمی دارد. حلقه Pro فقط چند دسی بل ساکت تر از Tile Mate بود (۷۸ در مقابل ۸۲ دسی بل)، اما محدوده اتصال با Pro بهتر بود و در تست های شبکه یاب دقیق تر بود. علاوه بر این، این تنها دستگاه فعلی کاشی با باتری قابل تعویض است که حدود یک سال دوام می آورد.

برای تست آیتم‌های گمشده، از دوستی داشتم که Pro را به مکان‌های تصادفی برد. پس از روشن کردن ویژگی Notify When Found، بین پنج تا ده دقیقه بعد هشداری دریافت می‌شود که می‌گوید کالای گمشده من «توسط جامعه پیدا شده است». جزئیات نقشه معمولاً در حدود ۱۰۰ فوت یا بیشتر دقیق بود، اگرچه گاهی اوقات فکر می‌کرد که کاشی در یک کسب‌وکار همسایه با محل واقعی خود قرار دارد. بدون ویژگی UWB، یافتن دقیق یک مورد دشوارتر بود. در یک آزمایش، ردیاب به یک میخانه پر سر و صدا ختم شد. در حالی که مسیرها من را به مکان مناسب نشان می‌دادند، اگر دوستم را نمی‌دیدم، پیدا کردن آن مشکل می‌شد، زیرا عملکرد حلقه در میان هیاهو بی‌فایده بود.

بهترین برای سامسونگ: Samsung SmartTag 2

هیچ چیز نمی تواند وسعت شبکه Find My اپل را شکست دهد، زیرا برای کمک به یافتن AirTag ها به هر آیفون نزدیکی متکی است. ممکن است تعداد گوشی‌های سامسونگ در ایالات متحده کمتر از تعداد گوشی‌های اپل باشد، اما همچنان قابل توجه است. جدید SmartTag 2 برای ارائه یک شبکه یافتن که ممکن است بهترین شبکه اپل نباشد، اما بزرگتر از هر چیز دیگری در حال حاضر برای اندروید است، به آن تلفن ها متکی است. البته، زمانی که گوگل آن را آزاد کند منبسط شبکه دستگاه من را پیدا کنید، همه چیز تغییر خواهد کرد.

SmartTag 2 فقط با دستگاه‌های سامسونگ کار می‌کند و پس از آزمایش یکی از آن‌ها با گلکسی S23، من تحت تأثیر قرار گرفتم که چقدر سریع می‌توانست آیتم‌های برچسب‌گذاری شده را در طبیعت پیدا کند، اگرچه دقت آن کاملاً با اپل مطابقت نداشت. از بین تمام ردیاب‌هایی که امتحان کرده‌ام، طراحی SmartTag را بیشتر دوست دارم. این یک فوب مستطیلی با یک سوراخ بزرگ برای اتصال مستقیم به کلیدهای شما است، یا می‌توانید قاب و حلقه سیلیکونی اختیاری سامسونگ را خریداری کنید. صدای آن بلندتر از AirTag و Tile Pro است، اما نه به اندازه Chipolo One یا Pebblebee Clip. همچنین می‌توانید آهنگ زنگ برچسب را تغییر دهید یا آن را دوبار فشار دهید تا گوشی شما زنگ بخورد، هر دوی این موارد با AirTags نمی‌توانید انجام دهید.

راه‌اندازی نیز ساده است: هنگامی که زبانه کششی پلاستیکی را بردارید، تلفن شما ردیاب را حس می‌کند و شما را از طریق مجوزهای استاندارد (سرویس‌های مکان، اعلان‌ها) و هشدارها (از ردیاب برای افراد استفاده نکنید) راهنمایی می‌کند. برنامه همراه، SmartThings Find، دستگاه های سامسونگ و SmartTag شما را با یک رابط بصری و تمیز مبتنی بر نقشه های گوگل ردیابی می کند.

در مورد نحوه عملکرد تگ در عمل، متوجه شدم که وقتی حدود سه بلوک (۱۲۰۰ فوت یا بیشتر) در هنگام راه رفتن و حدود هشت بلوک در هنگام رانندگی دورتر شدم، هشدارهای سمت چپ به طور قابل اعتمادی فعال می شوند. این بسیار طولانی‌تر از هشدارهای Chipolo، کمی طولانی‌تر از اعلان‌های اپل و تقریباً برابر با ویژگی سمت چپ Tile است.

وقتی برچسب خارج از محدوده باشد و حالت گمشده را فعال کنید، زمانی که توسط یک گوشی دیگر سامسونگ شناسایی شود، هشدار دریافت خواهید کرد. این برچسب همچنین از NFC برای نمایش اطلاعات تماس شما و یک یادداشت سفارشی برای هر کسی که ردیاب را پیدا می‌کند، صرف نظر از برند گوشی هوشمندی که حمل می‌کند، استفاده می‌کند. البته، هر کسی که آن را پیدا کند باید بداند که آن را در پشت تلفن خود نگه دارد تا پیام را دریافت کند، و زمانی که برچسب در نگهدارنده سیلیکونی بود، راه اندازی آن با آیفون من سخت تر بود.

برای آزمایش شبکه یافتن، از یکی از دوستان (بدون گوشی در جیب) خواستم که با برچسب نیم مایل دورتر سرگردان شوند. حدود ۱۲ دقیقه پس از روشن کردن حالت گمشده، پیامی دریافت کردم که SmartTag “توسط یک دستگاه نزدیک دیده شد” با یک پین افتاده است. روی «پیمایش» در برنامه ضربه زدم، نقشه‌های Google باز شد و من را مستقیماً به نقطه‌ای از خیابان نسبتاً شلوغ از جایی که دوستم ایستاده بود هدایت کرد. اگر برچسب را در جایی که اخیراً بوده‌ام رها می‌کردم، فقط دیدن مکان روی نقشه کافی بود تا حافظه‌ام را در مورد اینکه ممکن است وسایلم را کجا انداخته باشم، کم‌کم کند. اما اگر کسی آیتم برچسب‌گذاری شده را دزدیده باشد و من در خیابان‌ها سرگردان بودم و سعی می‌کردم آن را پس بگیرم، به سبک هوشیاری، ممکن است آنقدر دقیق نبوده باشد که کمک کند. ممکن است به اندازه ترکیب iPhone و AirTag دقیق نباشد، اما SmartTag 2 یک ورودی محکم در بازار ردیاب بلوتوث است و اگر گوشی سامسونگ دارید گزینه خوبی است.

بهترین ردیاب کیف پول: Tile Slim

را کاشی اسلیم از Pro و Mate بلندتر است و تقریباً با صدای بلندترین ردیاب ما یعنی Chipolo One برابری می کند. این دستگاه هم با دستگاه‌های اندروید و هم اپل کار می‌کند و شکل کارت اعتباری ضخیم آن در شکاف‌های یک کیف پول معمولی قرار می‌گیرد (اگرچه اغلب در داخل کیف پول مسدودکننده RFID وصل نمی‌شود). هشدارهای جدایی که در صورت پرداخت هزینه اشتراک Tile دریافت می‌کنید، تقریباً در همان فاصله‌ای با Tile Pro فعال می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که قبل از پینگ کردن در مورد کالای سمت چپ، حدود ۱۵۰۰ فوت فاصله داشته باشید. هنگام استفاده از آیفون با ردیاب کاشی، هشدارهای جداسازی به ندرت دریافت می‌شد و اتصال بین تلفن و ردیاب در بهترین حالت، حتی در مجاورت نزدیک بود. اگر از آیفون استفاده می کنید، نقطه کارت چیپولو به همان اندازه بلند است، در شبکه گسترده Find My اپل اجرا می شود و به طور مداوم در حدود ۱۲۰۰ فوت به شما هشدار سمت چپ می دهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-bluetooth-tracker-140028377.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-bluetooth-tracker-140028377.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *