به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ اکنون با Copilot، Paint مبتنی بر هوش مصنوعی و موارد دیگر در دسترس است.

مایکروسافت شروع به ارائه یکی از بزرگترین به روز رسانی های خود برای ویندوز ۱۱ کرده است. یک Copilot جدید، به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی برای Paint و Snipping Tool، و موارد دیگر وجود دارد.

مایکروسافت امروز یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱ را منتشر می‌کند. این شامل دسترسی به Windows Copilot جدید، به‌روزرسانی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای Paint، Snipping Tool و Photos، پشتیبانی از نور RGB، یک File Explorer مدرن و بسیاری موارد دیگر است.

Windows Copilot ویژگی بزرگ جدید برای این به روز رسانی ویندوز ۱۱ است که همان ویژگی چت بینگ را مستقیماً به دسکتاپ ویندوز ۱۱ می آورد. به عنوان یک نوار کناری در ویندوز ۱۱ ظاهر می شود و به شما امکان می دهد تنظیمات را در رایانه شخصی کنترل کنید، برنامه ها را راه اندازی کنید یا به سادگی به سؤالات پاسخ دهید. مایکروسافت در حال ادغام Copilot در بسیاری از قسمت های ویندوزهم.

تصویری از Windows Copilot در حال اجرا در ویندوز 11
قابلیت Copilot در ویندوز ۱۱٫
تصویر: مایکروسافت

Copilot اساساً به عنوان یک دستیار دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی وجود خواهد داشت، دقیقاً مانند چشم انداز مایکروسافت برای کورتانا. در حالی که مایکروسافت برنامه کورتانا را خاموش کنید در داخل ویندوز ۱۱ ماه گذشته، Copilot به نظر می رسد که این فشار بزرگ مایکروسافت به هوش مصنوعی است.

مایکروسافت همچنین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به Paint، Snipping Tool و برنامه Photos ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند. Microsoft Paint با پشتیبانی از شفافیت و لایه‌ها، ویژگی‌های فتوشاپ مانند را دریافت می‌کند.

شفافیت و لایه های جدید در Microsoft Paint پشتیبانی می شود.
شفافیت و لایه های جدید در Microsoft Paint پشتیبانی می شود.
تصویر: مایکروسافت

مایکروسافت همچنین به زودی یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی جدید به Paint اضافه می کند. Windows Insiders می‌تواند برای دسترسی به ویژگی «Cocreator Paint» که در هفته‌های آینده برای همه کاربران ویندوز ۱۱ در دسترس خواهد بود، در فهرست انتظار ثبت‌نام کند. یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مصرف‌کننده در مایکروسافت، توضیح می‌دهد: «Cocreator خلاقیت شما را به سادگی با وارد کردن یک پیام متنی، انتخاب یک سبک، و ایجاد یک تصویر منحصر به فرد آزاد می‌کند. پست وبلاگ. سپس می‌توانید از آرایه‌ای از ابزارهای دیگر در Paint برای اصلاح بیشتر خلاقیت خود استفاده کنید، چه اضافه کردن لایه‌ها یا طراحی در بالا.»

مایکروسافت در طول دوره پیش نمایش از امتیازات برای این ویژگی تولید تصویر Paint استفاده می کند. ۵۰ اعتبار برای استفاده اولیه از Paint Cocreator در دسترس است که در هر بار استفاده، یک اعتبار مصرف می‌شود. مایکروسافت می گوید که ممکن است این سیستم اعتباری را پس از تکمیل پیش نمایش تغییر دهد، که نشان می دهد ممکن است در آینده برای این ویژگی هزینه دریافت کند.

ارتقاء هوش مصنوعی Snipping Tool به شکل استخراج و ویرایش متن است. اکنون می توانید متن را از یک تصویر در Snipping Tool کپی کنید و آن را در برنامه های دیگر به اشتراک بگذارید. این شبیه به ویژگی کپی متن از تصاویر موجود در Android یا iOS است. مایکروسافت همچنین قابلیتی را اضافه کرده است که به شما امکان می‌دهد ایمیل‌ها و شماره‌های تلفن را به‌طور خودکار از روی تصاویر مخفی کنید.

ویژگی جدید متن کپی در ابزار Snipping.
ویژگی جدید متن کپی در ابزار Snipping.
تصویر: مایکروسافت

اپلیکیشن Photos مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ با این به‌روزرسانی، تمرکز خود را بر روی هوش مصنوعی و تصاویر با یک گزینه تاری پس‌زمینه جدید ادامه می‌دهد. تاری پس‌زمینه به‌طور خودکار پس‌زمینه عکس را پیدا می‌کند و سوژه را برجسته می‌کند و پس‌زمینه را محو می‌کند. می توانید شدت تاری را سفارشی کنید یا حتی مناطقی را که تار می شوند تغییر دهید.

ممکن است لازم باشد چند هفته یا چند ماه صبر کنید تا نسخه‌های Paint، Photos و Snipping Tool با هوش مصنوعی را دریافت کنید. مایکروسافت هشدار می‌دهد که این به‌روزرسانی‌های برنامه «اکنون برای درصد کمی از کاربران مصرف‌کننده عرضه می‌شوند (با در دسترس بودن کامل در ماه‌های آینده).»

مایکروسافت همچنین در حال اضافه کردن یک برنامه بهبودیافته Windows Backup با این به روز رسانی است. اکنون این امکان را به شما می‌دهد تا زمانی که می‌خواهید به یک دستگاه جدید مهاجرت کنید، از رایانه شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و به لطف پشتیبان‌گیری در فضای ابری، تنظیمات موجود خود را به طور خودکار در رایانه شخصی جدید اعمال کنید. برنامه‌های پین‌شده در منوی استارت و نوار وظیفه شما نیز منتقل می‌شوند و هر برنامه‌ای از فروشگاه مایکروسافت به‌طور خودکار بازیابی می‌شود.

این آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۱ نیز پشتیبانی از کلیدهای عبور را معرفی می کند – روشی برای جلوگیری از رمز عبور و استفاده از چهره، اثر انگشت یا پین برای ورود به حساب‌ها. اکنون می توانید کلیدهای عبور ایجاد، مدیریت و ذخیره کنید و از آنها برای دسترسی به وب سایت ها، برنامه ها و خدمات استفاده کنید.

تصویری از فایل اکسپلورر در ویندوز 11 با رابط کاربری مدرن جدید
فایل اکسپلورر مدرن
تصویر: مایکروسافت

فایل اکسپلورر است داشتن ظاهری مدرن تر با این آپدیت ویندوز ۱۱ رابط کاربری فایل اکسپلورر به روز شده شامل یک رابط خانگی مدرن با تصاویر کوچک فایل و یک رابط چرخ و فلک است که می‌تواند فایل‌های اخیر و مورد علاقه را نشان دهد. این تغییرات باعث می‌شود که File Explorer با طراحی کلی ویندوز ۱۱ هماهنگی بهتری داشته باشد.

اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید، مایکروسافت در این آپدیت یک افزودنی جالب دارد: کنترل های نور RGB بومی. این ویژگی ویندوز ۱۱ که با نام Dynamic Lighting شناخته می شود، نورهای RGB را با استفاده از استاندارد باز HID LampArray کنترل می کند. Acer، Asus، HP، HyperX، Logitech، Razer و Twinkly همگی با مایکروسافت در این ویژگی Dynamic Lighting همکاری کرده‌اند که به برنامه‌های ویندوز اجازه می‌دهد دستگاه‌ها و همچنین بخش تنظیمات ویندوز ۱۱ را کنترل کنند.

ویژگی جدید Dynamic Lighting در ویندوز 11.
ویژگی جدید Dynamic Lighting در ویندوز ۱۱٫
تصویر: مایکروسافت

اگر ماوس، صفحه کلید، مانیتور، فن کیس یا هر چیز دیگری دارید که دارای نور RGB قابل کنترل است، برنامه این است که ویندوز در نهایت قادر به کنترل آن بدون برنامه شخص ثالث باشد. این بدان معناست که کمتر با برنامه‌ها دست و پنجه نرم کنید تا طرح رنگ خود را به درستی به دست آورید. مایکروسافت همچنین توانایی انتخاب گزینه‌های درایو و پوشه برای بازی‌ها را از فروشگاه مایکروسافت اضافه می‌کند، درست مانند برنامه Xbox که به شما امکان می‌دهد بازی‌های رایانه شخصی را روی درایوهای اضافی نصب کنید.

ادمین‌ها و توسعه‌دهندگان فناوری اطلاعات نیز افزوده‌های جدیدی را در اینجا دریافت کرده‌اند. مایکروسافت است ادغام رایانه های شخصی ابری ویندوز ۳۶۵ خود با این آپدیت وارد ویندوز ۱۱ شوید. Windows 365 Boot به شما این امکان را می دهد که مستقیماً روی رایانه های شخصی Windows 365 Cloud بر روی یک دستگاه بوت کنید و Windows 365 Switch به کاربران ویندوز ۳۶۵ اجازه می دهد بین یک دسکتاپ محلی و یک رایانه Cloud در ویندوز ۱۱ جابجا شوند.

توسعه دهندگان اکنون به آن دسترسی دارند Dev Home، روشی ساده تر برای راه اندازی و استفاده از ماشین های توسعه دهنده ویندوز. Dev Home از Windows Package Manager (winget) مایکروسافت برای ایجاد یک فایل پیکربندی برای نصب برنامه‌ها، ابزارها و بسته‌های مورد نیاز توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند. همچنین شامل قابلیت پیکربندی محیط های کدگذاری در فضای ابری با استفاده از Microsoft Dev Box و GitHub Codespaces است.

برنامه Dev Home جدید.
برنامه Dev Home جدید.
تصویر: مایکروسافت

در به‌روزرسانی دیگری که قرار است در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ منتشر شود، هنوز ویژگی‌های دیگری در راه است. همانطور که در ماه جولای اعلام شد، به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ ۲۰۲۳ (نسخه ۲۳H2) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. جان کیبل، رئیس سرویس و تحویل ویندوز، در الف پست وبلاگ امروز. ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چه چیزی در به روز رسانی ویندوز ۱۱ ۲۰۲۳ وجود دارد یا چرا مایکروسافت برخی از ویژگی های برنامه ریزی شده قبلی را برای آن به روز رسانی در به روز رسانی ۲۲H2 امروز اعمال کرده است.

مایکروسافت در پست اولیه وبلاگ خود که این به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ را اعلام کرد، اشاره نکرد که مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که انتظار داشتیم در به‌روزرسانی ۲۳H2 ببینیم، واقعاً در این به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ آمده‌اند. اکنون یک میکسر صدا در کنار پشتیبانی بومی RAR و ۷-zip و حتی برچسب‌های برنامه و حذف گروه‌بندی برای نوار وظیفه ویندوز ۱۱ در دسترس است. به طور گیج کننده ای، مایکروسافت فقط این موارد را در یک مشخص کرد یادداشت های پشتیبانی.

مایکروسافت همچنین در رویداد سرفیس و هوش مصنوعی خود در هفته گذشته به یک تجربه جوهربرداری جدید روی صحنه اشاره کرد، اما این ویژگی بخشی از این به‌روزرسانی نخواهد بود.

اگر می‌خواهید همین حالا به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ را دریافت کنید، می‌توانید به تنظیمات > Windows Update بروید و «دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها به محض در دسترس بودن» را روشن کنید. در غیر این صورت، برای دریافت آخرین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱، ممکن است لازم باشد تا پچ سه‌شنبه ماه نوامبر منتظر بمانید.

به‌روزرسانی، ۲۸ سپتامبر، ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت شرقی: مقاله برای روشن شدن برخی از ویژگی های جدید ظاهر شده در این به روز رسانی به روز شد.


منبع: https://www.theverge.com/2023/9/26/23890621/microsoft-windows-11-update-copilot-paint-snipping-tool-features

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *