به نظر می رسد X تبلیغات بدون برچسب را به فیدهای مردم می زند

X، شرکتی که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد، ممکن است تبلیغات خود را به درستی برچسب گذاری نکند و آن را در معرض خطر – یک بار دیگر – در معرض خطر قرار دادن FTC قرار دهد. در چند روز گذشته گزارش‌های متعددی مبنی بر ظاهر شدن آگهی‌ها در جدول زمانی کاربران گزارش شده است، بدون اینکه چنین برچسبی داشته باشند. TechCrunchکه اولین بار بود که در مورد تبلیغات مخفیانه گزارش داد.

بر اساس گزارش‌های آنها و همچنین گزارش‌های گروه‌های صنعتی، کاربران تبلیغات متعددی را شناسایی کرده‌اند که برچسب معمولی «تبلیغ» را که پست را به‌عنوان تبلیغات پولی و نه یک پست بومی شناسایی می‌کند، کنار گذاشته‌اند. بدیهی است که پست‌ها در واقع تبلیغات هستند هنگام کلیک کردن روی منوی «…» در توییت، که نشان می‌دهد توییت یک تبلیغ پولی است.

در حالی که تبلیغات بدون برچسب باعث عصبانیت کاربران شده است، که ممکن است به اشتباه فکر کنند این پلتفرم پست‌هایی را از حساب‌هایی که در جدول زمانی بعدی خود دنبال نمی‌کنند نشان می‌دهد، این مشکل همچنین خطر ایجاد مشکلات نظارتی بیشتری را با FTC دارد. ناندینی جامی، یکی از بنیانگذاران گروه دیده بان Check My Ads، بوده است در حساب توییتر خود در چند روز گذشته. این گروه غیرانتفاعی در حال پیگیری موضوع و تشویق کاربران X است هر نمونه ای که پیدا کنند

مشخص نیست که آیا تبلیغات بدون برچسب نتیجه یک اشکال است یا تغییر عمدی توسط شرکت. X، که دیگر بخش ارتباطات فعال ندارد، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

اما بر کسی پوشیده نیست که تجارت تبلیغاتی این شرکت طی سال گذشته از زمانی که ایلان ماسک مدیریت شرکت را بر عهده گرفت، سقوط کرده است. ماسک اخیراً گفته است که درآمد تبلیغات کاهش یافته است، قطره ای را که او به گردن فعالان انداخته است. این شرکت نیز اخیرا مدیران ارشد نظارت بر ایمنی برند، موضوعی که تبلیغ‌کنندگان از آن به عنوان نگرانی اصلی و دلیل عقب‌نشینی از پلتفرم یاد می‌کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/x-seems-to-be-slipping-unlabeled-ads-into-peoples-feeds-204234161.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/x-seems-to-be-slipping-unlabeled-ads-into-peoples-feeds-204234161.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *