تا به حال گوشی تاشو با صفحه نمایشی مثل این ندیده اید

تا به حال گوشی تاشو با صفحه نمایشی مثل این ندیده اید
اندی باکسال / روندهای دیجیتال

چه کسی می‌گوید صفحات روکش باید مربع یا مستطیلی باشند؟ Tecno تلفن تاشو Tecno Phantom V Flip را معرفی کرده است و ما قبلاً صفحه نمایش پوششی مانند آن را ندیده بودیم – حداقل نه در یک گوشی هوشمندتلفن.

Tecno چیزی شبیه به یک ساعت هوشمند را در جلوی گوشی تاشو خود قرار داده است و یکی از غیرمعمول‌ترین طراحی‌هایی است که تاکنون روی یک ساعت تاشو دیده‌ایم.

صفحه نمایش پوششی که شبیه هیچ چیز دیگری نیست

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

وقتی در نظر می گیریم که اکثر صفحه نمایش های پوشش بیرونی روی یک تلفن جمع و جور تاشو چه کاری انجام می دهند، عملکرد آن دقیقاً شبیه یک ساعت هوشمند است. اکثراً زمان، اعلان‌ها و اطلاعات کلی مفید مانند آب و هوا، حرکت و قرارهای تقویم شما را نشان می‌دهند. خب، این دقیقاً همان چیزی است که صفحه‌نمایش پوشش Phantom V Flip نشان می‌دهد و حتی برای مسیریابی و سبک خود از نرم‌افزار ساعت هوشمند مانند سیستم Wear OS Tile الهام گرفته است.

صفحه نمایش ۱٫۳۲ اینچی AMOLED دارای رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ است که همان مشخصات صفحه نمایش موجود در هواوی کوچک است. GT 4 را تماشا کنید و بسیار نزدیک به ۴۴ میلی متر Samsung Galaxy Watch 6. روی مرکز ماژول گرد در جلوی تلفن تا شده ضربه بزنید تا صفحه ساعت نمایان شود، سپس انگشت خود را از میان ویجت‌ها به سمت راست و کنترل‌های موسیقی به سمت چپ بکشید. برای اعلان‌ها انگشت خود را به بالا و برای تنظیمات سریع به پایین بکشید. می‌توانید کاغذدیواری‌های مختلفی را انتخاب کنید و بسیاری از آنها شبیه صفحه‌های ساعت هستند.

این واقعاً شبیه یک ساعت هوشمند است و کار کردن با آن به همان اندازه طبیعی و ساده است. با این حال، برخی از مشکلات تحریک کننده دارد. بدیهی است که برنامه ها را اجرا نمی کند، همانطور که برای صفحه نمایش کوچکی تصور می کنید، و در ۸۰۰ نیت، روشن ترین چیز موجود نیست. اما بدترین جنبه نحوه برخورد آن با نوتیفیکیشن ها و عدم وجود تنظیمات همیشه روشن است.

تعجب آور است که Tecno ویژگی همیشه روشن را به صفحه اصلی V Flip محدود کرده است و به صفحه پوششی اجازه نمی دهد یک صفحه ساعت ساده را نشان دهد. این کار آن را مفیدتر و زیباتر می کند. به طرز عجیبی، صفحه کوچک اعلان‌ها را هنگام ورود نشان نمی‌دهد و شما باید با باز کردن قفل صفحه یا صفحه اصلی به طور فعال به دنبال آن بگردید. این باعث می‌شود که از صفحه‌نمایش استفاده نشده احساس شود، و این تنها اولین مشکل از مشکلات مربوط به نرم‌افزار Phantom V Flip است.

سپس بقیه طرح وجود دارد

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

Tecno Phantom V Flip تقریباً به همان اندازه تا شده است موتورولا ریزر پلاس و کمی بزرگتر از Samsung Galaxy Z Flip 5. این صفحه نمایش بزرگ ۶٫۹ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ تازه سازی دینامیک ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز دارد. شاسی از فلز ساخته شده است و بدنه آن با چرم سازگار با پوست پوشانده شده است که به رنگ Mystic Dawn که در گوشی های ما دیده می شود (یا مشکی نمادین) می آید. وزن آن ۱۹۴ گرم است که نسبت به رقیب مستقیمش کمی سنگین تر است، اما همچنان جیبی است.

Tecno به خود می بالد که صفحه نمایش تا شده بدون چروک است، اما این واقعاً درست نیست. هنوز در نور مناسب قابل مشاهده است و وقتی صفحه را به سمت بالا بکشید می توانید آن را زیر انگشت خود احساس کنید، اما نسبت به چین خوردگی گلکسی زد فلیپ ۵ کمتر قابل توجه است. صفحه نمایش شباهت های زیادی با صفحه نمایش نصب شده در Razr Plus دارد، جایی که چین از سطح دید جزئی یکسانی برخوردار است. این گوشی با شیشه بسیار نازک پوشانده شده است، اما «احساس» مشخصی به آن دارد و نسبت به گوشی‌های رقیب، صاف و لمس کمتری دارد. این ناخوشایند نیست، اما زیباترین صفحه نمایشی نیست که من استفاده کرده ام، و به نظر می رسد که به سرعت کثیف و کثیف می شود.

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

لولا تا ۲۵۰۰۰۰ بار تست شده است، خود را در زوایای مختلف بین ۳۰ درجه تا ۱۵۰ درجه باز نگه می‌دارد و تقریباً کاملاً صاف و بی‌صدا و بدون شیب یا پیچ خوردگی دارد. فقط سطح مناسبی از مقاومت وجود دارد، با یک ضربه رضایت بخش بسته می شود و آهنرباها آن را در این موقعیت قفل می کنند تا زمانی که بخش ها را از هم جدا کنید. کیفیت بسیار بالاتری نسبت به لولای ریزر پلاس دارد، اما به اندازه لولای گلکسی زد فلیپ ۵ بی عیب و نقص نیست. متأسفانه، هیچ مقاومتی در برابر آب یا گرد و غبار نیز وجود ندارد، بنابراین باید مراقب آن باشید.

عکس گرفتن با Phantom V Flip

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

استفاده Tecno از صفحه نمایش پوششی دایره ای نیز جالب است زیرا به جای جدا کردن دوربین ها از صفحه نمایش، دوربین ها را در آن ادغام کرده است. شبیه یک ماژول دوربین معمولی در پشت هر گوشی دیگری به نظر می رسد و نسبت به طراحی های دیگر شلوغ تر است. دو دوربین در داخل وجود دارد – یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک دوربین با زاویه باز ۱۳ مگاپیکسلی – در حالی که در بالای صفحه نمایش باز شده یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد. صفحه روی جلد دارای یک پنجره پیش نمایش دوربین است، بنابراین می توانید از دوربین های اصلی برای سلفی استفاده کنید و صفحه نمایش تا حدی برای استفاده به عنوان پایه نیز باز نگه داشته می شود.

چه شکلی است؟ مانند بسیاری از گوشی های دیگر این روزها، دوربین اصلی خوب است، اما دوربین زاویه باز ناامید کننده است. یک گزینه ۲x در برنامه دوربین وجود دارد، اما این اتلاف وقت است مگر اینکه شما خواستن برای گرفتن عکس های بی کیفیت دوربین اصلی می تواند بیش از حد اشباع شود، و در برخی از تصاویر مقداری نویز وجود دارد، اما بوکه طبیعی دلپذیری دارد و جزئیات و هیجان بصری کافی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر آنلاین وجود دارد.

با این حال، در هر چیزی غیر از استفاده عمومی، عالی نیست. سلفی‌های گرفته شده با دوربین عقب فاقد جزئیات هستند، در حالی که عکس‌های با زاویه دید عریض با برخی از بهبود لبه‌های واضح نویز دارند. دریافتم که کنترل ژست گرفتن عکس با استفاده از صفحه روی جلد به عنوان پیش‌نمایش غیرقابل اعتماد است و استفاده از منظره یاب کوچک را بی‌معنی می‌کند. همچنین نمای دقیقی از عکس شما ارائه نمی دهد، زیرا هنگام گرفتن سلفی منظره نتوانستم انگشت خود را روی بخشی از لنز ببینم.

بقیه مشخصات چطور؟

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

Tecno Phantom V Flip از پردازنده MediaTek Dimensity 8050 با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند. اتصال ۵G و NFC برای پرداخت های موبایلی. حسگر اثر انگشت در دکمه پاور در کنار گوشی، شارژ ۴۵ واتی برای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، اندروید ۱۳ و ویژگی هایی مانند کاهش نور PWM 1440 هرتزی روی صفحه نمایش وجود دارد.

اگرچه صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی پویا است، اما دریافتم که ترجیح می‌دهم اغلب آن را تا ۹۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز افزایش ندهم، در نتیجه برنامه‌هایی مانند Threads و Chrome تارتر از آنچه من ترجیح می‌دهم به نظر می‌رسند. مجبور کردن تلفن به استفاده مداوم از فرکانس ۱۲۰ هرتز آن را درمان کرد اما احتمالاً بر عمر باتری تأثیر می گذارد. Tecno احتمالاً نرخ دینامیکی را برای افزایش عمر باتری تنظیم کرده است، اما نتیجه معکوس دارد زیرا ناخوشایند به نظر می رسد و افراد را وادار می کند که گزینه خودکار را نادیده بگیرند و هر گونه افزایش عمر باتری فرضی را فوراً از بین می برد.

پشت Tecno Phantom V Flip.
اندی باکسال / روندهای دیجیتال

بازی کردن آسفالت ۹: افسانه ها در تنظیمات پیش‌فرض نشان می‌دهد که Dimensity 8050 از بازی‌های چالش‌برانگیز راضی است، اما لمس گوشی کاملاً گرم می‌شود، اما فقط در کناره تلفن همراه با ماژول دوربین و صفحه نمایش پوششی. نمی سوزد، اما نشان می دهد که تلفن به سختی کار می کند، و این به رغم تعبیه یک محفظه بخار در داخل Tecno برای کمک به خنک شدن است. فکر نمی‌کنم مشکلی باشد، اما شایان ذکر است که Phantom V Flip هنگام انجام بازی‌های فشرده گرم می‌شود. پس از ۳۰ دقیقه باتری ۱۰ درصد کاهش یافت آسفالت ۹: افسانه هاکه مطابق با چیزی است که من انتظار داشتم.

اندروید ۱۳ دارای رابط HiOS Tecno روی آن است و نرم افزار یکی از چالش برانگیزترین جنبه های گوشی است، به خصوص اگر به گوشی اندرویدی سامسونگ یا گوگل عادت کرده باشید. برنامه‌ها در سراسر صفحه‌های اصلی پخش می‌شوند و در کشوی برنامه قرار می‌گیرند، با یک کشیدن انگشت به پایین اعلان‌ها را نشان می‌دهد، اما برای نمایش تنظیمات سریع، انگشت خود را به سمت راست بکشید. Google Discover با یک سیستم متفاوت جایگزین شده است، با میانبرهای برنامه، نکات ویژگی، و داستان های خبری انتخاب شده.

لولای بسته Tecno Phantom V Flip.
اندی باکسال / روندهای دیجیتال

این افتضاح نیست، اما کاملاً با سایر نسخه های مدرن اندروید متفاوت است. من را به یاد نسخه‌های قدیمی‌تر ColorOS Oppo می‌اندازد، بدون وقفه‌ها و ناله‌های بی‌پایان. نیاز به پالایش دارد و ویژگی ها نیاز به بهبود دارند. دوربین همیشه اولین باری که ضربه می‌زنید حالت‌ها را تغییر نمی‌دهد، انتخاب خودکار به‌روزرسانی صفحه‌نمایش بسیار تهاجمی است، صفحه پوششی عملکرد مهمی ندارد و ویژگی‌هایی مانند کنترل ژست‌های دوربین باید بهینه شود.

من می دانم که من از Phantom V Flip قبل از انتشار آن استفاده می کنم، اما نرم افزار من را وسوسه نکرده است که سیم کارت خود را داخل آن قرار دهم و از آن به عنوان تلفن روزمره استفاده کنم.

آیا می توانید Phantom V Flip را بخرید؟

لوگوی Tecno Phantom V Flip روی لولای بسته.
اندی باکسال / روندهای دیجیتال

Tecno گوشی های هوشمند خود را در ایالات متحده یا بریتانیا نمی فروشد، زیرا Phantom V Flip در حال حاضر برای سایر مناطق بین المللی، بسیار شبیه به Tecno Phantom V Fold. در زمان نگارش این مقاله، قیمت آن مشخص نشده است. با این حال، این شرکت می گوید که رقابتی خواهد بود و بر اساس قیمت ۱۱۰۰ دلاری Phantom V Fold، دلیلی نداریم که آن را باور نکنیم.

من دوست دارم که Tecno با طراحی صفحه نمایش جلد Phantom V Flip به سمت و سوی متفاوتی رفته و سپس سبک ثابت و روش های ناوبری را از ساعت های هوشمند اتخاذ کرده است. متفاوت و در عین حال آشنا است و به Tecno اجازه می‌دهد بیشتر با ظاهر گوشی تاشو خود بازی کند. Phantom V Fold در مورد قیمت رقبا را در هم شکست، و اگر V Flip بتواند همین کار را انجام دهد، به علاوه این شرکت بتواند برخی از مشکلات نرم افزاری را برطرف کند، می تواند یک ورود کوچک و سرگرم کننده به دنیای تاشوهای فشرده باشد. . تلفن ها

توصیه های سردبیران







وقتی در نظر می گیریم که اکثر صفحه نمایش های پوشش بیرونی روی یک تلفن جمع و جور تاشو چه کاری انجام می دهند، عملکرد آن دقیقاً شبیه یک ساعت هوشمند است. اکثراً زمان، اعلان‌ها و اطلاعات کلی مفید مانند آب و هوا، حرکت و قرارهای تقویم شما را نشان می‌دهند. خب، این دقیقاً همان چیزی است که صفحه‌نمایش پوشش Phantom V Flip نشان می‌دهد و حتی برای مسیریابی و سبک خود از نرم‌افزار ساعت هوشمند مانند سیستم Wear OS Tile الهام گرفته است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/tecno-phantom-v-flip-hands-on/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *