دولت بریتانیا طرح U-Turon برای اسکن پیام های رمزگذاری شده را رد کرد

دولت بریتانیا کنار گذاشتن طرح بحث‌برانگیز برای اسکن سرویس‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده برای محتوای مضر را به عنوان بخشی از لایحه ایمنی آنلاین خود که قرار است در اواخر سال جاری به قانون تبدیل شود، رد کرده است.

دولت بریتانیا طرح U-Turon برای اسکن پیام های رمزگذاری شده را رد کرد
ماده ای در این لایحه به تنظیم کننده آفکام اجازه می دهد تا خدمات پیام رسانی را برای استفاده از “فناوری معتبر” برای جستجو و حذف مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان سفارش دهد.

با این حال، با توجه به الف فایننشال تایمز در گزارش، استفان پارکینسون، وزیر هنر و میراث دولت بریتانیا، روز چهارشنبه گفت که آفکام تنها در صورتی می‌تواند مداخله کند که اسکن محتوا از نظر فنی امکان‌پذیر باشد و این فرآیند حداقل استانداردهای حفظ حریم خصوصی و دقت را داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند که چنین ابزارهای فناوری ممکن است هرگز وجود نداشته باشند، در حالی که شرکت‌های فناوری استدلال کرده‌اند که اجرای سیاست‌های تعدیل محتوا مانند اسکن سمت مشتری، بدون دور زدن رمزگذاری سرتاسر غیرممکن است، که تضمین می‌کند فقط کاربر و شخص مورد نظر در حال ارتباط با می توانند آنچه ارسال می شود بخوانند یا گوش دهند.

اپل تهدید کرده است خدمات کششی از جمله FaceTime و iMessage در بریتانیا، اگر لایحه ایمنی آنلاین به شکل فعلی پیش برود، در حالی که واتس اپ و سیگنال چنین کرده اند گفت که به طور کلی بریتانیا را ترک خواهند کرد.

علی‌رغم امتیاز آشکار دولت به استدلال‌های شرکت‌های فناوری، میشل دونلان، وزیر فناوری روز پنجشنبه تغییر این لایحه را رد کرد و استدلال کرد که در صورت لزوم، شرکت‌ها همچنان باید برای توسعه فناوری برای اسکن پیام‌های رمزگذاری‌شده تلاش کنند، اگر نمی‌توانند برای جلوگیری از کودک اقدام کنند. سوء استفاده در پلتفرم های آنها

دونلان به خبرنگاران گفت کار بیشتری برای توسعه این فناوری مورد نیاز بود، و افزود که تحقیقات با بودجه دولت نشان داده است که این امکان وجود دارد، اما او شواهدی برای حمایت از ادعای خود ارائه نکرد.

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در ما قرار دارد. اخبار سیاسی انجمن. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل ۱۰۰ پست محدود می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/09/07/uk-government-plan-scan-encrypted-messages/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *