سرعت آیفون ۱۵ پرو ۵G می تواند دلیل شما برای ارتقا باشد

فن آوری گوشی های هوشمند

سرعت آیفون ۱۵ پرو ۵G می تواند دلیل شما برای ارتقا باشد

سرعت آیفون ۱۵ پرو ۵G می تواند دلیل شما برای ارتقا باشد

جاستین سالیوان/گتی ایماژ
توسط ندیم سرور/۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳، ساعت ۷:۲۵ بعد از ظهر EST

رویداد Wanderlust اپل در اوایل این ماه بیشتر بر ویژگی‌های ساخت تیتانیومی متمرکز بود. سیلیکون فوق العاده سریع A17 Pro که این شرکت به آنها خدمات می دهد جفت آیفون ۱۵ پرو. اما به نظر می رسد که این تلفن ها همچنین دارای یک مودم ارتقا یافته هستند که سرعت بسیار بالاتری را در شبکه ۵G ارائه می دهد.

بر اساس تحلیل انجام شده توسط SpeedSmart، آیفون ۱۵ پرو متوسط ​​سرعت دانلود ۵G 255 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو با اتصال به امواج ۵G همان اپراتور تا ۲۴ درصد سریعتر است. این تست‌ها شامل T-Mobile، AT&T و Verizon بودند و آیفون ۱۵ پرو حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰٫۹۲ مگابیت بر ثانیه را در شبکه T-Mobile داشت.

اگرچه افزایش سرعت در تمام شبکه‌های ۵G شرکت‌های مخابراتی یکسان نیست. ورایزون بیشترین پیشرفت را نشان داد، در حالی که T-Mobile و AT&T به ترتیب ۲۲% و ۱۴٫۶% سرعت downlink را افزایش دادند. الگوی مشابهی از سرعت های سریعتر ۵G برای جریان آپلود سلولی با استفاده از iPhone 15 Pro مشاهده شد.

با این حال، سرعت آپلود همان نوع افزایش چشمگیر نرخ دانلود را نشان نمی دهد. SpeedSmart همچنین خاطرنشان می کند که زمان پینگ – که نشانگر تاخیر شبکه است – یا بدون تغییر باقی مانده است یا “عمدتاً ضربه های جزئی در عملکرد داشته است.”

چند ارتقای اتصال دیگر

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

افزایش سرعت دانلود ۵G در آیفون ۱۵ پرو دو به لطف کوالکام است. مودم اسنپدراگون X70 داخل گوشی ها تعبیه شده است سری آیفون ۱۴ به عنوان مرجع، مجهز به مودم اسنپدراگون X65 بود. همچنین ادعا شده است که مودم سلولی جدید کوالکام باعث افزایش بهره وری انرژی، کاهش تأخیر، بهبود تجمع و افزایش پوشش می شود.

این همان مودمی است که در گوشی های اندرویدی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، مانند وان پلاس ۱۱ و Galaxy S23 Ultra. جالب اینجاست که کوالکام در حال حاضر یک نسخه ارتقا یافته دارد اسنپدراگون X75آماده خدمت رسانی به موج بعدی گوشی های پرچمدار.

اپل اخیرا قرارداد جدیدی با کوالکام امضا کرده است سیستم‌های مودم-RF Snapdragon 5G را پوشش می‌دهد که همکاری بین این دو برند را تا سه سال دیگر گسترش می‌دهد. این اتفاق پس از سال ها رخ داد گزارشی که ادعا می کرد اپل در حال توسعه مودم سلولی خود است تا به اتکای خود به کوالکام پایان دهد.

اما به نظر می رسد یک مودم سریعتر تنها مزیت مرتبط با شبکه و اتصال نیست که آیفون ۱۵ پرو نسبت به تریم های استاندارد ارائه می کند. انواع Pro نیز پشتیبانی از فناوری شبکه‌سازی رشته‌ای، که در میان پروتکل‌های اصلی نیروبخش اکوسیستم ماده است برای کاهش مشکلات دستگاه خانه هوشمند شما.

علاوه بر این، آیفون ۱۵ پرو و ​​نسخه مکس آن، اولین گوشی‌های هوشمند اپل هستند که از NavIC پشتیبانی می‌کنند، جایگزینی برای GPS که توسط سازمان تحقیقات فضایی هند.


منبع: https://www.slashgear.com/1395957/iphone-15-pro-5g-speed-test-improvement/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *