عملکرد پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 7800 XT در Starfield نشان می دهد که چرا پادشاه بازی ۱۴۴۰P جدید است.

چند هفته پیش، AMD چند پردازنده گرافیکی جدید Radeon، Radeon RX 7700 XT و Radeon RX 7800 XT را حذف کرد که با استقبال بسیار مثبتی از سوی جامعه بازی مواجه شد. در بررسی خود، ما فقط یک چیز برای گفتن داشتیم – اگر از این لحظه به دنبال ساخت یک دستگاه بازی ۱۴۴۰P هستید، ۷۸۰۰ XT کارتی است که باید به آن بروید.

با این موارد، AMD مجموعه گرافیکی RDNA 3 خود را تکمیل کرده است. نکته جالب‌تر این است که AMD با Bethesda برای Starfield همکاری کرد و نسخه‌های رایگان بازی را به افرادی که پردازنده‌های گرافیکی ۷۸۰۰ XT و ۷۷۰۰ XT را خریداری و نصب می‌کنند اهدا می‌کند.

استارفیلد به دلایل مختلف تیتر خبرها شده است. این بازی، که قبلاً تبدیل به محبوبیت زیادی از طرفداران شده است، از نظر میزان مالیات آن بر روی رایانه شخصی و میزان بهینه سازی آن برای کنسول ها در اخبار بوده است.

اعتبار تصویر: Bethesda

با توجه به اینکه AMD با Bethesda برای Starfield همکاری کرده است، ما به این فکر کردیم که GPU را از طریق دستکشی که Starfield برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA و Intel به کار می‌برد، قرار دهیم و ببینیم که چگونه کار می‌کند. و پسر، آیا ما شگفت زده شدیم؟

برای آزمایش، Radeon RX 7800 XT خود را با پردازنده AMD 7800X3D، با پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت رم Kingston Fury DDR5، با سرعت ۶۰۰۰ MT/s ترکیب کردیم. تمام این سخت افزار به مادربرد Gigabyte Aorus X670E Master متصل شده بود. ما CPU را با استفاده از Cooler Master Masterliquid PL360 Flux خنک نگه داشتیم. کل راه‌اندازی توسط یک PSU قابل اعتماد CoolerMaster MWE 1250W V2 80 به علاوه طلایی تامین می‌شد.

ما بازی را در ۲ تنظیمات آزمایش کردیم – یک بار در ۱۴۴۰P تمام تنظیمات Ultra، با FSR2 روشن، و یک بار در ۱۰۸۰P، تمام تنظیمات Ultra و دوباره، با FSR2 روشن، در مقیاس حدود ۶۷ درصد. و البته، نسخه AMD یا ReBAR، معروف به SAM یا Smart Access Memory را روشن کردیم.

با توجه به داده‌هایی که جمع‌آوری کردیم، GPU 7800 XT ارزش خود را با توجه به اینکه زمانی که دستکش را به سوی آن پرتاب می‌کنیم، خوب نگه می‌دارد، ثابت می‌کند. در یک بازی به سختی استارفیلد، آن را حفظ می کند. چیزی که حتی برای ما شگفت‌انگیزتر بود، این بود که پایین بودن آن‌چنان دور نبود، که نشان می‌دهد تولید فریم توسط ۷۸۰۰XT در واقع بسیار سریع بوده است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

ما همچنین خوشحالیم که گزارش دهیم که GPU در هیچ بازی دیگری بلندتر از حد معمول نیست. در طول بازی، به ندرت شاهد افزایش دمای GPU بیش از ۵۵ درجه بودیم.

علاوه بر این، VRAM 16 گیگابایتی ۷۸۰۰ XT یک بافر خوب برای افزایش جزئیات و مقیاس بندی FSR2 به شما می دهد. ثابت شده است که این پاشنه آشیل برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA و Intel است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

در مجموع، استارفیلد اینجاست تا به عنوان یک معیار جدید برای گیمرها و آزمایش‌کنندگان با توجه به اینکه چقدر پردازنده‌های گرافیکی را در رینگر قرار می‌دهد، باقی بماند. واقعا جالب خواهد بود که ببینیم ۷۷۰۰XT چقدر در برابر استارفیلد مقاومت می کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/amd-radeon-rx-7800-xt-gpus-performance-on-starfield-shows-why-it-is-the-new-1440p-gaming-king-13138642.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *