عینک های هوشمند باید شیک باشند تا واقعاً به جریان اصلی تبدیل شوند

عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta در مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های امیدوارکننده، شامل ۱۵۰ تغییر سبک در دو فریم است. اما این کافی نیست اگر مردم نگاه را کاوش نکنند.

وقتی چند هفته پیش برای اولین بار عینک هوشمند Ray-Ban Meta Smart Glass را دیدم، متوجه چیزی شدم. در فضایی که متا با دقت آماده کرده بود، دیواری وجود داشت که قاب‌ها، رنگ‌ها و لنزهای مختلف را به نمایش می‌گذاشت. قرار بود تمام گزینه‌های سبک مختلف را تجسم کند – در واقع بیش از ۱۵۰ مورد. اما در فاصله ۱۰ فوتی ایستاده بودند، همه آنها با هم ترکیب شدند.

این مرا آزار می داد.

در بیشتر موارد، من با عینک هوشمند متا عمل کنید بهتر از چیزی که انتظار داشتم رفت کیفیت عکس و فیلم به لطف دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید به طرز چشمگیری بهبود یافته است. به نظر می‌رسید که نقاط درد مانند نشت صدا برطرف شده است زیرا اکنون به جای یک میکروفون، پنج میکروفون دارند. کیفیت صدا نیز بهتر بود و از صدای فضایی پشتیبانی می کرد. می توانید با آنها پخش زنده پخش کنید! پس از چند دمو، این دستگاهی بود که می‌توانستم تصور کنم یک سازنده محتوا یا علاقه‌مندان به ویدیوهای خانگی بخرد.

من فقط از ظاهرم در دو جفتی که امتحان کردم خوشم نیامد. یکی Wayfarer بود و دیگری Headliner که به تازگی گرد شده بود. در حالی که Wayfarers یک سبک محبوب و کلاسیک است، هنوز افراد زیادی وجود دارند که این سبک را دارند نکن مانند ظاهر آنها بر روی من، فریم های مشکی پررنگ بر صورتم غلبه کرده بود، و در ترکیب با لنزهای شفاف، چشمانم کوچکتر به نظر می رسید – چیزی که من از آن خودآگاه هستم. درست است، این یک نسخه نمایشی کوتاه بود، و من به سادگی ممکن است به آنها عادت نکرده باشم. اما اگر در نهایت هیچ یک از دو فریم موجود را دوست نداشته باشم، آیا داشتن ۱۵۰ تغییر مهم است؟ این مشکل در Zenni Optical نیست. صدها، شاید هزاران فریم برای انتخاب، در مواد، رنگ ها و لنزهای مختلف وجود دارد. شاید کمی طول بکشد اما من دانستن من می خواهم چیزی پیدا کنم که وقتی به خودم در آینه نگاه می کنم احساس خوبی به من بدهد.

زنی در حال گرفتن یک جفت عینک هوشمند Ray-Ban Meta از روی ویترین است
شما می توانید تفاوت ها را از نزدیک ببینید، اما اگر چند فوت به عقب برگردید، همه آنها با هم ترکیب می شوند.
تصویر: متا

گزینه‌های سبک محدود مشکلی بود که من با هر عینک هوشمندی که تا به حال استفاده کرده‌ام، از زمان منقرض شده، داشته‌ام. فوکال توسط شمال به Bose Frames و تقریباً تمام نمونه های اولیه عینک گوگل. (من شبیه یک جمع جابرونی در Bose Frames Tempo.) این به این دلیل است که عینک های هوشمند، به طور کلی، عملکرد خوبی دارند. شما باید یک مورد استفاده قانع‌کننده ارائه دهید، از فناوری کافی استفاده کنید تا مطمئن شوید که بدون ناراحتی خوب کار می‌کنند و باید خوب به نظر برسند. من با نام بردن از شرکتی که هر سه کار را انجام داده است مشکل دارم.

مسئله این است که اگر در حال تولید انبوه ابزاری هستید، بدن انسان به نوعی دشمن شماست. چهره یا دید هیچ دو نفر یکسان نیست. پل های بینی پایین، نسخه های قوی، آستیگماتیسم و ​​فرم های صورت همه چیزهایی هستند که باید رعایت کنید. در عین حال، سازندگان پوشیدنی را موظف می کند که طرح هایی را دنبال کنند که برای «اکثر مردم» کارآمد باشد. در حالی که این کار با تلفن‌ها، تبلت‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند کار می‌کند، اما برای چیزی که روی صورت خود می‌پوشید کمتر موثر است. باز هم، فقط به این دلیل که اکثر مردم در Wayfarers خوب به نظر می رسند به معنای همه افراد نیست می خواهد برای پوشیدن آنها

عینک هوشمند Ray-Ban Meta که روی یک بلوک شیشه ای قرار گرفته است
آنها بهتر از عینک آفتابی به نظر می رسند، اما این باعث می شود تا حد زیادی در داخل خانه بی استفاده باشند.
عکس از Becca Farsace / The Verge

وقتی پوشیدم Razer Anzu برای آزمایش، من فکر کردم که آنها به نظر من خوب هستند. همسرم از اینکه چگونه من را به نظر می‌رسانند متنفر بود. بهترین چیزی که دوستان و همکارانم به من گفتند این بود: “من از آنها متنفر نیستم.” غرور ممکن است گناه غرور باشد، اما اگر چشم ها دریچه ای به روح هستند، می خواهم عینکم یک جفت پرده باشد. Razer Anzu باید به اندازه یک گوشی هوشمند برای زندگی من ضروری باشد تا بتوانم عملکرد خود را بیش از حد انجام دهم. آنها نبودند. الان هم همسرم و هم خودم یک جفت می پوشم و آنزو گرد و غبار را در کشو جمع می کند.

به همین دلیل است که همه عینک‌های هوشمند شبیه به هم هستند. همه دوست ندارند که یک قاب پهن، جعبه ای و ضخیم روی آنها چگونه به نظر می رسد. شما می توانید قوی ترین عینک هوشمند را داشته باشید، اما اگر مردم مایل به استفاده از آن نباشند، این به معنای جک است.

من از گفتن آن متنفرم، اما اگر قرار باشد عینک هوشمند به جریان اصلی تبدیل شود، به نظر مهم است. شرکت‌ها باید به تعداد گزینه‌هایی که آنلاین یا در بینایی‌شناس محلی خود پیدا می‌کنند، به مردم ارائه دهند. تمثیل Google Glass این درس را به دست آورد که طراحی عجیب و غریب (و حفظ حریم خصوصی مشکوک) باعث تمسخر می شود. احتمالاً هرگز نام اپسون را نشنیده اید عینکم را تکان می دهم زیرا با پوشیدن آنها هرگز قرار ملاقات نخواهید داشت. شما احتمالا در مورد را فراموش کرده اید فریم های اکونه تنها به این دلیل که چسباندن الکسا در عینک شما غیر ضروری است، بلکه به این دلیل که طراحی کاملاً فراموش شدنی است.

نمای داخل عینک
قاب ها در سمت ضخیم تر و پررنگ تر قرار دارند. برخی از افراد با این نوع قاب‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما می‌توانند در چهره‌های دیگر غلبه کنند.
عکس از Becca Farsace / The Verge

به همین دلیل است که از بین تمام عینک‌های هوشمندی که تاکنون دیده‌ام، عینک هوشمند Ray-Ban Meta ممکن است یک شات داشته باشد. با قیمت ۳۰۰ دلار، آنها گران هستند اما با ری بن های معمولی برابری می کنند. این بار، یک مورد کاربردی واضح وجود دارد: ویدیوی هندزفری که در واقع در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. از نظر اجتماعی، حفظ حریم خصوصی همچنان یک نگرانی است، اما دوران TikTok نیز همه را به یک تولید کننده محتوای بالقوه تبدیل کرده است. خوب یا بد، هر بار که بیرون می‌روم، تصور می‌کنم در حلقه زندگی دیگران نقش اضافی خواهم داشت. و در حالی که ۱۵۰ تغییر هنوز برای ساخت کافی نیست هر کس می خواهید یک جفت داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن ترکیبی که دوست دارید وجود دارد تا اینکه در مجموع فقط دو یا سه گزینه داشته باشید.

به کنار سبک، در پایان روز، این عینک ها هنوز باید کار کنند و خوب کار کنند. به همین دلیل است که علی‌رغم محتاطانه‌ای که در مورد ظاهرم در آن‌ها دارم، محتاطانه خوش‌بین هستم که برخلاف آنزو، ارتقاها ممکن است مرا تشویق کنند که به آن‌ها ادامه دهم. من تا زمانی که واحد بررسی خود را دریافت نکنم مطمئناً نمی دانم، اما مشتاق هستم که بدانم.


منبع: https://www.theverge.com/2023/9/30/23894067/ray-ban-meta-smart-glasses-style-wearables

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *