قانونگذاران بریتانیا سرانجام خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard را تایید کردند.

قانونگذاران بریتانیا سرانجام خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard را تایید کردند.

ما خوشحالیم که بازگشت GamesBeat Next را که در اکتبر امسال در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، اعلام می‌کنیم، جایی که موضوع “Playing the Edge” را بررسی خواهیم کرد. برای صحبت در اینجا درخواست دهید و درباره فرصت های حمایت مالی بیشتر بدانید اینجا. در این مراسم نیز اعلام خواهیم کرد ۲۵ استارت آپ برتر بازی به عنوان تغییر دهنده بازی ۲۰۲۴٫ امروز درخواست دهید یا نامزد کنید!


آژانس ضد انحصار بریتانیا بالاخره تایید اولیه را صادر کرد خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد.

را سازمان رقابت و بازار امروز بیانیه ای صادر کرد و گفت که تایید اولیه را داده است. مرحله بعدی این است که CMA بازخورد شخص ثالث را جمع آوری کند، پس از آن CMA به تصمیم نهایی خواهد رسید. این بدان معناست که ادغام پس از یک فرآیند نظارتی که شامل یک آزمایش ضد انحصار در ایالات متحده بود، فقط یک معامله تمام شده است. این شرکت ها در ابتدا ادغام را در ژانویه ۲۰۲۲ پیشنهاد کردند.

Activision Blizzard در بیانیه ای گفت: “تأیید اولیه CMA خبر خوبی برای آینده ما با مایکروسافت است. ما خوشحالیم که CMA به راه حل های پیشنهادی مایکروسافت پاسخ مثبت داده است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با مایکروسافت برای تکمیل مقررات نظارتی هستیم. روند بررسی.”

در حالی که آژانس های دیگر در سراسر جهان این معامله را تایید کردند، CMA نگران پتانسیل مایکروسافت برای تسلط بر بازار بازی های ابری بود. امروز، CMA گفت: «فروش حقوق بازی‌های ابری Activision به Ubisoft به طور قابل‌توجهی نگرانی‌های قبلی را برطرف می‌کند و دری را برای پاک شدن معامله باز می‌کند، CMA امروز گفت.»

رویداد

GamesBeat Next 2023

در ۲۴ تا ۲۵ اکتبر به انجمن GamesBeat در سانفرانسیسکو بپیوندید. شما از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی در مورد آخرین پیشرفت ها و دیدگاه آنها در مورد آینده بازی خواهید شنید.


بیشتر بدانید

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در بیانیه ای گفت: “ما از این پیشرفت مثبت در روند بررسی CMA دلگرم شدیم. ما راه حل هایی ارائه کردیم که معتقدیم نگرانی های باقی مانده CMA مربوط به جریان بازی های ابری را به طور کامل برطرف می کند، و ما به کار برای رسیدن به آن ادامه خواهیم داد. کسب تاییدیه برای بسته شدن قبل از مهلت ۱۸ اکتبر.”

در همین حال، سارا کاردل، مدیر عامل CMA، در بیانیه‌ای گفت: “موضع CMA در تمام مدت ثابت بوده است – این ادغام تنها در صورتی می‌تواند ادامه یابد که رقابت، نوآوری و انتخاب در بازی‌های ابری حفظ شود. در پاسخ به ممنوعیت اولیه ما، مایکروسافت اکنون به طور قابل توجهی این قرارداد را بازسازی کرده است و اقدامات لازم را برای رفع نگرانی های اصلی ما انجام داده است.”

او افزود: “اگر مایکروسافت در طول تحقیقات اولیه ما این تغییر ساختار را مطرح می کرد، بسیار بهتر بود.” این مورد نشان دهنده هزینه ها، عدم قطعیت و تاخیری است که طرفین در صورت وجود گزینه قابل اعتماد و موثر برای جبران، اما در زمان مناسب روی میز قرار نگرفته اند، متحمل خواهند شد.

در حالی که CMA نگرانی‌های باقیمانده محدودی را در مورد قرارداد جدید شناسایی کرده است، آژانس گفت مایکروسافت راه‌حل‌هایی را ارائه کرده است که CMA موقتاً به این نتیجه رسیده است که باید این مشکلات را برطرف کند. CMA گفت که بر این باور است که قرارداد بازسازی شده تغییرات مهمی ایجاد می کند که به طور قابل توجهی نگرانی هایی را که در رابطه با معامله اصلی در اوایل سال جاری مطرح کرده بود، برطرف می کند.

همچنین گفت: «به ویژه، فروش حق پخش ابری اکتیویژن به یوبی‌سافت از تحت کنترل مایکروسافت در رابطه با بازی‌های ابری این محتوای مهم – از جمله بازی‌هایی مانند Call of Duty، Overwatch و World of Warcraft جلوگیری می‌کند. … CMA در ابتدا دریافت که مایکروسافت در حال حاضر موقعیت قدرتمندی در خدمات بازی های ابری دارد و می توانست از کنترل خود بر محتوای Activision برای سرکوب رقابت و تقویت این موقعیت استفاده کند.

سخنان CMA

او خوب به نظر می رسد.

در اینجا گزیده ای از این حکم آمده است:

در اوایل سال جاری، CMA مایکروسافت را از تصاحب کل Activision به دلیل نگرانی از اینکه این معامله به رقابت در بازی های ابری در بریتانیا آسیب می رساند، مسدود کرد. پس از مسدود شدن این معامله، مایکروسافت یک تراکنش بازسازی شده در ماه آگوست برای بررسی CMA ارائه کرد.

بر اساس آن قرارداد جدید، مایکروسافت حقوق بازی های ابری متعلق به Activision را خریداری نخواهد کرد، که در عوض به یک شخص ثالث مستقل، Ubisoft Entertainment SA (Ubisoft)، قبل از تکمیل معامله فروخته خواهد شد.

فروش قبلی حقوق بازی های ابری، یوبی سافت را به عنوان تامین کننده اصلی محتوا برای خدمات بازی های ابری معرفی می کند و نقشی را که Activision به عنوان یک بازیکن مستقل در بازار ایفا می کرد، تکرار می کند.

برخلاف قرارداد اصلی، مایکروسافت دیگر حقوق بازی های ابری را برای محتوای Activision کنترل نخواهد کرد، بنابراین در موقعیتی نخواهد بود که دسترسی به محتوای کلیدی Activision را به سرویس بازی ابری خودش محدود کند یا آن بازی ها را از رقبای خود دریغ کند. برخلاف راه‌حل‌هایی که قبلاً CMA رد کرده بود، یوبی‌سافت می‌تواند بازی‌های اکتیویژن را مستقیماً به مصرف‌کنندگان و به همه ارائه‌دهندگان خدمات بازی‌های ابری به هر نحوی که انتخاب کند، از جمله برای خدمات خرید برای بازی یا اشتراک چند بازی، یا هر مدل جدید برای ارائه محتوا، ارائه دهد. که ممکن است با توسعه بازار ظاهر شود. قرارداد با یوبی‌سافت همچنین مایکروسافت را ملزم می‌کند تا بازی‌های Activision را به سیستم‌عامل‌هایی غیر از ویندوز منتقل کند و در صورت درخواست از شبیه‌سازهای بازی پشتیبانی کند، و نقص اصلی دیگر بسته راه‌حل‌های قبلی را برطرف کند.

CMA

بالاخره یک نیروگاه؟

Wrecking Ball در Overwatch 2 قدرتمند به نظر می رسد.

اکنون این شرکت ها به نیروگاه صنعت بازی تبدیل خواهند شد. مایکروسافت دارای ویژگی هایی مانند Halo، Forza، Flight Simulator، Doom، Gears of War، Elder Scrolls، Starfield، Fallout و غیره است. در حالی که Activision Blizzard دارای بازی تیراندازی غالب در جهان است، Call of Duty، و همچنین Crash Bandicoot، World of Warcraft، StarCraft، Overwatch، Hearthstone و غیره.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد ایمیل زیر را برای کارمندان ارسال کرد:

تیم

من می خواهم یک به روز رسانی مهم در مورد ادغام برنامه ریزی شده خود با مایکروسافت به اشتراک بگذارم.

امروز مرجع نظارتی بریتانیا، CMA، تأیید اولیه ادغام ما با مایکروسافت را بر اساس راه حل هایی که مایکروسافت در رابطه با برنامه ادغام جدید خود ارائه کرده بود، صادر کرد. این تأیید برای تکمیل ادغام ما حیاتی است.

مرحله بعدی این است که CMA بازخورد شخص ثالث را جمع آوری کند، پس از آن CMA به تصمیم نهایی خواهد رسید.

همانطور که گفتم وقتی قرارداد را اعلام کردیم، این تراکنش به ما کمک می‌کند تا جاه‌طلبی‌هایمان برای آینده بازی را تسریع کنیم و ما را قادر می‌سازد تا به بازیکنان خود بهتر خدمت کنیم. مایکروسافت تعهد به برتری و استقلال خلاق را که در ۳۰ سال گذشته به خوبی به ما خدمت کرده است، می شناسد. من مطمئن هستم که منابع، فناوری و ابزار آنها فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد بازی‌های بهتر در اختیار ما قرار می‌دهد.

این یک نقطه عطف مهم برای ادغام و گواهی بر کار راه حل محور ما با تنظیم کننده ها است. من همچنان خوشبین باقی می ماند که ما به سفر به سمت تکمیل ادامه می دهیم و از هر یک از شما برای تعهد و تمرکز شما در طول این فرآیند بسیار سپاسگزارم.

همانطور که تنظیم کننده ها به روند خود ادامه می دهند، من شما را در جریان پیشرفت ما به سمت بسته شدن مورد انتظارمان قرار می دهم.

با قدردانی

بابی

متشکرم

اکتیویژن بلیزارد

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/gaming-business/u-k-regulators-finally-approve-microsofts-68-7b-acquisition-of-activision-blizzard/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *