مدیر عامل اسپاتیفای در اپل و گوگل: “اگر می خواهید داور باشید، نمی توانید بازیکن نیز باشید”

دنیل اک، مدیر عامل اسپاتیفای، از قانونگذاران در بریتانیا می‌خواهد لایحه‌ای را تصویب کنند که رقابت در بازارهای دیجیتال را تنظیم می‌کند و سلطه اپل، گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری را کاهش می‌دهد.


این لایحه بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف کنندگان (DMCC) که بریتانیا در حال توسعه است به مقامات رقابت اجازه می دهد تا الزامات رفتاری را بر شرکت ها تحمیل کنند و زمانی که سیاست های یک شرکت “تأثیر نامطلوب بر رقابت دارند” رقابت را ترویج کنند. اک مدت‌هاست که از قوانینی حمایت می‌کند که توانایی اپل برای ارائه یک پلتفرم (iOS) و رقابت در آن پلتفرم با برنامه‌هایی مانند Spotify رقیب را کاهش می‌دهد. اپل موزیک.

در مصاحبه با فایننشال تایمزاک گفت که کنترل اپل و گوگل بر نحوه دسترسی میلیاردها مشتری به اینترنت “دیوانه کننده” است.

Ek گفت: “آنها نه تنها قوانین را دیکته می کنند، بلکه مستقیماً در پایین دست با آن ارائه دهندگان رقابت می کنند.” اک می خواهد که لایحه بریتانیا اطمینان حاصل کند که شرکتی که داور در بازار دیجیتال است “نمی تواند بازیکن نیز باشد.” او گفت که DMCC باید “دندان های واقعی” داشته باشد و افزود که این لایحه برای همه توسعه دهندگان است. او گفت: «بیشتر و بیشتر از این توسعه دهندگان در حال حاضر متوجه می شوند که اپل یک رقیب است.

در صورت تصویب، DMCC به سازمان رقابت و بازار بریتانیا این اختیار را می دهد که برای شرکت های بزرگی که قوانین تعیین شده را نقض می کنند، جریمه های چند میلیارد پوندی اعمال کند. شرکت‌های فناوری باید شفافیت بیشتری در مورد نحوه عملکرد فروشگاه‌های اپلیکیشن خود ارائه دهند، با تنظیم‌کننده‌هایی که بتوانند بازارهای خاصی مانند فروشگاه‌های اپلیکیشن یا موتورهای جستجو را باز کنند.

اسپاتیفای سال‌هاست که با اپل درگیر بوده است، در حالی که اختلاف بین این دو شرکت اخیراً در سال ۲۰۲۲ و زمانی که اپل داغ شد. به‌روزرسانی برنامه Spotify را رد کرد که پشتیبانی از کتاب صوتی را اضافه کرد. Spotify در سال ۲۰۱۹ یک پرونده را ثبت کرد شکایت نظارتی در اتحادیه اروپا نسبت به اپل اپ استور اعمال، که است هنوز در دست بررسیو این شرکت همچنین از قانون بازارهای باز در ایالات متحده حمایت کرده است، قانونی که اپل را ملزم می کند اجازه بارگذاری جانبی و فروشگاه های برنامه جایگزین را بدهد.

برچسب ها: Spotify


منبع: https://www.macrumors.com/2023/10/02/spotify-apple-uk-legislation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *