مقامات ضد تراست فرانسه به دفاتر محلی انویدیا یورش بردند

تقویت شده توسط تقاضا برای تراشه های پیشرفته برای تولید هوش مصنوعیانویدیا اخیراً اجرای فوق‌العاده‌ای از آن داشته است. با این حال، کارکنان دفاتر این شرکت در فرانسه در روز چهارشنبه با کمی بیداری ناگهانی مواجه شدند، زیرا مقامات ضد رقابت این کشور در ساعات اولیه صبح به دفاتر محلی این شرکت یورش بردند.

«به دنبال مجوز یک قاضی آزادی و بازداشت، سرویس‌های تحقیقاتی «Autorité de la Concurrence» یک یورش سپیده‌دم به محل یک شرکت مشکوک به اجرای اقدامات ضدرقابتی در بخش کارت‌های گرافیک انجام دادند.» بیانیه صادر شده توسط مقام فرانسوی می خواند.

در همین حال، این نهاد وقت صرف کرد و یادآور شد که چنین حملاتی مستلزم نقض قوانین موجود نیست و هرگونه وقوع چنین اتفاقی تنها با “بررسی کامل” قابل اثبات است.

ناظر ضد رقابت فرانسه به نام انویدیا اشاره ای نکرد. با این حال، افراد آگاه به این موضوع تایید کردند روزنامه وال استریت، که اولین بار این حمله را گزارش کرد، شرکت “بخش کارت گرافیک” در واقع غول فناوری مستقر در کالیفرنیا بود. انویدیا از اظهار نظر در مورد این رویداد خودداری کرده است.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

انویدیا در ساخت واحدهای پردازش گرافیکی بسیار پیچیده – GPU ها نامی برای خود دست و پا کرده است. اینها سخت افزارهای تخصصی هستند که برای پردازش موازی طراحی شده اند. آنها در کارهایی مانند رندر گرافیکی، شبیه سازی های علمی، و یادگیری ماشین (برخلاف تراشه های همه منظوره مانند CPUهایی که برای پردازش متوالی بهینه شده اند و پیشرفته را پشتیبانی نمی کنند) عالی هستند. یادگیری عمیق).

در مسیر تصاحب ۹۰ درصد بازار؟

این ویژگی‌ها تراشه‌های انویدیا را برای توسعه مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی بسیار مناسب – و آرزو – می‌سازد. همین هفته، دو شرکت بزرگ فرانسوی وارد خدمات ابری و مخابرات اعلام کردند که تراشه های قدرتمند H100 انویدیا را به دست خواهند آورد. در واقع، با موافقت Autorité de la اظهار داشت که این حمله بخشی از تحقیقات گسترده تر در مورد شیوه های رقابتی در بخش رایانش ابریاین ممکن است در واقع همان چیزی بوده باشد که باعث این “بازدید اعلام نشده” شد.

در همین حال حتی کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات، برای تامین امنیت تراشه های Nvidia عجله کرده اند تا جاه طلبی های هوش مصنوعی خود را تقویت کنند. رونق اخیر در هوش مصنوعی مولد باعث شد که این شرکت در اوایل سال جاری میلادی به ارزش ۱ تریلیون دلار برسد، پس از پیش بینی رشد ۶۴ درصدی درآمد سه ماهه.

طبق گفته های نیویورک تایمزانویدیا در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از فروش تراشه های هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است. با این حال، به گفته WSJ، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این شرکت با معرفی تراشه‌های قدرتمندتر و بیشتر در آینده، می‌تواند تا ۹۰ درصد بازار را پوشش دهد.

البته مگر اینکه فرانسه و Autorité de la Concurrence حرفی برای گفتن در این مورد داشته باشند. اتحادیه اروپا وقتی صحبت می شود غریبه نیست تنظیم شیوه های رقابت از فناوری بزرگ این احتمال وجود دارد که بتوانیم بیشتر در مورد معاملات سازنده تراشه با مقامات داخل بلوک در آینده بشنویم.


منبع: https://thenextweb.com/news/french-antitrust-raid-nvidia-offices

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *