مقایسه سرفیس گو ۴ با نسل گذشته؛ مروری بر تمامی بهبودها و قابلیت‌های جدید

مایکروسافت در تاریخ ۳۰ شهریور از جدیدترین نسل سرفیس گو یعنی سرفیس گو ۴ رونمایی کرد اما اگر بخواهیم فقط از روی ظاهر، آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم تغییرات زیادی را مشاهده نخواهیم کرد. البته موضوع نگران‌کننده در مورد سرفیس گو ۳ نمایشگر و طراحی ظاهری آن نبود، بلکه عملکرد وحشتناک و عمر باتری آن بود.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در سرفیس گو ۴ به این مشکلات رسیدگی کرده اما چیزی که تا حدودی غیرمعقول به نظر می‌رسد، انحصاری بودن سرفیس گو ۴ برای شرکت‌ها و کارهای تجاری است.

در آینده نه چندان دور و در صورت امکان ما حتما از نزدیک با سرفیس گو ۴ و مشخصات آن در زومیت آشنا خواهیم شد اما در حال حاضر این تبلت ویندوزی را با نسل قبلی یعنی سرفیس گو ۳ بر اساس مشخصات، قیمت، طراحی و موارد دیگر مقایسه خواهیم کرد.

قیمت و سخت‌افزار

سرفیس گو ۳ از ۴۰۰ تا ۷۲۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود که با توجه به پیکربندی‌های مختلف در زمینه پردازنده و رم، متفاوت بود اما شروع قیمت سرفیس گو ۴ از ۵۷۹ دلار خواهد بود.

سرفیس گو ۳ از پردازنده دو هسته‌ای اینتل پنتیوم در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که می‌توانید آن را در کانفیگی بالاتر با پردازنده Intel Core m3-8100Y و ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت هارد اس اس دی نیز داشته باشید.

در مقابل سرفیس گو ۴ در نسخه‌ی پایه دارای ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و از ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بوده و به پردازنده چهار هسته‌ای N200 اینتل مجهز است.

طراحی

در بخش طراحی مایکروسافت زحمت آنچنانی به خود نداده زیرا سرفیس گو ۴ دارای همان بدنه منیزیم نقره‌ای با همان قاب‌های منسوخ و ضخیم بوده که اطراف صفحه‌نمایش ۱۰/۵ اینچی آن را پوشانده است. در لبه بالایی دکمه تنظیم صدا و پاور را خواهید یافت و در قسمت پایینی پین‌هایی برای اتصال صفحه کلید اختیاری Type Cover وجود دارد که می‌توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/exhibition/409420-surface-4-go-vs-surface-3-go/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *