مک بوک پرو ۱۴ اینچی اپل با M3: هر آنچه که تاکنون می دانیم

رویداد سریع ترسناک اپل: همانطور که اتفاق افتاد

مال اپل رویداد “سریع ترسناک”. فاش کرده است که ما یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید و براق دریافت می کنیم که با نسخه جدید سوپرشارژ شده است. اپل ام ۳، اپل ام ۳ پروو اپل ام ۳ مکس چیپس.

در حالی که WWDC 2023 زمانی که نوبت به معرفی محصولات مک می‌رسید، تحت تأثیر قرار نگرفت، و اپل تا حدودی غیرضروری را منتشر کرد M2 Macbook Air 15 اینچی، این همان چیزی است که کاربران واقعاً منتظر آن بودند. تراشه M3 نوید یک گام بزرگ در عملکرد را در برابر نسل قبلی خود می دهد اپل M2 در مقایسه کاملاً به دست نیاورد.

انتظار می‌رود که M3 که با فرآیند ساخت ۳ نانومتری تولید می‌شود، به لطف فاصله کمتر بین ترانزیستورهای خود، عملکرد بهتر و بازده انرژی بهتری را ارائه دهد – که ارتقای خوبی نسبت به SoC 5 نانومتری M2 فعلی ارائه می‌دهد.

در حالی که ما هنوز مشخصات کاملی را برای محصولات جدید اپل M3 دریافت نکرده ایم (که همچنین دارای یک محصول جدید هستند. مک بوک پرو ۱۶ اینچی و آی مک ۲۴ اینچیما می دانیم که مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید دارای صفحه نمایش Liquid Retina XDR اپل و تا ۲۲ ساعت عمر باتری (بسته به پیکربندی) خواهد بود. نسخه‌های M3 Pro و M3 Max نیز با رنگ جدید «Space Black» عرضه خواهند شد. ما بیشتر به مشخصات بیشتر می پردازیم، بنابراین پیمایش کنید!

مک بوک پرو ۱۴ اینچی اپل با M3: در یک نگاه

  • مک‌بوک پروهای مجهز به M3 برای پیش‌سفارش در دسترس هستند
  • انتشار رسمی در ۷ نوامبر
  • قدرت بیشتر از مک بوک پروهای نسل فعلی

Apple MacBook Pro 14 اینچی با M3: تاریخ انتشار

MacBook Pro 14 اینچی با M3 اکنون در ۳۰ اکتبر برای پیش‌سفارش در دسترس است – فقط کافی است به وب‌سایت اپل مراجعه کنید (با فرض اینکه خراب نشود).

در مورد تاریخ عرضه رسمی، این ۷ نوامبر است – اگر پیش خرید کنید، باید لپ تاپ جدید خود را در همان تاریخ دریافت کنید، و همچنین زمانی است که در فروشگاه ها در دسترس خواهد بود. اپل خاطرنشان می کند که عرضه اولیه در «۲۷ کشور» از جمله ایالات متحده خواهد بود، بنابراین اگر منطقه شما در لیست اولیه کشورهای برای دریافت مک بوک های جدید گنجانده نشده است، ممکن است لازم باشد کمی صبر کنید.

Apple MacBook Pro 14 اینچی با M3: قیمت و در دسترس بودن

Apple M3 Series (2023)

(اعتبار تصویر: اپل)

اگرچه اپل در رویداد زنده «سریع ترسناک» به ما گزارش کامل قیمت را ارائه نکرد، اما می دانیم که مک بوک پرو ۱۴ اینچی با M3 از ۱۵۹۹ دلار شروع می شود. تنظیمات با رم اضافی یا تراشه‌های M3 Pro/M3 Max گران‌تر خواهند بود.

این یک لپ‌تاپ نسبتاً ارزان‌تر از هر لپ‌تاپ پرو ۱۴ اینچی فعلی اپل است، اما یک هشدار مهم در اینجا وجود دارد: این لپ‌تاپ‌ها با تراشه M2 Pro شروع می‌شوند. شما می توانید یک مک بوک پرو با تراشه استاندارد M2 تهیه کنید، اما این نسخه ۱۳ اینچی (ظاهراً اکنون منسوخ شده) است که از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود.

به عبارت دیگر، ما در اینجا به دنبال افزایش قیمت‌های نسلی هستیم، اگرچه شما در قبال پول خود یک نمایشگر بزرگ‌تر و یک تراشه قدرتمندتر دریافت می‌کنید. نقطه ضعف اصلی این است که قیمت پایه مک بوک پرو به تازگی افزایش یافته است، اما قیمت پایه برای مک بوک پرو ۱۴ اینچی از نظر فنی فقط پایین رفت

Apple MacBook Pro 14 اینچی با M3: مشخصات و عملکرد

ما در حال حاضر مقدار زیادی از مشخصات دقیق را نمی دانیم (البته، زمانی که بتوانیم دستکش های کوچک خود را در برخی از برگه های مشخصات قرار دهیم، برای به روز رسانی این صفحه برمی گردیم)، اما می دانیم که تراشه M3 عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل های قبلی M1 و M2 خود ارائه می دهد.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی با M3 – طبق آزمایش داخلی خود اپل – شکست خواهد خورد. M1 MacBook Pro تا ۶۰٪ در بارهای کاری رندر، و تا ۴۰٪ در کامپایل کد و وظایف صفحه گسترده. اگرچه ما آرزو می‌کنیم که اپل یک نقطه مقایسه جدیدتر ارائه می‌کرد (همچنین M3 MacBook Proهای جدید را با مدل‌های قدیمی اینتل i7 که در این مرحله عملاً تاریخ باستانی هستند مقایسه می‌کرد)، اما هنوز هم عملکرد چشم‌گیری است.

یکی از جنبه های جالب مدل های جدید مک بوک پرو این است که از آلومینیوم ۱۰۰٪ بازیافتی برای شاسی خارجی استفاده می کنند. اپل مایل بود در جریان پخش زنده خود بر مزایای زیست محیطی طراحی تاکید کند و هدف خود را برای رسیدن به آلودگی صفر خالص پیش ببرد.


منبع: https://www.techradar.com/computing/laptops/apple-macbook-m3-all-the-news-announcements-and-rumors-so-far

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *