ناسا به تازگی اولین تکه های سیارکی خود را از فضا به خانه پرتاب کرد

کپسولی که تکه های گرانبهایی را در خود جای داده است فضا سنگ صبح یکشنبه با سرعتی سرسام آور از آسمان سقوط کرد و اولین ماموریت ایالات متحده برای آوردن نمونه ای از یک سیارک را به پایان رساند.

بازیابی کپسول از صحرای یوتا به پایان می رسد یک سفر هفت ساله ۴ میلیارد مایلی از طریق فضا که ممکن است به دانشمندان کمک کند اسرار منظومه شمسی را حل کنند و حتی چگونگی ظهور حیات در زمین را روشن کنند.

ناسا غلاف قارچی شکل را از آن جدا کرد محدوده آزمون و تمرین یوتا، جنوب غربی سالت لیک سیتی، پس از فرود آن در ساعت ۸:۵۲ صبح به وقت کوهستان. آژانس فضایی ایالات متحده پایگاه نظامی عظیم را برای پرتاب پرتابه انتخاب کرد تا جان انسان را به خطر بیندازد.

اما کپسول زغالی حاوی شن و خاک از سیارک بننو اجازه نداشت برای مدت طولانی بماند یک هلیکوپتر آن را به یک اتاق تمیز در محدوده می برد میدان آزمایشی داگ ویبزرگترین و منزوی ترین تاسیسات ارتش در قاره ایالات متحده است. در آنجا پردازش اولیه را دریافت کرد.

ناسا فرود OSIRIS-Rex را مخفف نامید ریشه ها، تفسیر طیفی، شناسایی منابع، و کاوشگر رگولیت امنیت – یک موفقیت تاریخی اگرچه مقامات همیشه ابراز اطمینان کرده‌اند که تیم می‌تواند آن را به دست بیاورد، این شاهکار به پرتاب یک پاس لمسی بر روی ۱۰ زمین فوتبال و فرود کامل آن در آن منطقه پایانی تشبیه شده است.

جیمز ترالی، مفسر، در جریان پخش مستقیم ناسا از فرود گفت: «و لمس کپسول برگشت نمونه OSIRIS-Rex». سفر یک میلیارد مایلی به سیارک بننو و بازگشت به پایان رسید و اولین ماموریت بازگشت نمونه آمریکا در نوع خود را رقم زد و یک کپسول زمان را به منظومه شمسی باستانی ما باز کرد.

حدود چهار ساعت قبل از فرود، کنترلرهای پرواز به فضاپیما دستور داد تا کپسول را در حالی که هنوز بود رها کند ۶۳۰۰۰ مایل بالاتر از زمین. در همین حال آنها هدفی را هدف قرار می دادند فقط ۲۵۰ مایل مربع روی زمین. در بالاترین سرعت خود، کپسول، که توسط یک سپر حرارتی محافظت می شود، ۲۷۶۵۰ مایل در ساعت حرکت کرد. غرق در گلوله آتشین.

در هفته گذشته، باران منطقه را پاشیده و کف کویر را کمی نرم و گل آلود کرده است. اما هوا به موقع برای شکار لاشخور کپسولی بهبود یافت. این ماموریت صبح یکشنبه با آسمان صاف و باد کم مواجه شد.

نیروی هوایی در این عملیات با استفاده از رادار و دوربین برای تعیین محل دقیق کپسول برای تیم بازیابی کمک کرد. با کمک دم درخشانش، هوانوردان حدود ساعت ۸:۴۰ صبح به وقت محلی آن را در حال فرو رفتن در آسمان مشاهده کردند. در عرض ۳۰ دقیقه پس از فرود، پرسنلی که با هلیکوپتر وارد شده بودند با بسته ملاقات کردند و اطراف آن را برای ایمنی جارو کردند. کپسول دست نخورده پیدا شد، بینی آن محکم در زمین قرار داشت.

ناسا به تازگی اولین تکه های سیارکی خود را از فضا به خانه پرتاب کرد
کپسول در محدوده آزمایش و تمرین یوتا فرود آمد.
اعتبار: ناسا/کیگان باربر

حالا قسمت سخت شروع می شود. دانشمندان می گویند ممکن است روزها – شاید هفته ها – طول بکشد تا آنها متوجه شوند در قوطی نمونه چیست؟. تخمین‌ها بر اساس سرعت فضاپیما نشان می‌دهد که ممکن است نیم پوند یا یک فنجان را در خود جای دهد. قلوه سنگ در داخل، اما هیچ کس به طور قطع نمی داند.

این نادرترین چیزی است که تا به حال روی زمین داشته ایم.

اهمیت تاریخی ماموریت OSIRIS-Rex

از زمانی که صخره‌های ماه آپولو که بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ جمع‌آوری شده‌اند، ناسا سوغاتی‌هایی با این بزرگی را به فضا نیاورده است. از سوی دیگر، آژانس فضایی ژاپن، JAXA، با بازیابی نمونه‌های بسیار کوچک‌تر دو بار از سیارک‌ها، به رهبر جهانی در چنین مأموریت‌هایی تبدیل شده است. ایتوکاوا و ریوگو.

آژانس فضایی ژاپن، JAXA، برخی از نمونه‌های ریوگو خود را با ناسا به اشتراک گذاشت.
اعتبار: ناسا / رابرت مارکوویتز

ماموریت بزرگتر ۸۰۰ میلیون دلاری ناسا، سالها بعد ماموریت های هایابوسا، می تواند عصر جدیدی در تحقیقات سیارک ها باشد. ملیسا موریس، مجری برنامه ناسا، گفت که بازگشت OSIRIS-Rex “پاییز سیارک” را آغاز می کند، مجموعه ای از سفرهای فضایی بدون خدمه به جهان های کوچک در ماه های باقی مانده سال ۲۰۲۳٫ در ماه اکتبر، ناسا خود را راه اندازی خواهد کرد. ماموریت روانی به چیزی که قبلاً دیده نشده بود سیارک غنی از فلز. سپس در نوامبر، فضاپیمای لوسی با یک سیارک در کمربند اصلی داخلی پرواز می کند تا سیستم ناوبری ردیابی سیارک خود را آزمایش کند.

آژانس فضایی انتخاب شد تعیین کنید برای OSIRIS-Rex زیرا مملو از کربن است، به این معنی که می تواند حاوی منشاء شیمیایی حیات باشد. این فضاپیمای روباتیک در سال ۲۰۱۶ پرتاب شد و دو سال بعد به سیارک رسید. این کاوشگر دو سال دیگر به دور سیارک چرخید. جمع آوری داده ها، قبل از برداشتن نمونه. سپس در سال ۲۰۲۱، دوباره به سمت زمین حرکت کرد.

بنو، حدود ۲۰۰ میلیون مایل دورتر، به اندازه عرض است ساختمان امپایر استیت قد بلند است سیارک نیز دارد یک شانس بسیار دور برخورد با زمین در قرن ۲۲ یادگیری در مورد سنگ فضایی می تواند مفید باشد تلاش های آینده برای منحرف کردن آندر صورت لزوم.

اعضای تیم OSIRIS-Rex کپسول “کیسه دار” را حدود یک ساعت پس از فرود به هلیکوپتر بردند تا برای پردازش یکشنبه به اتاق تمیز پرواز کنند.
اعتبار: ناسا / اسکرین شات یوتیوب

جیم گاروین، دانشمند ارشد مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا می گوید: «این نادرترین چیزهایی است که تا به حال روی زمین داشته ایم.

تصور می شود که سیارک ها هستند قلوه سنگ های باقی مانده از شکل گیری منظومه شمسی ما ۴٫۶ میلیارد سال پیش این سنگ‌های فضایی باستانی – یا “سنگ‌های پدربزرگ”، به قول یکی از هم تیمی‌های اوسیریس-رکس – می‌توانند سرنخ‌هایی درباره چگونگی تکامل کل منظومه شمسی ارائه دهند.

وسعت سیارک بننو به اندازه ارتفاع ساختمان امپایر استیت است.
اعتبار: ناسا

بیشتر می خواهید علوم پایه و اخبار فنی مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ ثبت نام برای خبرنامه سرعت نور Mashable امروز.

آنچه دانشمندان می خواهند از Bennu بیاموزند

دانشمندان آماده هستند با نمونه جدید سیارک سؤالات بزرگی را حل کنند، مانند اینکه مواد آلی چگونه منشأ می گیرند و چرا حیات در زمین پدیدار شده است؟

دانشمندان می گویند ممکن است روزها – شاید هفته ها – طول بکشد تا آنها متوجه شوند که چه چیزی در قوطی نمونه وجود دارد.
اعتبار: اندرو رایان / دانشگاه آریزونا

دانته لورتا، دانشمند اصلی این تیم، مستقر در دانشگاه آریزونا، گفت که این تیم از طریق تصاویر فضاپیما، به اصطلاح “ذخایر معدنی گرمابی” را در Bennu مشاهده کردند که به اعتقاد آنها ممکن است در اوایل تاریخ منظومه شمسی رخ داده باشد.

اینها رگه‌های بلندی از مواد نمکی هستند که می‌توانند سیستم گرمابی مشابه آنچه در خط الراس میان اقیانوسی زمین وجود دارد را نشان دهند. این یک محیط کلیدی است که زمین شناسان فکر می کنند شیمی منشأ حیات ممکن است برای این سیاره آغاز شده باشد. اما این ماده در نمونه ریوگو ژاپن یا نمونه دیگری دیده نشده است شهاب‌سنگ‌هایی که روی زمین یافت شدند تا حالا

لورتا می‌گوید: «چیزی که می‌خواهم بدانم این است که چگونه می‌توان از یک مولکول کربن ساده، مانند متان، که یک گاز طبیعی است، به چیزی مانند اسیدهای آمینه، که پروتئین‌های ما را می‌سازد، یا اسید نوکلئیک، که ماده ژنتیکی ما را می‌سازد، رسید». گفت.

یک هلیکوپتر از یک توری برای حمل کپسول OSIRIS-Rex به یک اتاق تمیز استفاده می کند.
اعتبار: ناسا / اسکرین شات یوتیوب

یافته‌های رویایی او شواهدی از شروع پیوند آمینو اسیدها برای تشکیل زنجیره‌ای به نام پپتیدها است که سیگنال‌دهنده تکامل پروتئین هستند.

لورتا گفت: “احتمالاً این یک عکس از راه دور است، اما اگر ما چنین چیزی را کشف کنیم، یک نتیجه علمی تماشایی خواهد بود.”

بننو در طول پرواز فضایی OSIRIS-Rex لقب “سیارک فریبکار” را به دست آورد. دانشمندان بر این باور بودند که وقتی سفینه سه سال پیش برای جمع آوری نمونه به زمین رسید، با سنگریزه ها مواجه خواهد شد. در عوض، تصاویر نزدیک نشان داده می شود تخته سنگ و سطحی که مانند آن عمل می کرد یک گودال پلاستیکی.

صدها دانشمند و ۶۰ آزمایشگاه در سراسر جهان تکه هایی از نمونه را مطالعه خواهند کرد. اما اولین توقف سنگ ها، مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون خواهد بود، جایی که به طور ویژه طراحی شده است. اتاق تمیز و جعبه دستکش منتظر ورود آن هستند انتظار می‌رود این نمونه روز دوشنبه با هواپیمای C-17 پرواز کند.

حدود ۲۰ دقیقه پس از انداختن کپسول، فضاپیما برای جلوگیری از زمین، رانشگرهای خود را شلیک کرد. سپس رسماً مأموریت جدیدی را آغاز کرد – OSIRIS-Apex – به یک سیارک دیگر. اگر همه چیز خوب پیش برود، فضاپیما به آن خواهد رسید آپوفیس در سال ۲۰۲۹

در مورد OSIRIS-Rex، دانشمندان امیدوارند روز دوشنبه یا سه شنبه درب قوطی را باز کنند.

لورتا گفت: «بخش بزرگی از کار نیز ارائه آن مطالب به جامعه علمی برای مطالعه است. “این یک هدیه به جهان است.”

موضوعات
ناسا


منبع: https://mashable.com/article/asteroid-bennu-return-to-earth-osiris-rex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *