ناسا و ESA به توضیح گرمای مرموز خورشید نزدیک تر می شوند

دو فضاپیما جهشی بزرگ به سمت توضیح گرمای مرموز خورشید برداشته اند.

همکاری بین ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) یک راز ماندگار را کشف کردند. در تئوری، جو خورشید – تاج – باید سردتر از سطح آن باشد. این به این دلیل است که انرژی خورشید از کوره هسته ای در هسته آن می آید. از آنجایی که تاج از این منبع گرما دورتر است، منطق باید حکم کند که سردتر باشد.

در واقع، اینطور نیست. سطح خورشید “فقط” است حدود ۶۰۰۰ درجه سانتیگراد در همین حال، تاج ۱ میلیون درجه است – بیش از ۱۵۰ برابر گرمتر.

برای توضیح این واگرایی، دانشمندان به یک اشاره می کنند گازی با بار الکتریکی معروف به پلاسما که تاج را تشکیل می دهد. آنها گمان می کنند که تلاطم در جو خورشید باعث گرم شدن پلاسما می شود، اما برای اثبات این نظریه تلاش کرده اند.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

برای جمع آوری شواهد بیشتر، دو فضاپیما مورد نیاز بود. یکی می تواند سنجش از دور را در فاصله معینی دور از هدف انجام دهد. سپس از دوربین ها برای مشاهده خورشید و جو آن در طول موج های مختلف استفاده می کند.

فضاپیمای دیگر در منطقه پرواز خواهد کرد. همانطور که ماهواره حرکت می کرد، ذرات و میدان های مغناطیسی را در منطقه اندازه گیری می کرد.

هر فضاپیما به تنهایی می تواند سرنخ های مفیدی را کشف کند. اما با هم، آنها می توانند تصویر کامل تری از آنچه در پلاسما اتفاق می افتد ترسیم کنند.

ناسا و ESA نامزدهای ایده آلی برای این ماموریت داشتند: مدارگرد خورشیدی و کاوشگر خورشیدی پارکر.

به گفته آژانس فضایی اروپا، مدارگرد خورشیدی پیچیده ترین آزمایشگاه علمی است که تاکنون به خورشید ارسال شده است. اعتبار: ESA.

ESA به رهبری ESA مدارگرد خورشیدی در درجه اول به عملیات سنجش از راه دور اختصاص داشت. در همین حال، کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا وظیفه داشت حتی به خورشید نزدیک‌تر شود تا اندازه‌گیری‌های درجا انجام دهد.

این دو فضاپیما با هم به یک نقطه عطف بین ستاره‌ای دست یافتند: اولین اندازه‌گیری‌های همزمان پیکربندی بزرگ تاج خورشیدی و ویژگی‌های میکروفیزیکی پلاسما.

محققان یافته های خود را در یک مقاله مطالعاتی این هفته در Nature Communications منتشر شد.

تاج خورشید، همانطور که توسط مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا مشاهده شد. اعتبار: ESA

پس از مقایسه مشاهدات، تیم تحقیقاتی متقاعد شدند که آشفتگی روشی برای انتقال انرژی بود. آنها اثر را با هم زدن یک فنجان قهوه مقایسه می کنند. هنگامی که سیال حرکت می کند، انرژی به مقیاس های کوچکتر منتقل می شود که در نهایت انرژی را به گرما تبدیل می کند.

در تاج خورشیدی، سیال نیز مغناطیسی می شود. در نتیجه، انرژی مغناطیسی نیز می تواند به قلب تبدیل شود.

آن ها دانیل مولر، دانشمند پروژه مدارگرد خورشیدی، از یافته های تحقیق استقبال کرد.

مولر در بیانیه‌ای گفت: «این اولین بار علمی است. “این کار نشان دهنده یک گام مهم رو به جلو در حل مشکل گرمایش تاج است.”

هنوز کار بیشتری برای ابهام زدایی از گرمایش خورشیدی مورد نیاز است، اما ما اکنون اولین اندازه گیری این فرآیند را داریم.


منبع: https://thenextweb.com/news/nasa-and-the-esa-edge-closer-to-explaining-the-suns-mysterious-heat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *