نحوه تمیز کردن هدفون و هدفون بدون آسیب رساندن به آنها

دستگاه‌های فناوری مصرف‌کننده روزانه ما می‌توانند بیشتر از خودرویی که هر روز به سمت محل کار می‌روید دچار فرسودگی شوند. اما به طور خاص، به دلیل نزدیکی منظم آنها به قطعات درشت بدن انسان مانند گوش، مو و پوست ما هدفون و هدفون وقتی صحبت از چیزهای بدی مانند جرم گوش، روغن ها، عرق و باکتری های بد چسبیده به آن ها می شود، کمی غلبه کنید. خوشبختانه، تمیز کردن این محصولات پوشیدنی چندان دشوار نیست، اما باید هنگام انجام این کار بسیار مراقب باشید.

در حالی که هدفون ها و هدفون های مدرن بسیار سخت هستند، بسیاری از آنها نوعی محافظت از آب، خاک و گرد و غبار را ارائه می دهند، تمیز کردن آنها می تواند یک عملیات ظریف باشد و یک حرکت اشتباه می تواند صدای شما را به قبر اولیه برساند. هر چند ناراحت نباش! ما به عنوان متخصص در همه چیزهای AV، این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما آموزش دهیم چگونه هدفون و هدفون خود را بدون آسیب رساندن به آنها به درستی تمیز کنید.

دشواری

آسان




مدت زمان

۱۵ دقیقه

آنچه شما نیاز دارید

  • هدفون یا هدفون

  • ایزوپروپیل الکل

  • دستمال مرطوب ضد باکتری و سواب پنبه ای

  • خلال دندان و یک مسواک نرم

  • هوای فشرده یا دمنده موشک

  • موچین

چگونه هدفون خود را تمیز کنیم

مانند هر قطعه خوب از فناوری مصرف کننده، روزانه شما هدفون به مقداری TLC نیاز دارد تا به همان خوبی که در خارج از جعبه احساس می‌کردند و کار می‌کردند. تمیز کردن هدفون – و منظور ما از انواع روی گوش یا روی گوش است – همچنین به کاهش چربی پوست، گرد و غبار و باکتری‌هایی که روی گوش‌بند و هدبند شما رشد می‌کنند کمک می‌کند. پس بیایید ابزارمان را برداریم و دست به کار شویم!

مرحله ۱: هدفون های بسیاری از شرکت های بزرگ مانند بوز و سونی دارای ایرپدهای قابل جابجایی اگر هدفون شما در آن دسته قرار می گیرد، پیش بروید و هر پد را با دقت بردارید، سپس هدفون را به طور کامل گسترش دهید. انجام این کار تضمین می کند که می توانید در هر قسمت از دستگاه ضربه بزنید.

مایکل بیزاکو / روندهای دیجیتال

گام ۲: اکنون که درایورها در معرض دید قرار گرفته‌اند، از یک مسواک نرم استفاده کنید تا هرگونه کثیفی و زباله‌ای که در بالای بلندگوها و اطراف آن‌ها جمع شده است را پاک کنید. اگر شما یک دمنده موشک یا می توانید از هوای فشرده مفید است، شما همچنین می توانید از هر یک از این محصولات برای از بین بردن کثیفی و زباله استفاده کنید.

مرحله ۳: اگر موهای سرکشی به بدن راننده چسبیده است، از یک موچین برای بیرون کشیدن آنها استفاده کنید.

مرحله ۴: یک کیو تیپ را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید و با دقت به گوشه ها و گوشه های هدفون خود ضربه بزنید و مراقب درایورها باشید. اگر نگران ورود مایعی به بلندگوها هستید، می‌توانید هدفون را با زاویه ۹۰ درجه نگه دارید (درایورها رو به پایین). به این ترتیب هر الکل اضافی از هدفون می چکد.

مرحله ۵: بسیاری از ایرپدهای هدفون از نوعی بالشتک با روکش چرمی یا وینیل ساخته شده اند. برای تمیز کردن آنها، توصیه می کنیم آنها را با دستمال مرطوب باکتریایی پاک کنید، در حالی که از یک سواب پنبه ای آغشته به الکل برای وارد شدن به هر درز یا شکافی استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به جای دستمال‌های باکتریایی از یک دستمال شستشوی آغشته به آب گرم و صابون نیز استفاده کنید.

مایکل بیزاکو / روندهای دیجیتال

مرحله ۶: قبل از اتصال مجدد گوشواره ها، از یک پارچه خشک برای حذف رطوبت اضافی استفاده کنید.

چگونه هدفون خود را تمیز کنیم

تمیز کردن هدفون های شما می‌تواند کمی پیچیده‌تر از پاک کردن هدفون روی گوشی باشد، اما این امر عمدتاً به نوع هدفون‌هایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. بسیاری از هدفون‌ها دارای گوشواره‌های سیلیکونی قابل جابجایی هستند که می‌توانند با جرم گوش، کثیفی، پرزهای جیب و سایر موارد مزاحم مسدود شوند. برای این راهنما، ما AirPods Pro 2 را تمیز می کنیم (ما همچنین یک پست کامل تر در تمیز کردن همه ایرپادهای اپل)، اگرچه بیشتر مراحل زیر را می توان برای هر مجموعه ای از هدفون های سیمی یا بی سیم اعمال کرد.

مرحله ۱: با برداشتن آرام گوشه های سیلیکونی شروع کنید. گوشواره های AirPods Pro فقط به کمی کشش از بدنه اصلی نیاز دارند و اکثر هدفون ها مشابه هستند.

مایکل بیزاکو / روندهای دیجیتال

گام ۲: برای تمیز کردن گوشواره‌ها، می‌توانید آن‌ها را در آب گرم و صابون خیس کنید یا یک Q-tip را به مقداری ایزوپروپیل الکل آغشته کنید و از سواب پنبه‌ای برای تمیز کردن قسمت‌های داخلی و خارجی گوش‌ها استفاده کنید.

مرحله ۳: سخت‌ترین بخش تمیز کردن هدفون این است که در قسمت داخلی کوره‌های بلندگو و دریچه‌های هوای شما قرار بگیرید. برای شروع، سعی کنید از یک دمنده موشک یا قوطی هوای فشرده استفاده کنید تا برخی از بدترین آلودگی ها را از بین ببرید.

مرحله ۴: ابزار تمیز کردن بعدی شما باید یک خلال دندان چوبی باشد. تا حد امکان به آرامی، از پین برای کار کردن در اطراف لبه های گریل و هواگیری استفاده کنید.

مایکل بیزاکو / روندهای دیجیتال

مرحله ۵: از یک نوک کیو آغشته به مقداری الکل برای بلند کردن مواد زائد بر روی توری و سطوح هواکش استفاده کنید.

مرحله ۶: یک Q-tip دیگر را با الکل پر کنید و بدنه هر هدفون را به سمت پایین بکشید.

مرحله ۷: جعبه شارژ هدفون شما نیز می‌تواند مملو از چیزهای بد باشد. اگر هنوز آن دمنده موشک یا هوای فشرده را در اختیار دارید، از آنها برای منفجر کردن تمام گوشه‌ها و سوراخ‌های داخلی کیس استفاده کنید.

مرحله ۸: دوباره زمان Q-tip است! یک سواب پنبه آغشته به الکل بردارید و قسمت داخلی کیس را بکشید. احتیاط بیشتری را در اطراف کنتاکت‌های پین‌دار فلزی به کار ببرید که به هدفون‌های هدفون شما اجازه می‌دهد در داخل کیس شارژ شوند.

مایکل بیزاکو / روندهای دیجیتال

هر چند وقت یکبار باید هدفون یا هدفون خود را تمیز کنید؟

برای جمع‌آوری کثیفی از هدفون و هدفون شما نیازی نیست، اما نگهداری منظم می‌تواند به بهبود راحتی و عملکرد کمک کند. پیشنهاد می کنیم هفته ای یک بار هدفون و هدفون خود را تمیز کنید، به خصوص اگر از آنها در باشگاه یا به عنوان بخشی از رفت و آمد روزانه یا گردش کار خود استفاده می کنید.

کمک! هدفون یا هدفون من از تمیز کردن خارج است

گاهی اوقات تمام تلاش خود را انجام می دهید و هدفون و هدفون شما همچنان کثیف به نظر می رسد. با این حال نگران نباشید، زیرا اکثر تولید کنندگان ایرپدها و گوشواره های جایگزین را ارائه می دهند. اگر در موقعیتی هستید که باید آنها را تعویض کنید، احتمالاً ایده خوبی است که در هر زمان بیش از یک مجموعه جایگزین را بردارید، فقط در صورتی که متوجه شوید که به ایرپد یا گوشواره دیگری نیاز دارید.

توصیه های سردبیران







مانند هر قطعه خوب از فناوری مصرف کننده، روزانه شما هدفون به مقداری TLC نیاز دارد تا به همان خوبی که در خارج از جعبه احساس می‌کردند و کار می‌کردند. تمیز کردن هدفون – و منظور ما از انواع روی گوش یا روی گوش است – همچنین به کاهش چربی پوست، گرد و غبار و باکتری‌هایی که روی گوش‌بند و هدبند شما رشد می‌کنند کمک می‌کند. پس بیایید ابزارمان را برداریم و دست به کار شویم!


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/how-to-clean-headphones-and-earbuds/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *